Bulgārija, ekskursija uz Balchik

Jāatzīst gan, ka atpūtas braucienā uz Bulgāriju devāmies pirms gada, taču, joprojām, ir palikušas pozitīvas atmiņas! Neesmu no gulētājiem smiltīs un nekā darītājiem, tāpēc vienmēr cenšos ievākt informāciju par tuvākajiem apskates objektiem, ko var apskatīt. Vēlos ieteikt apskates objektu par kuru neatradu iepriekš informāciju šajā portālā
Kā jau vairums no Bulgārijas viesiem arī mēs apmetāmies SunnyBeach. Tuvākais, interesantais apskates objekts- Nessebar, vecpilsēta. Par cik mūsu viesnīca atradās kūrorta otrā galā, tur devāmies ar kuģīti un atpakaļ ar kājām gar piekrasti. Noteikti iesaku aplūkot! Plašāku aprakstu par pašu SunnyBeach un Nessebar varat lasīt jau iepriekš publicētos ceļojumu rakstos. Un ja kāds apgalvo, ka viesnīcās personāls mīl un gaida dzeramnaudas par darbu, kas viņiem šā vai tā jādara, tad ticiet, tā patiešām ir!
Pēc iepriekš ievāktas informācijas par apskates objektiem tuvumā, devāmies īrēt auto, lai varam doties vienas dienas piedzīvojumā. Parasti tūroperatori organizē ekskursijas no viesnīcām, taču pēc mūsu aprēķiniem, tas sanāk 2x vai pat 3x dārgāk. Un ar auto iespējams jebkurā brīdī apstāties vai novirzīties no maršruta. Auto nomas maksa vienai dienai sākot aptuveni no 25 EUR diennaktī (pārrēkinot no levām, ne-sezonā noma būs lētāka). Plānotais maršruts SunnyBeach-Varna-Balchik. Dodamies ceļā! Pats ceļš mums interesants, braucam ar mazu mazu FIAT mašīnīti un brīžiem liekas, ka kaut kur stāvākā kalnā paliksim, bet, par laimi, auto mūs nepievīla. Ceļš ved cauri Varnai, tur piestājām ātri "uzmest aci", bet apskates objekti nelikās īpaši saistoši, tāpēc devāmies tālāk. Varnā jārēķinās, ka varētu būt sastrēgumi, jo tikai viens galvenais ceļš, kas ved pāri upei, bet auto plūsma liela. Tālākais ceļš jau ved gar piekrastes rajonu, kur var baudīt daudzus skaistus skatus uz melno jūru.

Ierodoties galamērķī, laiks ir ļoti karsts (ap +27C. Šis kartsums nez kāpēc te ir īpaši karsts... Lai gan esam Jūnija sākumā, pašā sezonas sākumā. Un nākamā dienā pēc šīs ekskursijas laiks bija apmācies, pavēss un smidzināja)
Balchik botāniskais dārzs un pils. Ieejas biļete jāpērk uz abiem vai tikai botānisko dārzu. Diviem cilvēkiem ieeja uz abiem izmaksāja ap 35 levām (ap 18 EUR). Iesaku pievērst uzmanību cik kasiere izdod atlikumu. Nezinu vai tikai mums tā gadījās, bet ļoti bieži visur centās izdot mazāku atlikumu, nekā vajadzēja...
Balchik parks un botāniskais dārzs ainaviski burvīgs! Brīnišķīgs skats uz Melno jūru kā arī nogāzē veidotais parks ar mūra sienām un kāpnēm ļoti interesants. (Iesaku nevilkt slīdošus apavus vai arī uzmanīgi pārvietoties pa akmens kāpnēm, jo uz tām patiešām var paslīdēt!)

Pati Balchik pils ir maza un iekšā izvietoti dažādi mākslas darbi un vēsturiskas liecības. No vēstures Balchik pils bijusi Rumānijas karalienes Marijas iemīļotā vasaras atpūtas rezidence.
Ja uz Balchik sanāk doties jūnija sākumā, tad tas būs vispiemērotākais brīdis, jo tieši šajā laikā ziedēs rozes! Simtiem burvīgu rožu šķirņu un milzīgs rožu dārzs!

Tā pat teritorijā ir lielas platības un siltumnīcas, kurās tiek audzēti kaktusi, palmas un citi augi. Ir iespējams apmeklēt wc (fantastiskāku skatu no wc vēl neesmu redzējusi- raksta titulbilde), iegādāties arī suvenīrus un baudīt vīna degustācijas. Ir arī restorāniņi, kur ieturēt maltīti. Noteikti iesaku apmeklēt Balchik un veltīt tai vairākas stundas, lai nesteidzīgi izbaudītu katru tās nostūri!

Atpakaļ ceļā jau esam diezgan noguruši, jo svelme liela, noietie kilometri daudz... Lai ceļš uz Sunny Beach nav vienmuļš, piestājam iepriekš redzētajā Zoo parkā ceļa malā. Tur bija gan briedīši, gan strausi, bet pārsvarā krātiņos izvietoti truši, vistas, baloži, suņi un kaķi
Iekopēju adresi uz Balchik auto stāvlaukumu, kur atrodas biļešu kase un skaistas dienas sākums!