Sapņi piepildās. Alesunda, Bergena, Oslo.

Un tagad laiks nolīdzināt parādu un pastāstīt, kā mums gāja lielākajās pilsētās, ko apmeklējām. Tātad 13.jūlijs, ceturtdiena, Alesunda.
Ap plkst. 9 esam saposušies un atstājam jauko stāvvietu Fjelstova. Līdz Alesundai ap 50km. Baudīt apkārtni liedz miglainais laiks un arī lietiņš ik pa brīdim. Navigācijā esmu ievadījis pilsētas muzeja adresi, kur vajadzētu būt arī TIC, bet iebraucot pilsētā pamanu norādi Aksla un sekoju tai. Tā mēs no netradicionālas puses nonākam Akslas kalnā no kura paveras brīnišķiga pilsētas panorāma. Būtībā, var teikt, tas ir liels dabas parks ar vairākām skatu vietām un fiziskās aktivitātes un atpūtas iespējām. Izstaigājam takas līdz pat televīzijas tornim. Līdz tradicionālai skatu vietai gan neaizejam, ko nemaz nenožēloju. Iespējams, redzēju pilsētu no netradicionāla skatu punkta.

Faktiski Aksla ir dabas parks ar celiņiem, atpūtas vietām, trenažieriem, sporta laukumiem un vairākām skatu vietām.
Turpat celiņa malā.
Tuvojas kārtējais lietus un dabūjam mukt uz auto. Atgriežamies pilsētā. Šaurajās ieliņās navigācija nepaspēj īsti noorentēties un neesam gluži paredzētajā vietā. Bet centrā esam un nemanu arī nekādus aizliegumus stāvēt ielas malā. Izrādās līdz ostai tikai pārsimt metru. Tepat arī info centrs un tirgus. Tiekam pie pilsētas plāna un ekskursija var sākties. Saka, ka tirgus esot pilsēts vizītkarte. Mums tā arī bija galvenā aktrakcija. Protams izmetām arī līkumu pa apkārtējām ieliņām.

Visa dzīve koncentrējas ap zvejas ostu un tirgu.
Sakārojās krabīši(100kr litrā).
Tieši Alesundas zivju tirdziņš man patika vislabāk. Garneles 100NOK litrā. Padārgi, bet garšīgas. Nu varot arī puslitru- mani cenšas iekārdināt. Sameklēju kabatā 60 kronas. Litrs tiek piegrābts krietni pāri pusei un beigās ieberot preci maisiņā vel uzmesta krietna sauja pa virsu. Faktiski sanāca 60NOK/l. Turpat blakus arī citas visdažādākās preces.

Kā jau tirgū- degustācija
Daudzu dāmu sapnis.
Tieši tā- pamielojām, jo cenas priekš mums fantastiskas, pat mazākais nieka suvenīrs maksā desmitiem kronu.
Augšā Akslas skatu punkts.
Suvenīru piedāvājums plašs bet visumā vienveidīgs. Ar to domāju, ka nebijas lielas atšķirības starp dažādiem reģioniem, kurus apmeklējām. Vienalga Alesunda, Bergena, vai Oslo.
Suvenīri. suvenīri
Interesanti metāla kalumi.
Trollis- patriotiskais.
Pirmā tikšanās ar e-mobile.
Tā izstaigājuši tirgu un suvenīru bodītes, kā arī paklīduši pa centra ieliņām nolemjam, ka laiks iestiprināties un tad spriedīsim ko vēl apskatīt. Atgriežamies pie mašīnas. Liels ir mūsu pārsteigums, kad logā atrodam soda kvīti par neatļautu stāvēšanu. Sods 600NOK. Pārgāja visas vēlēšanās kautko vēl redzēt Alesundā.

Kurš pateiks ko esmu pārkāpis? Sods 600kr.
Tā nu nedaudz sabojātu omu dodamies prom no Alesundas. Sodu vēlāk mājās apmaksājām caur internetu.
17.jūlijs, pirmdiena. Bergena.
Tā ka iepriekšējo dienu paslinkojām, Bergenā esam jau ap 9-ņiem. Tuneļi, estakādes, navigācija mūs labu brīdi groza visos virzienos līdz beidzot esam centrā. Pa ceļam gan manīju dažas norādes uz stāvvietām, bet sekoju navigācijai. Esam pie pilsētas bibliotēkas, bet stāvēt gan šeit nevarēs. Vislabākais padomdevējs ir taksists un jau pēc, brīža apbraukuši kvartālu, esam stāvvietā. Būtībā milzīgs transporta mezgls- dzelzceļa stacija, autoosta, takši, stāvvieta visa veida transportam un milzīgs tirdzniecūbas centrs pašā pilsētas sirdī. Stacijā arī neliels info centrs, kurā tiekam pie pilsētas kartes. Uz priekšu.

Dzelzceļa stacija
No rīta jau laicīgi esam Bergenā.
Osta
Tālumā Rozenkranca tornis.
Drīz vien nonākam pie Ostas un tirgus. Šeit arī milzīgs tūrisma informācijas centrs(TIC). Tirgus un Bryggen arī aizņēma mums gandrīz visu dienu. Jā, vēl Hakona halle un Rozenkranca tornis. Ik pa brīdim uzlīst, Bergenā saulainas esot tikai 60 dienas gadā.

Bergenas ielās.
Mīna- piemineklis.
Skats pāri ostas ūdeņiem.
Secinu, ka man trūkst gan iemaņas, gan aparatūras, lai radītu ko līdzīgu internetā redzētajam.
Skats no Rozenkranca torņa.
Brygge ieliņās
Tālākā galerija Ramonas skatījumā.
Karaliskais krabis par karalisku cenu.
Bryggen šaurajās ieliņās sastopam vienīgo ekskursantu pāri no latvijas, bet viņi neielaižas nekādās sarunās. Pat sveicienu lāg;a neatņem. Dīvaini. Toties Ramonu kārtējā suvenīru bodītē pārdevēja uzrunā latviski: "Kā maksāsiet? Ar karti vai skaidrā?" Arī es sev esmu noskatījis brīnišķīgu skatu albumu, bet manu karti termināls neatzīst. Dīvaini, citur nekur problemu nebija. Un skaidrā man vairs 109NOK nesanāk. Par laimi vēlāk Hedālē albumu tomēr dabūju. Pa Brygges šaurajām ieliņām un dažādām darbnīcām varētu vēl klaiņot ilgi, bet ir jau krietna pēcpusdiena un atgriežamies pie mašīnas. Mani pilsētas nogurdina.

Transports pilsētas apskatei.
Es arī tādu gribu...
Šis variants izskatās reālāk.
Nu ļoti simpātiski tie trollīši.
Troļļu koks.
Stāvvieta mums izmaksā 150NOK. Pieņemami par gandrīz visu dienu. Varējām vēl dažas stundas stāvet par to pašu naudu, bet man pietiek iespaidu. Dodamies meklēt vietu kārtējai nakšņošanai.
21.jūlijs, piektdiena. Oslo.
Kā jau iepriekš rakstīju, mums Kongsbergā atteica navigācija. No rīta atkal viss kārtībā. Tātad Oslo. 75km un stunda ceļā. Te nu pieļaujam lielāko kļūdu visā ceļojumā. Iebraucot Oslo navigācija atkal sāk niķoties. Signāls te pazūd, te atkal parādās. Ieraugu norādi uz stāvvietu un braucu iekšā. Rezultātā esam, iespējams, modernākajā un dārgākajā pazemes stāvvietā Oslo- Aker Brygge rajonā.
Pirmais uzdevums atrast TIC un tikt pie Oslo kartes. Turpat blakus osta un TIC. Karte rokā un dodamies paklejot pa pilsētu. Nobela centrs, pilsētas rātsnams. Ja nemaldos, tieši šeit tiek pasniegtas Nobela prēmijas. Tālāk gar Akershusas cietoksni līdz operai un dzelzceļa stacijai, tad pa Karl Johans Gate uz karaļa pili. Nobeigumā vēl izstaigājām moderno Aker Brygge rajonu un Astrupa modernās mākslas muzeju. Abiem mums laikam iestājies pagurums un pēc četru stundu pastaigas atgriežamies pie mašīnas. Opā! Četras stundas 365NOK. Ar mokām atrodu izeju no vairāku stāvu stāvvietas. Par laimi navigācija atkal strādā un veiksmīgi izved mūs no Oslo.

Patika, ka goda sardze nestāv, ka sastinguši sāls stabi. Komunicē arī ar apmeklētājiem. Nedrīkst pārkāpt to pusapli.

Tāds īss pārskats par lielākajām pilsētām. Mēs esam vairāk dabas mīļotāji un tāpēc pilsētās apskatām maz. Oslo protams būtu daudz ko redzēt, bet tad jāsagatavojas nopietnāk. Turpinājumā īsumā par mājupceļu un kopsavilkums un daži secinājumi.