Atvadas no Toskānas

Pienākusi arī pēdējā diena no Toskānas brīvdienām.Iepriekšējo dienu veltījām atpūtai un pastaigai pie jūras.Ūdens gan nedaudz par aukstu,lai peldētos,bet pasauļoties,pabradāt un ieelpot svaigo jūras gaisu prasīties prasījās. Šodien devāmies uz saimnieka,Jakopi ieteikto pilsētiņu,Pietrasanta.Mēs to latviskojām-Pēteris un Santa ! Skaista pilsētiņa,ar daudz dažādiem pieminekļiem un mākslas darbiem.Mani gan nedaudz nošokēja daudzi melnādainie imigranti,kuri pie veikaliem prasīja naudu,vai mēģināja ietirgot lētus,ķīniešu darinājumus.Un tas ir diezgan apgrūtinoši,ja tev desmitiem reižu jāstāsta,ka man neko no tā nevajag... Apskatījuši pilsētiņu un iemalkojuši kafiju,devāmies apskatīt netālu esošo kūrortpisētu Viareggio.Lai arī sezona beigusies,viens otrs tūrists vēl šur tur ir manāms.Lēnām tiek demontētas izklaides nojumes piekrastē...līdz pavasarim. Nobeigumā padalīšos ar Toskānas iespaidiem un dažiem novērojumiem.Atkārtošos,bet piebildīšu par vietējo braukšanas stilu .Ja brauksiet ar savu auto,esiet ļoti uzmanīgi,arī no mazsvarīgāka ceļa var izbraukt kāds,bez pagrieziena parādīšanas.Ne velti daudzi auto ir apdauzīti no priekšas un aizmugures. Ēdieni Jums noteikti garšos,ja esat miltu izstrādājumu cienītājs .Pasta,spagetti,ravioli,kaneloni,tagliatti un picas.Jā,picas ir satriecošas ! Un labāk tās pasūtīt mazās lauku,vai mazpilsētu picērijās,nevis tūristu iecienītās pilsētās.Laukos to izceps picērijas šefs un pats arī atnesīs un tā garšos lieliski ! Ja Jums garšo olīvas un olīveļļa,tad esat zirgā ! Tās var nogaršot un sapirkties uz nebēdu ! Brokastīs,kopā ar ļoti stipru kafiju,sieru,prosciutto,mums vienmēr atnesa svaigus kruasānus,pildītus ar dažādiem džemiem. Ja vēlaties apmeklēt lielveikalus tad jāzina,ka to ir ļoti maz.Mūsu apkārtnē tādi bija četri-10 km.rādiusā.Saimnieks iedeva adreses,lai lieki nemaldāmies.Cenas lielveikalos līdzīgas kā pie mums.Itāļiem ir ļoti garšīgi čipsi-ļoti ! Laikam tādēļ,ka tie nav cepti palmu eļļā,bet pārsvarā olīveļļā.Tie gan ir dārgāki kā Latvijā.Bet Itālijā,minimālā alga ir ap 1360 eiro.... Degvielas cenas ir augstākas dīzelis 1,17 litrā,bet uz autostrādēm-1,58 eiro litrā.Benzīns,attiecīgi 1,39 litrā bet uz autostrādes 2,03 litrā,tas tā,lai zinātu kur pildīties. Ja braucat pa maksas ceļiem-autostrada,tad rēķinaties,ka par braucienu no Austrijas robežas,līdz Pizai,samaksāsiet 46 eiro.Pirms iebraukšanas cestarinā(caurlaides punktā) paņemsiet biļeti un nobraucot nost-samaksāsiet.Var maksāt ar karti,vai skaidrā naudā. Itālijā ir vairāku veidu policija-carabinieri,policia municipala,policia autostradale un policija del mare.Atvainojiet,ja nebūs precīzi,itāļu valoda man labi nepadodas,mi skuzi...non kapisko italiana.. Jauni cilvēki te runā angliski tīri labi.Runājot viņi daudz žestikulē ,sarunu padarot saprotamāku.Suņu nav daudz,toties kaķu gan.Mūsu saimniekam,Jakopi ir veseli pieci kaķi ! Viens mums uzmetās par baigo čomu,katru rītu gulēja pie durvīm uz paklājiņa. Pavelkot svītru zem ceļojuma iespaidiem,teikšu sekojošo,ja braucat uz Toskānu,tad ir jāredz-Piza,Lucca,San Giminjano,San Miniato,Pietrosanta.Pārējais jau ir gaumes lieta.Nu ko,dodamies uz Austriju,Štīriju un Arivedercci Toscana !