Torremolinos- Tanger

Plānojot savu atvaļinājumu, caur www.onthebeach.co.uk avio biļetes Luton- Malaga un viesnīca Torremolinos. Vairākkārt esam lidojuši uz Giron lidostu un apmetušies Lloret de Mar, bet šoreiz sagribējās citu vietu. Malaga, dienvidu puse, tuvumā Gibraltāra jūras šaurums, atskaņas no ğeogrāfijas stundām... ievadot meklētājā "what to do in Torremolinos (vai in Gibraltar)", sāku plānot ar ko varētu nodarboties siltajā spāņu saulītē. Tiek atrasts botāniskais dārzs, krokodilu parks, bet Gibraltāra izklaidēm uzrunāja vienas dienas tūre uz Maroku, Tanger. Cena internetā £96 no cilvēka. Torremolinos no Gibraltāra ir 1,5h attālumā ar mašīnu. Neko nepērku vēl, jo nekad neko nevar zināt. Bieži uz vietas, cenas ir draudzīgākas nekā netā. Vēl nevar zināt kā būs ar noskaņojumu, laikapstākļiem...

Aizlidojot uz Malagu, nolemjam mašīnu nenomāt, lai neiespringtu par stāvvietām, braukšanu pa pretējo pusi (jo UK pierasts braukt pa kreiso pusi) u.c.iemeslu dēļ.
Ar taksi aizbraucam līdz mūsu viesnīcai. Torremolinos ir apm. 10km attālumā no lidostas, ar sab.transportu būtu jābrauc 1,5h gandrīz, bet ar taksi 12 min. Samaksājam €20 un laimīgi nonākam viesnīcā.
Nākamajā dienā nolemjam apciemot krokodilu parku. Tas ir 15 min.gājumā no viesnīcas. €15 ieeja + €2 par iespēju paturēt rokās mazo krokodilu un nofotografēties, foto cena €5. Parks nav liels, bet jauks. Saulīte vairāk slēpās aiz mākoņiem, tādēļ līdzpaņemtā jaka lieti derēja. Aiz krokodilu parka ir botāniskais dārzs, bet pirmdienās dārzs ir slēgts.
Nākamā diena izplānota ar dārza apmeklējumu! Domāts- darīts! €3 un brīnišķīgas ainavas ieskauti, mielojam acis un dvēseli! Mākoņi ir atvilinājuši līdzi lietu... Klaiņojot pa pilsētu, tūrisma birojā ieraugam dienas, divu vai pat trīs dienu tūri uz Marokas Tangeri. Dienas tūre €57 no cilvēka. Nu grēks neizmantot! Braucieni notiek otrdienās, ceturtdienās un sestdienās. Izbraukšana 6 no rīta. Tā nu nopērkam uz ceturtdienu.
Pusotru dienu laiski pavadām pa Torremolinos pilsētiņas pludmali, centra veikaliņiem un jaukajām ēstuvēm.
Ceturtdienas rītā izrakstamies no viesnīcas, iekāpjam tūrfirmas autobusā un traucamies Āfrikas virzienā! Gide katram pielīmē atpazīšanās uzlīmīti un 3 valodās (angļu, spāņu, vācu) sāk stāstīt kā viss noritēs un kāpēc Maroka ir jāredz. ĀFRIKA... katram asociācijas ir savas. Man vārds Āfrika asociējas ar džungļiem, ciltīm un zemām būdelēm.
Stundas peldējums ar prāmi pēkšņi skaidri ļāva ieraudzīt pilsētu ar daudzām augstceltnēm, mūriem un baznīcu smailēm.
Izejot visas robežas pārbaudes, tiekam atkal sasēdināti autobusā, kas mūs aši izvizina caur Tangeres galveno ielu, gar bagātnieku māju mūriem, tādējādi radot patīkamu pirmo iespaidu. Ēkas ar modernu dizainu un koptiem pagalmiem. Pie ietekmīgāko mājas īpašnieku vārtiem sardzē bruņota apsardze glītos nacionālos tērpos.Tālāk aizvizinot mūs kalnā, kur mazā placītī iespējams šķirties no €10, lai uzkāptu kamieļa mugurā un nofotografētos. Tālāk ceļš mūs ved uz vecpilsētu. Oi..., vecpilsēta ar ļoti šaurām ieliņām un visur baros pulcējās vietējie "ielu tirgoņi", kas vairāk atgādina nežēlīgi uzbāzīgus kabatzagļus, kad tevi vēro, un cenšas pārdot somas, lakatus, siksnas, magnētiņus, u.c.suvenīriņus, kas viņiem atrodas kaklā, rokās, kabatās... tas viss kopumā nebūt nav patīkami un izraisa neaizsargātības sajūtu. Ēku pagrabstāvos norit dzīve- tiek radīti jauni lakati, paklāji, somas. Šaurība, netīrība un piesmakušais gaiss, kas pietuvinās pagraba (putekļi ar pelējumu) + ādas smakas, vietām garšvielu piejaukums kopā. Tiekam vesti pie paklāju ražotāja, kur notiek paklāju izstāde ar "super" kvalitāti par "super" izdevīgu cenu. Tikai pērc! Ar DPD kurjeru nogādās visu 2 ned.laikā līdz mājas durvīm. Tērēt vari gan savu plastikas naudu vai parasto! Arī lakatu tirgoņi mūs apmāca pareizi apsiet ap galvu! Aptiekārs ar homeopātiskiem līdzekļiem un garšvielu klāstu centās mūs apgaismot.
Kad esam jau pietiekami iepazīstināti ar vietējiem darbarūķiem, nokļūstam marokiešu nacionālās virtuves restorānā, pusdienas iekļautas tūres cenā. Esam visi ieņēmuši vietas pie galda, viesus izklaidē dzīvā mūzika. Maltītē pirmajā ir zupa Harira- diezgan asa dārzeņu zupa ar koriandru un kanēli, otrajā maltās gaļas šašliks, trešais ēdiens-slavenais kuskuss, sautēts kopā ar vistiņu un dārzeņiem, bet saldajā piparmētru tēja ar medus našķi. Paēduši un apmierināti, nonākam atkal vecpilsētas ielās, kur pienācis laiks 10 minūtes brīvam iepirkšanās solim.
Pēc mirkļa jau ar uzelpu nonākam līdz ostai un ceļš ved atpakaļ uz Spānijas Tarifu, kur autobuss cītīgi gaida, lai trauktos atpakaļ uz Torremolinos. Jau 20:30 esam dienas sākumpunktā. Atrodam kārtējo ēstuvi, kārtīgi ieturam maltīti, pamājam siltajam pilsētas vakaram un iekāpjam taksometrā, kas mūs par €15 aizvizina atpakaļ uz lidostu. Tā arī brīvdienas galā. 5 dienu laikā pabūts gan Spānijā, gan Marokā, gan Eiropā, gan Āfrikā!