Mani iespaidi par Taivānu...

Tikko atgriezos no ceļojuma pa Taivānu...braucām apciemot draugus...Gari nerakstīšu, tikai gribētu pateikt, ka ir vērts šo valsti apciemot....tieši tādēļ, ka šī nav valsts, kas ir ļoti populāra tūrismam..pārsvarā to apmeklē tūristi no Ķīnas un Japānas, bet no eiropas maz...nezinu kāds varētu būt iemesls...iespējams ka tālais ceļs un salīdzinoši mazā valsts...līdz ar to atieksme ir īpaša pret katru eirpotieti, sirsnīga, nesamākslota, nav tendece pēc iespējas vairāk no tevis izkāst naudu jo tu taču esi tūrists!!! Cilvēki izglītoti, lielākā daļa kaut vai minimāli bet kontaktē angliski, nav ubagošana....uz ielas neredzēsi nevienu papīru, viss ir tīrs!! (Pašlaik es salīdzinu ar Taizemi). Tā ir sala, kas robežojas ar ziemeļķīnas, dienvidķīnas jūru un kluso okeānu un tās platība ir gandrīz uz pusi mazāka kā Latvijai, bet daba manuprāt ir unikāla...ir dažādas pludmales..gan smilšu, gan akmeņu...var peldēties jūrā un okeāna, klimats visu gadu ir silts, bet labākais laiks lai peldētos un atpūstos ir no maija līdz augustam... Tropiskie meži...ir vienkārši jāredz....necaurejami un necaurredzami...un trešdaļu salas aizņem kalni....augstākā virsotne ir ap 5400 m...ļoti atīstīta ir kalnos kāpšana un braukšana ar riteņiem pa kalnu ceļiem...tā kā cilvēkiem kas aizraujas ar šīm nodarbēm tā varētu būt ideāla vieta. Salas rietumu krastā ir smilšainās pludmales, tas ir lēzens..austrumu krasts ir klinšains, gar to vijas klusais okeāns ar kalnu ceļiem kur var pabraukt 40 km/h. Mums pagāja 9 h lai nobrauktu 150 km!! Neaizmirstams ir Taroko parks....ar klinšu grēdām, dabas veidotiem unikāliem akmeņiem, kalnu upēm, alām...un fantastiskām taureņu sugām, kas tev laižas pār galvu. Protams, kā jau visās austrumu valstīs tempļi un budas, konfūciju tempļi, austrumu ēdieni, uzraksti tikai viņiem saprotamā valodā, biezā satiksme ar skūteriem un kaut gan nav ceļazīmju, brauc viņi ļoti kulturāli, ceļi ir ekselentā līmenī. Mēs ceļojām ar mašīnu pēc kartes...viss ir labi izšiltēts, norādes arī angliski...tā kā tādā ziņa nav problēmu. Ar mašīnu var uzbraukt kalnos apmēram 4500 m augstumā, apmesties kādā viesnīcā, dzert taivānas tēju no tur pqt izaudzētām zālītēm kalnos, staigāt pa kalniem un baudīt taivāniešu viesmīlību. Kā tad bez trafikiem un cilvēku pūļiem..to visu var izbaudīt salas lielākajās pilsētās..Taipejā, Kaohšungā u.c....naksts tirgi, lielie šopinga moli, muzeji utm. Man liekas būtu vērts popularizēt šo valsti un doties to iepazīt pašu acīm!! Tas būs neaizmirstams un fantastisks ceļojums, kā tas bija mums!!