Namastē - Nepāla

2. 20.o3. No rīta braucam uz Pokāru. Pa ceļam izbaudām ,,kalnu tualetes,,- meklēt kādu krūmiņu, kur paslēpties kalnu nogāzēs. Pa ceļam skaisti skati ar rīsu laukiem, kartupeļu lauciņiem, labības lauciņiem. Redzam arī kā piķē rīsus dubļos. Vēl arvien pārsteidz kā cilvēki dzīvo būdiņās. Cik cilvēkam vajag?... Pusdienojam kalnu krodziņā - sausās pusdienas(vists, ola, siermaize un čipsi). Fotografējamies pie banānkokiem un spilgti ziedošiem kokiem. Vērojam krodziņa akmens plātņu jumtu. Otra lielā pauze - skaistā , tīrā krodziņā, kur daži iedzer aliņu u.c. dzērienus. Ceļš uz Pokāru ir apmēram 210 km, ceļā esam 9 stundas. Pirms pilsētas gaidām arī citus busiņus ar festivāla dalībniekiem. Par Pokāru ir daudz patīkamāks iespaids, jo tā ir tīra un skaista pilsēta. Liekas esam iebraukuši citā pasaulē. 21.03. Ceļamies 4:oo no rīta , lai redzētu saullēktu kalnos. Rāpjamies kalnā pa tumsu tādā tempā, ka visiem slapjas muguras. Tas ir to vērts braukt tik tālu, lai redzētu pirmos saulesstarus Anapurnas virsotnē. Kļūst gaišāks un saulesstari apzeltī sniegotās kalnu virsotnes. Viens mirklis un uzlec saule, sveicot mūs un sūtot savu svētību zemītei! Kāpjot lejā, brīnamies kā mēs te pa tumsu vispār uzkāpām. Zemāk ir mājas, kuru iedzīvotāji jau ir augšā un bērni ārā uz paklājiem gatavo burtnīcās mājas darbus. Gājieni pa pilsētu un koncerts uz mazas skatuves, kad mūsējie ielauž skatuves dēļus un atlikušo koncertu visi dejo uz asfalta. Braucam pa ezeru ar laivām uz salu, kur ir templis. Šajā salā ir daudz koku un putnu, tāpēc daudzi mūsējie gatavi nomainīt patīkamo koku ēnu pret sauli ezera krastā. :) Vienā veikaliņā pērkot mandalu, divi ,,Pēdas,, jaunieši palīdz kaulēties par cenu. Pārdevējs smaida un saka, ka dēli līdzīgi mātei. Tā ar mandalu iegūstu arī divus dēlus. :) Vakarā izbaudām Ajurvēdas masāžu. 1st. maksā 600 rūpijas. Tad skrienam sveikt vārda dienā Unu ar priekšnesumu. Katra istabiņa ir no citas valsts: Nepālas, Latvijas , Indijas... Izdoma un asprātība sprēgā katrā priekšnesumā. 22.03. Pirmo reizi no rīta sauļojamies uz balkona. Izskrienam līkumu vēl pa jauko pilsētiņu un dodamies uz Katmandu. Daži mūsu drosminieki vēlas braukt uz autobusa jumta, kā to dara vietējie. Organizatori atļauj pieņemt saules vannas uz busa jumta. Vērojam skaisto Trisuli upi un kūlu dedzināšanu kalnos. Katmandu tuvojamies tumsā. Nepālas - Indijas ceļš naktī izskatās kā jāņtārpiņu-skudru pūznis. Laimīgi esam ,,Garden ,, viesnīcā, paldies labajam šoferim, profesionālim! Kolektīvā parādās sliktas dūšas un vēderproblēmas. Pēc ilgā ceļa izmasēju meitenes un ir vēlēšanās parunāties. Ivaram jāiztur harēma pieaugums. 23.03. Šodien ir iespēja lidot apkārt Everestam par 100 dolāriem. Apskatām Mērkaķu templi. Templī lūdzu Dieviņu par manas kuplās saimes veselību. Mērkaķu nav īpaši daudz,likās pēc tempļa nosaukuma, ka būs vairāk, jo teica, lai sargot cepures un somas. Izbraucam pa pilsētu ar Katmandu TUK - TUKu - tie ir tipa mūsu mikriņi, tikai uz 3 riteņiem. Par stundas vizināšanu samaksājam 5 dolārus. 24.03. Koncerts Trisuli pilsētiņā. Dejojam 35 grādos aizvējā, skatuve stadionā, vairums vietējo vēro koncertu no tālienes, jo stāv koku ēnā. Balva par karstuma izturēšanu ir kāju plunčāšana Trisuli upē. Vakarā ir kolektīvu sveikšana un baļļuks ar nepāliešu, itāļu un latviešu dejām. 25.03. Gājiens un koncerts Pātanā. Tā ir sena pilsētiņa ar skaistiem tempļiem un milzu akmens ziloņiem. Pēcpusdienā noslēguma koncerts Katmandu pilsētas stadionā. Uz koncertu atnākuši ir Vija un Oms. ļoti cenšamies labi nodejot. skatītāji ir ļoti atsaucīgi. Pēc koncerta mūsējie apstāj Viju un Omu ar jautājumiem, mēs vēl gribam uzzināt tik daudz par Nepālu... Skolās te nav atzīmju, bet novērtē bērnu zināšanas procentos. Daudz jautājumu ir par kastu sistēmu. Ja apprecas ar zemāku kastu, tad jāpāriet uz zemāko kastu. :( 26.03. svētdiena. No rīta dodamies uz Čitvanas dabas parku.Vietējie saka, ka ceļā 4 st., bet mēs braucam 6 st. Pa ceļam no kūlas dedzināšanas, krīt degoši akmeņi uz ceļa, cietis kāds vietējais autobuss un daži pasažieri. Izlecam no autobusa, bet sajūta nav patīkama, jo nezin no kuras puses var uzkrist tie karstie akmeņi. Visi vēro apkārtni. Ir komanda lekt autobusā un ātri ,,tīties,, no bīstamās zonas. Viesnīcā ierodamies jau tumsā. Dzīvojam mājiņās pa 3. Noskaņojums ir padejot viesnīcas bārā, bet atslēdz elektrību, dejas pārceļas... 27.03. pirmdiena. Ceļamies 5 30, ziloņi mūs gaida 6 00. Ziloņi viesnīcas pagalmā ar braucējiem sagaida pie īpaša paaugstinājuma, lai pa 4 varam sēsties ziloņu mugurās. Pastaiga pa džungļiem ir brīnumjauka , redzam daudz dažādus dzīvniekus: degunradžus, stirnas, briežus, meža cūkas, pāvus... Ziloņi parāda savu spēku degunradzim, kurš negrib dot ceļu, uzkāpjot banānkokam, nolauž to un izrauj ar snuķi. Degunradzis pazūd biezoknī. Pēc brokastīm ejam uz upi. Upē mēs mazgājam ziloņus un ziloņi ar snuķiem mūs. Ar mīļumu mazgājām snuķīšus un austiņas. Jāturas aiz ausīm un jārāpjas pa snuķi, tā ziloņi mūs paceļ uz mugurām un tad... gāž mūs ūdenī. Jautrība sit augstu vilni, kad viens zilonis ir rodeo zilonis. Kurš ilgāk noturēsies ? Te pēkšņi viens zilonis palaiž ,,mīnu,, , nu tad vajadzēja redzēt kādā ātrumā ,,Mārupieši,, metās no upes laukā :) Pēc pusdienām - brauciens ar džipiem pa džungļiem. Interesants brauciens, žēl, ka neredzējām daudz zvērus. Gājiens gar ezeru uz pirkstu galiem, klusējot, meklējam krokodilus. Kuš, kuš...! bet nekā. Izrādās, ka krokodili guļot. Pēc vakariņām - Koku dejas - vietējais kolektīvs dejo 4 garas dejas ar kokiem. Nu ja tur nokļūdās, - tad puns vai zila acs! Pēc tam arī mūs apmāca deju soļus sveču gaismās. Turpinājumā disene latviešu gaumē ar Ingas kompja mūziku. Iztrakojāmies slapjām galvām līdz 1 00 naktī. Vietējos iesaistījām mūsu deju ritmos. 28.03.otrdiena Apsveicam abas Guntas Guntu dienā ar micēm un ,,Matadatām,,. Kopā dziedam pirmo reizi un daudzi iedomājās par mājām. Vai tiešām mazie zilonēni piedzimst jau 70 kg smagi? Jā, redzam mazuļus zilonēnu fermā un barojam tos ar speciālajiem cepumiem par 50 rūpijām. Atbraucot uz Katmandu, mums ir unikāla iepēja ciemoties pie Vijas un Oma. Vija ir ļoti centusies un īstenojusi mūsu kulināriskos sapņus par rūgušpienu, zemenēm, vārītiem kartupeļiem ar dillēm, par siļķēm un biešu salātiem... Paldies, mīļš paldies, jo tas bija jauki būt kopā ar tik sirsnīgiem cilvēkiem. Arī šajā vakarā bira jautājumi par Nepālu. 29.03. trešdiena Vija pie viesnīcas mūs sagaida un ved mūs uz lielveikalu. Katmandu tas ir viens no pimajiem mūsu tipa lielveikaliem, kuram tā lieta iet un kurš attīstās no mazas bodītes. uz lielveikalu braucam ar taksi, pēc skaitītāja samaksājam apm.68 rūpijas. mājās jāaizved Nepālas našķi un jaku siers. Nagarkota - 30 km no Katmandu. Virzamies pa ļoti šauru ceļu kalnos. Kalna galā skaista viesnīca ,, Kantri Villa,, - brīnišķīga, skaista viesnīca ar ziediem un neaprakstāmu skatu kalnos. skrienam skatīties saulrietu un saules aptumsumu vienlaicīgi. uh, cik sarkana saule ar izgrauztu melnu robu! Saceļas vējš un putekļi, kļūst vēsi! Vakariņas brīnišķīgā kamīnzālē ar gardiem ēdieniem un pavāriem baltās micēs. ēdieni ir baudāmi visām gaumēm. Pēdējais vakars Nepālā. Visi dodamies uz bāru un dalamies īsumā iespaidos. Festivāla organizatori aicina mūs atkal būt Nepālā un izvaicā kas patika, kas nepatika. 30.03. Vēlamies skatīties vēlreiz saullēktu kalnos, bet ir dūmaka, redzēt īpaši neko nevar. Daži mūsējie aktīvi iet vēl pastaigāt pa kalniem. Brokastis ir šikas, katram īpaši cep omleti pavārs ar balto, lielo mici. Ir parādījušās arī pankūkas. Tālāk dodamies uz templi... turp.sekos