Ar motorolleri pa Bali salu, Indonēzijā: Praktiski padomi

  • 3 min lasīšanai
  • 6 foto
Raksts pārpublicēts no Latvieši Ceļo.

Vai pārvietošanās ar motorolleri pa Bali salu ir tāda kā augstāk redzamajā fotogrāfijā? Teiksim tā… ne vienmēr viss ir tik skaisti, zaļi un mierīgi. Taču tai pat laikā motorolleris ir pats populārākais transporta līdzeklis Bali salā, un pelnīti. Jo ar motorolleri var nokļūt visur, pārvietošanās bieži vien sanāk ātrāka nekā ar auto un tas ir ļoti lēti.

Ja pirms tam neesi bijis Āzijā un neesi pārvietojies Āzijas satiksmē, Bali nav labākā vieta, kur sākt no nulles. Ja ir tāda iespēja, iesaku patrenēties braukšanu ar motorolleri pirms ceļojuma uz Bali. Satiksme šajā salā ir patiešām intensīva, bet ceļi – šauri.

Un, kā Una ir teikusi, mēs (mēs – satiksmes dalībniekie; pēc nobrauktiem tūkstošiem kilometru es sevi pieskaitu šajā grupā) Indonēzijā braucam savādāk nekā citur. Blīvāk. Mēs vienmēr aizpildām visu ceļu. Kas, lai gan var no malas izskatīties haotiski, patiesībā ir gana organizēti. Un, kad ceļš ir aizpildīts, un nav iespēju braukt pa ceļa malu, mēs bieži uzsākam jaunu braukšanas joslu pa blakus esošo trotuāru. Tā te notiek.

Plāno ceļojumu uz Bali? Te ir mani ieteikumi tev, ja plāno pārvietoties ar motorolleri pa Bali salu.

Padomi tie, kas pārvietosies ar motorolleri pa Bali salu

1. Ja šī ir pirmā reize Āzijas satiksmē, esi dubulti uzmanīgs
Jo satiksme Bali bieži vien ir intensīva, bet ceļi pārsvarā šauri.

Braukšana pa pretējo joslu, lai arī nav ļoti izplatīta, taču notiek.

Apdzīšana notiek pa abām pusēm. Un tas, cik tuvu viens otram atrodas satiksmes dalībnieki sākotnēji var likt justies neomulīgi. Piemēram, tas autobuss, kura vadītājs pēkšņi nolemj apdzīt visus motorolleru vadītājus, lai gan itkā jau nav kur un kā.

Ielu apgaismojums pārsvarā ir slikts vai tāda nav vispār. Cilvēki pārvietojas pa ceļiem, jo trotuāru pilsētu nomalēs nav. Tāpat tas notiek arī pilsētās. Un, jā, daļai motorolleru nav gaismu, kas arī nav nekas nepierasts vai savāds. Tā te vienkārši ir. Pievērs tam uzmanību, kad īrēsi savu braucamo!

2. Vienmēr brauc ar ķiveri un uzmanīgi seko līdzi ceļam

Jo ceļi, lai arī pārsvarā patiešām neslikti, ir ar bedrēm. Reizēm ar ļoti lielām bedrēm. Un bedre var būt arī uz ļoti labas kvalitātes ceļa, kur nekas par to neliecina.

3. Bali satiksme notiek pa kreiso ceļa pusi
Neaizmirsti to!

4. Dienas otrajā pusē izvairies no Kutas, Denpasāras un lidostas apkārtnes
Jo tad satiksme tur ir šāda.

Lai gan pilnīgi mierīga tur tā nekad nav. Arī ne dienas vidū un ne pēc 22 vakarā. Ceļš tur ir plats un lielākoties ļoti labs, taču braucēju arī tur ir ĻOTI daudz. Dienas aktīvākajā laikā tas nozīmē, ka arī ar motorolleri, braucot arī pa trotuāriem (tā kā visi), spraucoties cauri mašīnām, reizēm atlokot spoguļus, tu tik un tā pārvietosies ne ātrāk kā uz 10 kilometriem stundā.

5. Ņem vērā, ka tas pats mēdz notikt arī Ubudā un tās apkārtnē
Vienkārši iedomājies visus šos malā stāvošos motorollerus, piedaloties satiksmē.

Pieliec vēl klāt milzīgos autobusus un kravas mašīnas. Un tagad iedomājies to visu uz šaura un nereti līkumota un kalnaina 2 joslu ceļa. Tāda izskatās satiksme Ubudā un Ubudas apkārtnē vismaz dažas reizes dienā.

Kilometriem gari sastrēgumi, kuros motorolleri, braucot ātri (pa nomalēm un spraucoties gar mašīnām) tik un tā brauc uz aptuveni 10 kilometriem stundā.

Tomēr, ja ir izvēle, es vienmēr izvēlētos braukt Ubudā un tās apkārtnē. Jo tas ir vienkāršāk un arī daudz drošāk. Atšķirībā no lielceļa Kutas un Denpasāras apkārtnē te viss notiek vienmērīgi lēni. Nav nemitīga pārslēgšanās starp braukšanu ātri (60 – 80 km/h) un pavisam lēnu spraukšanos pa pašu ceļa malu.

6. Nekad kabatā neturi vairāk nekā 300 000 rūpijas
Jo vienmēr ir iespēja, ka tevi apturēs ceļu policija.

Un viņus visdrīzāk interesēs tikai viena lieta. Vai tev ir starptautiskā braukšanas atļauja (International Driving Permit). Mums, latviešiem, tādu šobrīd nav iespējams iegūt. Un, lai vai ko teiktu CSDD, policistiem Bali interesē tieši konkrētais dokuments nevis Latvijā iegūstamais tulkojums. Mūsu gadījumā mums arī tika rādīti paraugi, kā tas izskatās un ka vajadzīgs ir tiešis šis dokuments, kurš saucas tieši šādi.

Nākamais, kas viņiem interesēs – kukulis.

Visdrīzāk tev par to pastāstīs, kā par iespēju, kā paātrināt soda apmaksu. Jo citādi, kā teiks policists, tavs motorolleris tiks atņemts un tev būs jāiet uz galveno policijas iecirkni Denpasārā, lai veiktu soda apmaksu un saņemtu atpakaļ savu braucamo.

To pašu esam pieredzējuši paši un par to pašu ļoti daudz ir lasīts ceļotāju forumos internetā, arī Latvieši Ceļo.

Savukārt, šī summa – ko samaksājot tu vari turpināt braukšanu – šobrīd nereti sākas no 1 000 000 rūpijām jeb aptuveni 60 EUR.

Es esmu cilvēks, kuram nepatīk kaulēties. Jo īpaši ar policistu. Taču esošā pieredze un lasītais ir licis saprast, ka šī summa ir daudz par daudz. Lai izvairītos no kaulēšanās, turi kabatā ne vairāk kā 100 000 – 300 000 (atkarībā no savām sajūtām), un saki policistam, ka vairāk tev nav. Ja nu kas, rezervei atstāj kaut kur paslēptu naudu savām vajadzībām. Piemēram, benzīnam. Lai nepaliktu uz ceļa un bez iespējām tikt atpakaļ uz viesnīcu salas otrā malā.

Vēl viena iespēja ir iegūt Indonēzijas vadītāja apliecību.

Kā iegūt Indonēzijas vadītāja apliecību? (tūristu versiju) Lai iegūtu Indonēzijas vadītāja apliecību, tev, ņemot līdzi savu Latvijas vadītāja apliecību, pasi un pases kopiju, 1 000 000 Indonēzijas rūpijas (aptuveni 60 EUR), jāiet uz policijas iecirkni Denpasārā, Bali galvaspilsētā. Adrese: Jalan Gunung Sanghyang No.110, Denpasar, Bali 80225.

Tur tev būs jāaizpilda teorētiskais tests un jāveic braukšanas tests. Tā kā tests ir tikai indonēziešu valodā, ņem vērā, ka būs jārīkojas ļoti ātri (tulkojot jautājumus un atbildes ar Google Translate vai kā citādi).

Esi bijis Bali un pārvietojies ar motorolleri pa Bali salu? Kā bija? Vai tev ir bijusi pieredze ar Bali ceļu policiju?



Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais