Malta atpūtai un mācībām

Mani gluži vai apbūra skaistā Vidusjūras sala Malta, kura žilbina ar pasakainās krāsās zaigojošiem ūdeņiem un skaistām pludmalēm. Te cieši savijas mūsdienu steidzīgā pasaule un kultūrvēsturiskais mantojums. Kolorītie sargtorņi visapkārt salai, kā arī Valletas un Mdinas šaurās ieliņas glabā pagātnes noslēpumus, par kuriem varam vien nojaust.
Maltā ikviens var atrast kaut ko sev piemērotu – apskatīt šī gada Eiropas galvaspilsētas Valletas vēsturisko nocietinājumu apbūvi un gaisa dārzus, baudīt niršanas priekus Vidusjūras ūdeņos, pastaigāties pa krāšņo promenādi, kas stiepjas no St. Julians līdz Sliemai vai iesaistīties Maltas nakts dzīvē Pacevillē.
Dažādo arhitektūras stilu sajaukums, tipiskās maltiešu pilsētas mājas ar kolorītajiem balkoniņiem un krodziņi, kuros atvilkt elpu pēc pastaigām, ļauj izbaudīt ik mirkli.
Maltiešu ēdienkartē apvienojušies vietējie produkti un tradicionālās receptes, kas nodotas no paaudzes paaudzei. Tā kā salu apskalo Vidusjūras ūdeņi, tad ļoti populāras ir jūras veltes. Vislabākais piedāvājums ir piekrastes zvejnieku ciematiņā Marsaxlokk, kur svētdienās agrās rīta stundās ķertās zivis nonāk uz pusdienu galda pavisam svaigas. Arī truša gaļa ir ļoti iecienīta maltiešu virtuvē. St.Julians krodziņos gatavotais sautējums gluži vai kūst mutē. Savukārt, desertā iecienīti kaneloni – ar rikotas sieru vai saldējumu pildīti ceptas mīklas izstrādājumi. Ir vērts pagaršot arī īpašos pīrādziņus - pastizzi, kas pārsteidz ar savu pildījumu – zirņu biezeni vai rikotas sieru. Un kur nu vēl vietējais kaktusu liķieris, kas noteikti jānogaršo.
Lai pilnībā izbaudītu Maltas burvību, ir vērts tajā uzkavēties ilgāk un apvienot patīkamo ar lietderīgo. Tā kā Maltas oficiālā valoda ir angļu, tad šī ir ļoti piemērota vieta, kur uzlabot savas valodas prasmes. Maltā darbojas daudzas FELTOM akreditētas un Izglītības ministrijas licenzētas skolas, kurās strādā profesionāli pasniedzēji. Skolas ir aprīkotas ar jaunākajām tehnoloģijām, un mācību process ir vērsts uz komunikācijas prasmju attīstību. Turklāt pasniedzēji nodarbībās izvēlas aktuālu tematiku, kas konkrētajā brīdī ir sabiedrības uzmanības centrā. Daudzas skolas piedāvā īpašas programmas ģimenēm, kur bērni un pusaudži mācās atsevišķās klasēs, bet pieaugušie kopā ar sava vecuma cilvēkiem. Katrā ziņā pēcpusdienas ģimenes var vadīt kopā, dodoties aizraujošās ekskursijās.
Manuprāt, Malta ir īstā vieta, kur baudīt jēgpilnu atvaļinājumu, apvienojot valodas apmācības ar interesantu laika pavadīšanu patīkamā sabiedrībā.
Atvēliet sev brīdi izziņas prieka un atpūtas! Pagariniet vasaru un izvēlieties apmācības septembrī vai oktobrī, kad mācību programmu un dzīvošanas izmaksas kļūst draudzīgākas mūsu maciņiem!
Lūdzu, nekautrējieties ar mani sazināties, ja vēlaties uzzināt ko vairāk par angļu valodas apmācību iespējām Maltā un Gozo.
Ieskatu par dažām skolām Maltā varat gūt no mācību ceļojumu aģentūras “Skaisti” tīmekļa vietnes: http://bit.ly/2ajK9Xe .