„Plaukstas lieluma pavasaris”

Ar māsu izdomājām aizlidot kaut kur, kur aprīļa beigās (18.-20.) būtu jau nedaudz siltāks, nekā pie mums. Mūsu izvēle krita Amsterdamai – salīdzinoši tuvu, salīdzinoši lēti un galvenais, ļoti, ļoti skaisti :) Mūsu rīcībā bija nedēļas nogale, jo ieradāmies tur sestdienas pusdienlaikā un atpakaļ devāmies jau pirmdienas pusdienlaikā... Par Amsterdamu līdz šim biju dzirdējusi tikai pāris lietas – daudz tulpju, daudz kanālu, daudz velosipēdu, daudz prostitūtu un daudz hašiša. Hmm.... taču pat prātā nenāca, ka vārds „daudz”, esot tur, liksies smieklīgi maz... ;) Var jau būt, ka arī laikapstākļi – zilas debesis + spoža pavasara saule, darīja savu, taču iemīlēju Amsterdamas burziņu jau no pirmajām minūtēm. Tā kā laika nebija īpaši daudz, tad centāmies visu centru izstaigāt kājām, un ticiet man, tas IR izdarāms. Neesam nekādas dižās shoppingotājas, taču ja netīšām esam uzgājušas iepirkšanās ielu (Kalverstraat), tad grēks tai paiet garām. Tā nu pirmās pāris stundas tiek pavadītas visiem tik labi zināmajos zīlolu veikalos. Cenas? Tādas pašas kā pie mums, protams, bez atlaidēm, jo ar tām sanāk krietni lētāk... Bet to jau tagad visi zina... Krustu šķērsu izstaigājam kanālmalas un esam atpakaļ mīlīgajā viesnīciņā (pamazināmā forma tiek lietota, lai saprastu, ka tā patiešām ir maza). Nedaudz atvilkušas elpu un izplānojušas vakara plānus, dodamies lūkot slavenākos muzejus pilsētā. Kā izrādās, dzīvojam „muzeju kvartālā”. Vien žēl, ka vakara pastaigu īstenojam tik vēlu, jo visi muzeji, protams, jau ir slēgti. Bet mēs nepārdzīvojam, jo zinām, ka nākamreiz, kad būsim pilsētā, taisnā ceļā dosimies uz Van Goga muzeju, Valsts muzeju, Vaska figūru muzeju, Seksa muzeju utt.... :) Svētdiena iesākas ar kārtīgām viesnīcas brokastīm un došanos uz centru. Plānots ir apskatīt pasaules slaveno Keukenhof ziedu parku, kas ir apmēram 50ha liels. Nokļūšana līdz tam, kā izrādās, nav visai parocīga, vismaz ne no pilsētas centra. No galvenās dzelzceļa stacijas jādodas uz lidostu un no lidostas jau tālāk apmēram 20min. brauciens ar autobusu (B3 pietura, bet to var uzreiz pamanīt – milzīga rinda). Taču TAS IR TĀ VĒRTS!!! Parks ir vienkārši fantastisks!!! Visur smaržo pēc dažāda veida puķēm, rododendriem, plaukstošiem ķiršiem un ābelēm.... un tam visam pa vidu vēl karstas vafeles, zemeņu saldējums :) Šī nu ir tā vieta, kur atpūtnieki var pavadīt vai visu dienu un neapniks; ir padomāts arī par mazuļiem, ierīkojot vairākus rotaļu laukumus un pat mini zoodārzu... Atgriežoties pilsētas centrā stingri nolemjam izstaigāt arī Sarkano Lukturu kvartālu, jo bez tā Amsterdama vairs nebūtu Amsterdama. Lai gan ir svētdienas pēcpusdiena un visur manāmi vācu pensionāri, puskailajām prostitūtām visos mājas (skat)logos darbs ir pilnas rokas. Katra izrādās un piesaista potenciālo klientu kā nu māk... un viņas tur ir pilnīgi visām gaumēm. Iedomājieties kaut kādu sievieti, nu, kāda viņa varētu izskatīties (pozitīvā vai negatīvā nozīmē) un ziniet, tieši tāda tur kāda būs... Pārsvarā darbojošās dāmītes tomēr aizvelk aizkariņus, taču mēdz laikam notikt arī viss pa ātro... nu jā... un tad arī garāmgājējs, ja vien nav pārlieku kautrīgs, var ielūkoties dziļāk telpā un redzēt kā TAS notiek ;) Vēl dažas citas kanālmalas un drīz vien jau atkal esam mūsu viesnīcā... Pirmdienas rīts sākas visai agri, jo saprotam, ka šī nu ir pēdējā iespēja redzēt vietas, kurām iepriekš neatlika laika vai spēka. Un kā nojaušams, tādas nav mazums – paceļamais tilts, dzirnavas, nemo atrakciju parks, kas izveidots kā pusiegrimis kuģis un uz kura uzkāpjot, paveras vienreizīgi skaists skats uz pilsētu utt. Raitā solī apstaigājam jau iepriekš minētos objektus un atskārstam, ka laiks līdz promdošanai vēl ir gana... un tādēļ metamies iekšā jaunos meklējumos – šoreiz – kafejnīcas. Un šeit nu ir jāsaka kā slavenajā teicienā, gribējām kā labāk, sanāca kā vienmēr. Mūsu plānos bija pasēdēt kādā jaukā, klusā vietiņā, atcerēties iepriekšējo dienu notikumus un vienkārši pabaudīt pirmdienas rītu. Taču... sēdējām āra kafejnīcā, kas atrodas uz galvenās ielas un līdz ar to ļaužu/tūristu pārpilna un mēs vēl sākām muļķoties, skaļā balsī izmieties... kaut gan, brīžiem šķiet, ka tieši ŠĀDA daudzpunkte šai puķainajai pilsētai piestāv vislabāk... :)