Zeme, kur zāle ir zaļāka

Ceļojuma laiks – no 28.02.2018. līdz 01.04.2018.
No Rīgas uz Stokholmu lidojam ar aviokompāniju Norwegian ar pārsēšanos Oslo. Pēc nakts viesnīcā Stokholmā 01.03.2018. no Arlandas lidostas ar aviokompāniju Qatar Airways lidojam uz Dohu, Katarā, no kuras ar nākamo 16 stundas 35 minūtes garo lidojumu nokļūstam Auckland Jaunzēlandē.
Maršruts un uzturēšanās ilgums galvenajos pieturas punktos:
Auckland (3 naktis no 03.03.2018.-06.03.2018.).
Jaunzēlandes lielākajā pilsētā Oklendā ierodamies agri no rīta. Ielas ir tīras un skaistas.
Pirmo reizi ieejot vietējā pārtikas veikalā, cenas šokē, lēts šeit nav nekas, izrādās, ka atsevišķi augļi, piemēram, vienas šķirnes vietējie bumbieri šeit ir pat dārgāki nekā tādi paši Rīgā, kas atvesti no Jaunzēlandes.
Nākamajā dienā apskatām Waiheke salu, uz kuru nokļūstam ar kuģīti.
Salā pirmo reizi Jaunzēlandē izbaudām peldi okeānā. Ūdens ir pārsteidzoši silts.
Waiheke salā apmeklējam arī vienu no daudzajām tur esošajām vīna darītavām, nodegustējot gan sarkanvīnu, gan baltvīnu. Pārliecinamies, ka vīns ir ar lielisku kvalitāti.
Trešajā dienā Oklendas reģionā dodamies tūrē uz Waitakere Ranges Regional Park, kur izbaudām pastaigu pa džungļiem, peldēšanos zem ūdenskrituma - Kitekite Falls un okeānā melno smilšu pludmalē Piha.
Whitianga (3 naktis no 06.03.2018.-09.03.2018.).
Coromandel pussalā esošajā pilsētiņā Whitianga saullēktu sagaidām ar peldi okeānā.
Saskaņā ar laika prognozi paredzama vētra, tāpēc uz Cathedral Cove – katedrālei līdzīgu klinšu veidojumu okeāna malā autobuss šodien nekursē. Bet hostelī visu dienu arī nepaliksim. Daļu ceļa noejot, daļu nobraucot ar nostopētiem auto, veiksmīgi tiekam Cathedral Cove, kur pludmalē sastopam arī vienu vietējo pingvīnu. Līdzīgā veidā nokļūstam arī uz nākamo šodienas galamērķi - Hot Water Beach, kur vairāku stundu garumā izbaudām plunčāšanos un gulšņāšanu karstā ūdens pludmalē (guļam pašu izraktā minibaseinā, kurā saplūdis silts vai pat karsts ūdens).
Otrajā dienā veicam pārgājienu uz skatu punktu uz klints - Shakespeare Cliff Lokout un blakus esošo pludmali – Lonely Beach. Netālu no klints sastopam trusīti, kurš gan ātri vien iebēg krūmos.
Tauranga un Mt Maunganui (09.03.2018.).
Kamēr jāgaida autobuss uz Rotorua, no Tauranga ar autobusu aizbraucam uz netālu esošo pilsētiņu Mt Maunganui, kur uzkāpjam kalnā Mauao (Mt Maunganui) (232 m), no kura vērojam okeānu un Taurangas ostu.
Rotorua (3 naktis no 09.03.2018.-12.03.2018.).
Naktsmītne, kurā paliekam Rotorua, izceļas ir minimālismu – istabiņas ir izcili mazas un istabiņu sienas un durvis ir izteikti plānas. Vienlaicīgi jāatzīst, ka telpas ir perfekti tīras un ļoti labā stāvoklī.
Pirmajā dienā Rotorua dodamies uz:
- Whakarewarewa Village (www.whakarewarewa.com), kur apmeklējam maoru ciematiņu ar termālajiem baseiniem un noskatāmies tradicionālo maoru deju priekšnesumu;
- sarkankoku mežu – Redwoods Whakarewarewa Forest, kurā nesekmīgi mēģinām aptvert resnākos kokus (mūsu rokas izrādās pārāk īsas, lai to paveiktu).
Otrajā dienā īstenojam šādu dienas programmu:
- tūri uz Wai-OTapu Thermal Wonderland (www.waiotapu.co.nz), kur apskatām dažādu krāsu geizerus un vārošos dubļu baseinus, pēc kā peldamies ļoti siltā vai dažviet pat karstā ūdens upē;
- Polynesian Spa (www.polynesianspa.co.nz) apmeklējumu, kur peldamies brīvdabas karstajos minerālu ūdens baseinos (ūdens temperatūra no 36 grādiem līdz 42 grādiem pēc Celsija, kopā 8 baseini).
Trešajā dienā izstaigājam Kuirau Park, kur aplūkojam parkā klejošos putnus – pukeko un vulkāniski aktīvo teritoriju, tajā skaitā, šķērsojam tiltu, kas uzbūvēts pāri baseinam ar mutuļojošu, tvaikus radošu ūdeni.
Wellington (2 naktis no 12.03.2018.-14.03.2018.).
Jaunzēlandes galvaspilsētā Velingtonā:
- braucam ar gaisa (trošu) tramvaju - Wellington Cable Car;
- apskatām Velingtonas ostu;
- peldamies Oriental Bay pludmalē – ūdens nav pārāk silts, toties atsvaidzinošs.
Nelson (2 naktis no 14.03.2018.-16.03.2018.).
Dienvidu salā ierodamies ar aviokompānijas Jetstar lidmašīnu, no Velingtonas lidojot uz Nelsonu. Pirms lidojuma mums ne vien nepārbauda bagāžu, bet pat personas apliecinošus dokumentus neprasa. Debesis ir skaidras un lidojuma laikā paveras krāšņas ainavas uz Velingtonas apkārtni, Kuka šaurumu (Cook Strait) un Dienvidu salas ziemeļiem.
Mūsu izvēlētā naktsmītnē Nelsonā ir savdabīga vakara atrakcija – bezmaksas pudiņa ar šokolādi pasniegšana, kuras laikā hosteļa viesi var vienlaicīgi ar gardu maltīti izmantot arī lielisku socializācijas iespēju.
Vakarpusē uzkāpjam Botanical Hill, kura smaile esot uzskatama par Jaunzēlandes centru.
Nākamajā dienā dodamies tūrē uz Abel Tasman National Park, kuras laikā vispirms pārvietojamies ar busiņu, tad ar kuģīti, apskatot arī roņu koloniju, un pēc tam dienas lielāko daļu pavadām, veicot pārgājienu pa džungļos iezīmētām takām, ik pa laikam nonākot kādā pludmalē, kur peldamies un baudām sauli un jūru.
Fox Glacier (3 naktis no 16.03.2018.-19.03.2018.)
Fox Glacier ciematiņā nokļūstam pēc nepilnas dienas ilga brauciena ar autobusu no Nelsonas caur Greymouth un Hokitika.
No rīta ejam uz Fox Glacier skatu punktu, no kura ir ainavisks skats uz ledāju pa gabalu ar līdzenu pļavu fonā. Gājiena laikā gar ceļa malām esošajās pļāvās vērojam aitu, govju un stirnu barus. Atpakaļceļā aizejam līdz Matisona ezeram, kam apejam visapkārt pa džungļu taku.
Mūsu naktsmītnē noskaidrojam, ka ceļš, pa kuru iespējams kājām nokļūt vistuvāk Fox Glacier, esot slēgts. Tas gan neizrādās pietiekams šķērslis, lai nākamajā dienā – svētdienā mēs tieši pa šo ceļu gar Fox River krastiem neaizietu ne vien līdz vietai, līdz kurai drīkst iet, ja šis ceļš nav slēgts, bet arī līdz skatu punktam, uz kuru drīkst doties tikai gida pavadībā, un kas atrodas burtiski pie paša Fox Glacier.
Dienas otrajā pusē izstaigājam morēnas virsmas mežus, kuros gan koki, gan krūmi gandrīz burtiski no vietas klāti ar spilgti zaļām sūnām. Apmeklējam arī vēl vienu Fox Glacier skatu punktu, kas atrodas Fox River pretējā krastā, no kura ledājs redzams citā rakursā.
Queenstown (1 nakts no 19.03.2018.-20.03.2018.).
Kvīnstaunā no Fox Glacier ciemata ierodamies ar autobusu, braucot caur Haast pilsētiņu un Haast kalnu pāreju, apskatot pa ceļam Thunder Creek Falls, Hawea un Wanaka ezerus, kā arī iepērkot svaigos augļus Jones Family Orchard tirgotavā.
Te Anau (3 naktis no 20.03.2018.-23.03.2018.).
Izmantojot autobusu, no Kvīnstaunas nokļūstam Te Anau pilsētiņā, kas atrodas pie tāda paša nosaukuma ezera.
Pirmajā dienā Te Anau smidzina lietus, kas ir labs iemesls, lai veiktu 16 km skrējienu gar Te Anau ezera krastiem, kamēr sieva mūsu naktsmītnē gatavo garšīgas vakariņas.
Otrajā dienā Te Anau apmeklējam nelielu putnu rezervātu – Punanga Manu o Te Anau, kur aplūkojam dažādus vietējos putnus.
Nākamajā dienā dodomies Milford Sound tūrē, kuras laikā no Te Anau ar autobusu braucam līdz Milford Sound fjordam, pa kuru veicam izbraucienu ar kuģīti, vērojot fjorda klintis, ūdenskritumus, delfīnus un roņus, kā arī apstājamies pie zemūdens observatorijas, kurā skatām zemūdens pasauli – dažādas zivis, jūras zvaigznes u.t.t.
Routeburn Track (viens no populārākajiem Jaunzēlandes pārgājienu maršrutiem, kopā ap 32 km - 3 naktis (4 dienas) no 23.03.2018.-26.03.2018.).
1.dienā veiktais maršruts:
no rīta no Te Anau ar minibusiņu aizbraucam uz pārgājiena starta punktu - The Divide, no kura ar apģērbu un pārtiku visām gājiena dienām mugursomā pa iezīmētām takām pa mežu un kalniem noejam ap 3,4 km līdz pirmajai naktsmītnei pie ezera – Lake Howden Hut. Izvēlamies sev guļamvietas, papusdienojam un aizejam uz otru šīs dienas galamērķi – Key Summit, kas atrodas augstāk kalnos, kur pūš dzestrs vējš un no kurienes paveras skaisti skati uz apkārtējiem kalniem, ielejām un ezeriem.
Lai arī dienā mūsu naktsmītne bija tukša, vakarā tā ir piepildīta ar cilvēkiem. Namiņa saimniece rīko nakšņotāju sapulci, kurā pārbauda katra viesa identitāti, informē par iekšējās kārtības noteikumiem un sniedz vispārēju informāciju par tuvāko pārgājiena maršrutu un tā apkārtni. Elektrība namiņā ir pieejama tikai dažas stundas vakarā, līdz ar to vairums viesu steidz pagatavot vakariņas uz gāzes plītiņām, kamēr vēl nav nodzisusi gaisma. Pēc elektrības atslēgšanas nekas cits neatliek kā doties pie miera. Tā kā namiņā nav pārlieku silti, guļammaisu mums nav, mēs no savām gultas vietām pārvācamies nakšņot tieši pie krāsniņas, turpinot tajā piemest malku ik pa laikam, kad gadās būt nomodā.
2.dienā veiktais maršruts:
no Lake Howden Hut ejam vēl nedaudz augstāk kalnos, šķērsojam mežus, aizas, tiltus, strautus un upītes, pa ceļam apskatām ūdenskritumu – Earland Falls (174 m), līdz pēcpusdienā pēc aptuveni 8,6 km veikšanas nonākam nākamajā nakšņošanas vietā – Lake Mackenzie Hut. Vakarpusē apskatām Mackenzie ezeru un tā tuvāko apkārtni. Vakarā namiņā visi aktīvi gatavo vakariņas, naktsmītnes saimnieks notur sapulci, kurā daudz un detalizēti stāsta par vietējo putnu aizsardzību pret plēsējiem un putnu populācijas atjaunošanas nepieciešamību.
3. dienā veiktais maršruts:
no Lake Mackenzie Hut kāpjam vēl augstāk kalnos, ik pa brīdim smidzina lietus, vēlāk parādās arī dūmaka. Pēc dažām stundām, pa ceļam redzot pa kādam putniņam, sasniedzam augstāko pārgājiena punktu – Harris Saddle (1255 m), no kura vēl pēc kādas stundas, pamanījuši pa taku aizlecam trusīti, apskatot ūdenskritumu – Routeburn Falls, kopā pēc orientējoši 11,3 km veikšanas, nokļūstam trešajā pārgājiena nakšņošanas vietā – Routenburn Falls Hut. Pēc neilgas atpūtas dodamies uz vēl vienu gājiena papildus mērķi – Conical Hill virsotni (1515 m), kurā uzkāpšana izrādās visgrūtākā visā pārgājienā. Kalna virsotni daļēji klāj sniegs, šeit pūš dzestrs vējš un apkārt redzamība ir minimāla. Pēc brīža debesis sāk skaidroties un apkārt kļūst redzamas gleznainas ainavas, tajā skaitā skats uz Lake Harris ūdeņiem.
4. dienā veiktais maršruts:
no Routeburn Falls Hut, smidzinot lietum, turpinām gājienu gar Routeburn Flats Hut, aplūkojam pa ceļam vēl vairākus ūdenskritumus, šķērsojam dažus tiltus un upes, un, nogājuši ap 8,8 km, pēcpusdienā sasniedzam pārgājiena finiša vietu – Routeburn Shelter, no kura ar minibusu ar pusstundas apstāšanos Glenorchy pilsētiņā atgriežamies Kvīnstaunā.
Queenstown (3 naktis no 26.03.2018.-29.03.2018.).
Pirmajā pilnajā dienā Kvīnstaunā uzbraucam tuvākajā kalnā ar gaisa tramvaju Skyline Gondola, no kura izbaudām lieliskus skatus uz pilsētu, tās apkārtni un Wakatipu ezeru, kā arī izbraukājamies ar kamaniņām uz riteņiem Skyline Luge, kas izrādās jautrs, izklaidējošs pasākums. Vakariņās novērtējam burgeru tirgotavā Fergburgern iegādātu apjomīgu burgeru komplektu.
Atlikušajā dienā Kvīnstaunā ar kuģīti dodamies tūrē uz zemnieku saimniecību Mt Nicholas Farm, kur mums tiek izrādīts labi koptu aitu ganāmpulks ar 2 pieradinātiem dzīvniekiem priekšgalā – Lucky un Barby, kā arī varam aplūkot govis, zirgus un cūkas. Saimniecības apmeklējums rada patiešām pozitīvas emocijas. Pēcpusdienā izstaigājam Wakatipu ezera pussalā esošos Kvīnstaunas dārzus, apskatot arī apjomīgos, ziedošu rožu stādījumus.
Auckland (2 naktis no 29.03.2018.-31.03.2018.).
Oklendā atgriežamies ar kompānijas Air New Zealand avioreisu no Kvīnstaunas. Pēcpusdienā restorānā Oyster & Chop pirmo reizi nogaršojam austeres.
Noslēdzošajā pilnajā dienā Oklendā vēlamies īstenot ieceri apmeklēt dažādus veikalus iepirkumu veikšanai. Dienas gaitā pārliecināmies, ka nekāda kārtīga iepirkšanās nesanāk, jo ir brīvdiena – Lielā Piektdiena un gandrīz visi veikali ir slēgti, izņemot vien suvenīru veikalus un indiešu tirgotavas.
Iepirkties pagūstam vien nākamās dienas rītā pirms kāpšanas autobusā uz Oklendas lidostu.
Atpakaļceļā no Oklendas uz Dohu Katarā izbaudām pasaulē garāko regulāro avioreisu lidojumu 17 stundu 50 minūšu ilgumā. Dohā pārnakšņojam aviokompānijas Qatar Arways nodrošinātā viesnīcā. Agri svētdienas rītā Qatar Arways nolīgtā autobusā nokļūstam lidostā un turpinām ceļu mājup, lidojot no Dohas uz Stokholmas Arlandas lidostu, no kuras veicam noslēdzošo avioreisu uz Rīgu.

Obsidian Vineyard. Waiheke Island.
Auckland.
Piha Beach.
Kitekite Falls.
Whitianga. Coromandel Peninsula.
Cathedral Cove. Coromandel Peninsula.
Cathedral Cove. Coromandel Peninsula
Hot Water Beach. Coromandel Peninsula.
Coromandel Peninsula.
Lonely Beach. Shakespeare Cliff. Coromandel Peninsula.
Whiatanga. Coromandel Peninsula.
Mauao. Mt. Maunganui. Tauranga.
Rotorua.
Redwoods Whakarewarewa Forest. Rotorua.
Polynesian Spa. Rotorua.
Kuirau Park. Rotorua.
Pukeko. Kuirau Park. Rotorua.
Wellington.
Wellington Cable Car.
Oriental Bay Beach. Wellington.
Air New Zealand. Auckland.
Oyster & Chop. Auckland.
Auckland Airport.
Auckland-Doha. Qatar Airways.
Doha. Qatar Airways
Lake Matheson.
Fox Glacier Village.
Haast.
Thunder Creek Falls.
Jones Family Fruit stall.
YHA Te Anau.
Te Anau.
Pa ceļam no Te Anau uz Milford Sound.
Skats uz Tasmānijas jūru. Milford Sound.
Milford Discovery & Underwater Observatory.
Lake Howden.
Routeburn Track.
Earland Falls. Routeburn Track.
Lake Mackenzie. Routeburn Track.
Lake Harris. Routeburn Track.
Routeburn Track.
Routeburn Falls Hut. Routeburn Track.
Conical Hill (1515 m).
Conical Hill (1515 m)
Lake Harris no Conical Hill (1515 m). Routeburn Track.
Routeburn Falls Hut. Routeburn Track.
Skyline Gondola. Queenstown.
Skyline Luge. Queenstown.
Queenstown.
Fergburger. Queenstown.
Barbie. Mt Nicholas Farm. Queenstown.
Queenstown Gardens.
Queenstown.
Queenstown .
Lidojums no Queenstown uz Auckland ar Air New Zealand.