Tbilisi/ Batumi/ Suhumi

Kā nokļūt: pērkam no Eurolines studentu biļeti par 20 LVL Rīga/ Maskava/ Rīga. Pērkam no Aeroflot par 155 LVL biļeti Maskava/ Tbilisi/ Maskava. Vīzas: Gruzijas vīzu var saņemt Tbilisi lidostā. Bet kādai tūrisma kompānijai palūziet nokārtot divkārtējo vīzu uz Krieviju. Dzīvošana: te nu sākas problēmas normālam studentam.... Vidēji nakstmāja Gruzijā var izmaksāt 15-25USD par vienu nakti. Pavisam kojās neiesaku līst.... Jau pirms iebraukšanas Gruzijā ar meila starpniecību (vai telefoniski ), sazinieties ar Latvijas goda konsuli Gruzijā. Viņa ir latviete, kas dzīvo Gruzijā jau vairāk 20 gadus. ļoti atsaucīga un jauka sieviete. Goda konsulāts ir 200 metru no Rustaveli prospekta. Viņa ieteiks vietas, kur apmesties un ko apskatīt (aizvediet dienas avīzes, Latvijas balzamu etc. kā ciema kukuli...:) Tikai uzreiz sakiet, ka esat studenti!!!:) Lētākais ceļošanas veids ir t.s. maršrutkas - mikroautobusi, kas ceļo no ciema uz ciematu un maksā relatīvi lēti (ap 1,5 LVL par 100 km) Uz Batumi brauciet ar vilcienu (vakarā izbrauksiet, no rīta būsiet Batumi). Lai sasniegtu dažas vienreizējas baznīcas, citus kultūrvēsturiskus objektus, jāsalīgst kāds vietējais vadītājs ar auto. Tur labāk zināt kādu vietējo - domāju, ka goda konsule katrā no pilsētām kādu zina. Vai arī rakstiet man - tagad man tur ir daži labi draugi....:) Šoferis maksā ap 25 LVL uz 100 km. Daba ir briesmīgi skaista. Ar mežiem apauguši kalni, daudzas upes. Vienreizēja zeme, lai nodarbotos ar hiking vai ūdenstūrismu. Pie Batumi 50 km zonā mijas četras klimata joslas, sākot ar subtropiku. Briesmīga satiksme un ceļi. Viņi nerespektē ne vienu. Mani gandrīz nobrauca uz gājēju pārejas. Nav naudas lai remontētu ceļus, un tie ir vienās bedrēs. Kalnos ātrāk par 40 km/h pabraukt nevar. Atsaucīgi un jauki cilvēki. Iedzērām vienā ciemā ar vietējo prokuroru, policijas priekšnieku, mēru. Gluži kā filmā par Šurika piedzīvojumiem. (pateicoties vienam cilvēkam, kas Gruzijā strādā palīdzības organizācijā). Ja vēl pacenšas pirms brauc uz Gruziju mazliet palasīt šīs zemes vēsturi un uzsaukt attiecīgu tostu par karalieni Tamāru, jūs kļūsiet par draugu uz mūžu. Lūdzu ņemt vērā, ka katram otram gruzīnam ir ierocis un iedzerot mazliet vairāk, viņi noteiksi pašaudīsies gaisā. Viskaistākais un interesantākais bija braucieni uz klosteriem, baznīcām augstu kalnos. 20 km. no Turcijas robežas ir kalnos izcirsts alu komplekss un baznīca – tas noteikti ir jāredz. Ir daudz citu vienreizēju klosteru - tie atrodas samērā augstu kalnos un aizrauj ar savu skaistumu, vientulību, vecumu un dvēseliskumu. Vajag precīzi zināt, kur braukt var, un kur nevar. Nevajag piem. uz Dienvidosetiju vai Abhāziju, vai ieleju kas robežojas ar Čečeniju. Bet to Jums izstāstīs goda konsule. Lielajās pilsētās kriminogēnā situācija nav sliktāka vai labāka kā Krievijā. Mazos ciematos var būt pabailīgāk. Bijām nelaimīgi izdomājuši, ka pa ceļam no Batumi uz Suhumi paliksim pa vidu tādā palielā ciemā ceļa vidū. Pilnīgs vāks. Rēzeknes lielumu pilsēta, kur pa pilsētu ganās govis un cūkas savā vaļā (starp citu, tas ir normāli). Apkārt diezgan kriminālas sejas. Nolīgām taksi, kas mūs aizveda pāri kalniem uz Suhumi (100 Km). Taksī iesēdās 2 džigiti, no kuriem viens virpināja duncīti. Nevarējām saprast, vai viņi no mums baidās, vai arī taisās mūs pa ceļam mazliet aplaupīt. Meitenēm ceļot bez kārtīgiem pavadoņiem un uz dullo neiesaku. Te vispār uz tūristiem skatās kā uz brīnumu, jo ārpus Tbilisi (un arī Tbilisi to bija ļoti, ļoti maz) neredzējām. Uz jebkuru balto sievieti skatās kā uz pievilcīgu brīnumu, kas dažos apstākļos nemaz tika labi nav.... In general - tik uz priekšu!!!!