Kad ceļojums nebeidzas beigās, kur tam jābeidzas.

Šis ir stāsts par ceļojumu uz Tamperi, Somijā. Reiz jau izmantoju Ryanair izdevīgo piedāvājumu ceļojumā uz Zviedriju. Šoreiz Somija bija tā zeme uz kuru izdevīgi lidot. Vakarā izlidošana 19:20 un tur jau ir 20:25. Atpakaļ ātrākais var tikt otrajā vakarā. Lidmašīna ir 21:05, un LV jau 22:10. Šie laiki der, ja neizmanto viesnīcas pakalpojumus. Un pasūtot biļetes atkal es kāpu uz to pašu grābekli divreiz. PROTAMS, nekur acīmredzami mājas nav rakstīts, ka maksājot ar karti tev 7 Ls nāk klāt pie rēķina par personu. To lieciet aiz auss. Es jau ar to rēķinājos. Bezmaksas nenozīmē bezmaksas. Un atkal kā vēlāk izrādījās man parasti čekings sanāk tikai uz vienu pusi. Šoreiz prom tikām, bet atpakaļ ceļa čekings nebija. Ja tas būtu bijis vajadzīgs tad uz vietas tas maksātu 20 eiriki(juriki, euro, eiro, eiras), bet par to tālāk. Padoms nr.1 – Pārliecinies divreiz vai ar papīriem viss ir kārtībā. Brauciens bija 4 cilvēkiem. Tā konkrētajā datumā visi laimīgi taisamies uz lidojumu. Bet atklājās, ka vienam cilvēkam nav kārtībā ar datiem, tapēc bija jāpaliek Latvijā. Ceļš tālāk 3jatā. Padoms nr.2 – Ņemiet līdzi biezās drēbes, pa biezu nebūs. Labāk tā staipīt līdzi nekā bojāt veselību. Plus, iesaku ņem līdzi savu paiku, pa ļaunu nenāks. Un arī telefona lādētājs noderēs, nekad neko nevar zināt. Teiksim mums bija nostādīts mērķis ceļojums pa lēto. Sasmērēju sviestmaizes. Garšoja vēlāk tik labi pašu manta. Visi laimīgi ielidojam Tamperē. Biju jau lasījis, ka maza tā lidosta un tā arī bija. Pirmais šokings. nav valūtas maiņas punkts. Padoms nr.3 – Valūtu maini Latvijā. Praktiski nekā tur uz vietas gandrīz nav. Manu OPEN VISA arī neņem. Pirmā vieta kur to neņem. Par autobusu prasa 5 jurikus. Bet tak LV lasīju, ka 4.10 bija jāmaksā. Domāju – inflācija. Tik vēlāk atcerējos, ka tas lidostas autobuss. Pilsētas autobuss piestājas pie 1. termināļa. Tas gabalu tālāk pa kreisi. Buss šis, protams, turpat pie ieejas. Tā kā bez vietējās naudas un domām, kas nekaitētu, ja visur būtu eiro, ejam uz stopiem. Lidostā dabūjam pirmās kartes. Noskatām kādā virzienā brauc buss un aidā. Noejot kādu kilometru arī apstājas kāds opis, kas saka, ka var aizvest līdz tuvējai pilsētiņai Pirkkala. Tur arī izņemam naudu. Viņiem divi caurumi kartēm. Viens magnētiskās līnijas kartēm, otra čipiem. Tur manu VISA ņem. Ceļš 3.50 no katra. Pirmais iespaids par pilsētu wow, kas vēl nav arī pārgājis. Nav industriāla. bet kaut kas tur ir. I’ll be back! Lidostā noplēstā karte arī bija mūsu gids. Tur salikti punkti ar vērtīgākajām vietām. Tā arī staigājam. Ātri noorientējamies. Beigās sanāca, ka vairākas reizes apļus metot sanāca iet pa vienu un to pašu vietu. Iespaidīgākais. Zaķis un pat vairāki pa centru cilpoja. Mums suņi, kaķi, tiem zaķi. Easy. Tāpat uztaisām cenu aptauju pa ātrajām ēstuvēm. Visās dārgāk kā mums. Ēdiet, bērniņi, LV hesīšus un maķīšus, te vēl pa lēto. Beigās izmēģinām Subway. Kas ir labākais, mums kā LV iedzīvotājiem, Coca-colas produktus loc cik vēlies. Nopērc glāzi un dzer visu cik lien. Uh, dzērām ar! Naktī tā staigajot domājām, ka jāpačuč bikuci, tad vienā tādā šupuļkrēslā arī gulējām. Neaizmigām, bet bija labi kad nosalām, tad dabūjām paskriet lai atgūtu t. Gājām uz makdonaldu. Tur tie strādā līdz 5. Tur to arī sagaidījām pus guļot. Pēc tam uz vilcienu staciju, tur, liekas, no 5:30 vaļā un kā pampām. Līdz pat 8. Cilvēki ar vien apkārt pulcējas. Skatījās kā aborigēni. Tad atkal gājām ielās. Dienā jau cits gājiens. Veikalu tūres. Plus meklējām slaveno mūsu centrāltirgus mazo kopiju. Un atradām. Ir tāds, jā. Esot lielākais Skandināvijā. Atbrauciet uz LV! Kas bija labs, bet kartē niezīmēts, bija vecā bumbu patversmē ietaisīts sporta centrs zem kāda kalna. Galu neredzēju! COOL. Kad viss plus mīnus bija apskatīts ar kājām devāmies lidostas virzienā. Vēl bija liaciņa un prom braucot noskatījām, ka tur ir lielveikali. Gājām un aizgājām pa tālu, bet, huh atgriezāmies uz autobusa maršruta un tad nu gaidījām. Gaidījām. Gaidījām. Stundu. Tik ilgi tas likās, jo miegs vēl, un pats tik pretīgi jūties. Un no ērtībām škir tikai autobuss uz lidostu.Un ceļš atkal 3.50 juriki. Aizbraucam, apēdam pēdējo paiku, izdzeram šķidrumus, jo tos jau nevar nest lidmašīnā. Ieņemam rindu. Tūlīt varēsim kāpt lidmašīnā. Mīļās, mīļās mājas. Bet tajā pašā brīdī es raizējos, ka ar mūsu čekingu nav kaut kas kārtībā. Eju prasu. Mmm, jūsu reiss ir pēc mēneša. ĀĀĀĀĀĀ!!! Pasūtot, esmu kļūdījies par mēnesi. Nekur mēs nelidosim. Uzreiz ir jādomā kā tikt mājās. Man darba rīt svarīga diena, vēl vienam eksāmens skolā un meitenei bērns mājās. Ja gribam lidot nākamajā dienā tas ir aptuveni 500 eiro. Krīt jau izmisumā. Bet tad noskaidro mums LV radi kā tikt līdz Latvijai. No Tamperes līdz Helsinkiem ir jābrauc ar vilcienu. No Helsinkiem uz Tallinu ar prāmi un tālāk uz Latviju ar autobusu. Vilciens attiet 22:10. Mums laiks līdz centram tikt ir kādas 40 minūtes. Un valūta mums atkal nav. Skrienam stopot. Ja nu galīgi neņem tad atkal līdz Pirkkalai skrienam un tad jau piķi izņemsim. Par laimi apstājās kāds laipns Francūzis, kas tur Somijā strādājot. Saka, ka LV ir baudījis Rīgas nakts dzīvi. Mums rēka. Viņš aizved līdz pat vilcienu stacijai. Ļoti paveicās. Bija pat vēl laiks atvilkt muguru.Biļeti var pirkt tur uz vietas automātos, bet tad jāprasa kādam palīdziba, jo valoda tajos ir tikai vietējā. Bet tāpat var arī vilcienā. Par mums trijiem noplēš 72.60 eiras jeb 50.83 Ls . cik ilgi braucām nezinu, bet prāmis mums ir tikai no rīta 7:30. Kur iet noskaidrojam vietējā interneta automātā turpat stacījā. Tur bez maksas var ieiet kaut kādā vietējā lapā, kur iekšā ir google maps. Standartā rāda Norvēģijas karti bet braukt var apkārt pasaulei. Un vilcienu stacija ir vienkārši paša skaistākā kādu esmu redzējis. Vienmēr ir tādas caurbraucamās, bet šajā visiem ir gals. Un zem liela jumta. Uhh. Tad arī ejam meklēt to piestātni. Garš ceļš ejams bija, atceros. Rakstīts, ka no 5:30 vaļā. Ok, tur pat uz soliņa vēl paguļam kādu brīdi, kad esam tā pamatīgi nosaluši ejam uz makdonaldu sildīties. Es pus ceļu ejot nogulēju līdz man miegs pārgāja kā ar roku atņemts, kad ieskrēju zīmē. Tik smieklīgi tas ir! Tad maķītī tā pusguļus arī nosēdējām līdz 5, liekas, kad tur ver ciet. Gājām uz piestātni atpakaļ. Tur no 7 sāk tirgot biļetes. Tikmēr var pagulēt. Un atkal nez kāpēc cilvēkiem tas liekas nepieņemami. Neko jau nesaka, bet nu skatās. Stundas brauciens ar kuģi un esam Tallinā. Tas maksā 17 Ls vienam. Kartē, ko paņēmu Helsinkos, atrodu ielu. Adresi atsūtīja draugu atbalsta dienests Latvijā. Un zinām, ka 12:30 ir autobuss. Ir arī, liekas, 10:00, bet uz to steigties, domājām, nav vērts. Vēl mazliet pilsētu var apskatīt, tā lai patiešām var sev atzīmēt ar ķeksīti, ka esmu bijis Tallinā. Mazliet vecpilsētu apskatām. Jā, ir līdzīga Vecrīgai, un neko vairāk arī redzēt nevajag. Pērkam autobusa biļetes. 295 EEK, jeb aptuveni 13.94Ls. Bonuss autobusam – bezmaksas dzērieni. Uii, šokolādes dzērienus vairākus izdzēru. Jammī! Rīgā bijām 17:30. Mazāk kā diennakts un esam mājās sveiki un veseli. Tas liek domāt par jauniem ceļojumiem. Un nemaz nenogulēju diennakti pēc ceļojumā kā tas bija pēc Zviedrijas brauciena. Papildus izdevumi 47.88 Ls. Plus 10 Ls par lidmašīnu. Kopā ceļojums trim dienām ar visiem transporta veidiem, pa divām valstīm ar paiku kopā ~ 50 Ls Lūk, arī mazliet bildes, bet vairāk ir privātās tāpēc šeit maz kas. http://www.flickr.com/photos/uldisjanuss/sets/72157618328311759/ http://uldisjanuss.wordpress.com/2009/05/18/kad-stasts-nebeidzas-beigas-kur-tam-jabeidzas/