Svētceļojums Šķilbēni-Baltinava-Aglona

Šī gada 8. Augustā pēc Sv. Mises Šķilbēnu Romas katoļu baznīcā, Šķilbēnu-Baltinavas draudžu apvienotā svētceļnieku grupa, devās ceļā uz Aglonu, lai piedalītos Vissvētākās Jaunavas Marijas debesīs uzņemšanas svētkos. Svētceļojuma tēma: Fatimas Rožukroņa Karaliene. ‘’Fatimas Rožukroņa Karaliene! Vienotībā ar brāļiem un māsām, es atdodu sevi tev. Kopā ar brāļiem un māsām caur tevi, es veltu sevi Dievam.’’ Un tā pēc Sv.Mises un ceļa svētības saņemšanas no Pr. Staņislava un Pr. Feliksa, uz Baltinavas Romas katoļu baznīcu devās aptuveni 25 svētceļnieki ar Pr. Staņislavu un Pr. Fēliksu. Pārējie svētceļnieki pievienojās otrā dienā, Baltinavas Romas katoļu baznīcā, rīta Sv. Misē. Un tagad, kad visa Šķilbēnu- Baltinavas draudzes, 45 svētceļnieku grupa ir pilnībā kopā, kā viens vesels, devāmies tālāk ar pārbraucienu uz Pasienas Sv. Dominika Romas katoļu baznīcu. Kur visi kopā ar Pr. Staņislavu un Pr. Fēliksu lūdzāmies skaitot Rožukroni, aplūkojām baznīcu, kas ļoti līdzīga Aglonas Bazilikai, ieturējām pustdienas un devāmies ceļā uz Vecslabadu, kur arī palikām naktsmājās, mājīgā skolā. Šī diena jau bija nedaudz smagāka, jo dažiem arī man šis bija pirmais Svētceļojums. Skaitot Rožukroni, Žēlsirdības kronīti, dziedot dziesmas Svētajam Garam, Slavēšanas dziesmas, dziesmas Dievmātei, iepazīti jauni draugi, tika sadalīti pienākumi, katrs atbildēja par kaut ko, kāds par kārtību, tīrību, palīdzēšanu virtuvē, lūgšanām, dziesmām, kārtību uz ceļa. Domāju, ka dienas beigās katram Svētceļniekam bija gandarījums, jo šī diena nodzīvota pilnvērtīgi, katrs kļuvis Dievam tuvāks. Pēc kopīgas rīta rosmes, visi kopā devāmies uz Sv. Misi Istras Jaunavas Marijas bezvainīgās ieņemšnas Romas katoļu baznīcu, kuru vadīja Pr. Fēlikss. Pēc Sv. Mises ieturējām brokastis un devāmies tālāk ceļā uz Ezerniekiem, kur bija mūsu nākošās naktsmājās, ceļā lūdzāmies skaitot Rožukroni, Žēlsirdības kronīti, dziedot, priecājāmies pat pašos smagākajos mirkļos, jo tas bija aicinājums ik vienam doties šai Svētceļojumā. Sasnieguši galamērķi, nedaudz saguruši, mazliet pamirkuši, jo pēc karstās dienas, kas pavadīta ceļā mūs veldzēja neliels lietutiņš apmeklējām Bukmuižas Svētā Ludviga Romas katoļu baznīcu, lai pateiktos Dievam par šo dienu, kāds varbūt palūgties savā nodomā. Pēc baznīcas apmeklējuma, devāmies iekārtoties naktsmājās. Kas vēlējās varēja doties uz ezeru nopeldēties. Rītā, kā jau ierasts, bija kopīga rīta rosme pēc kuras visi devāmies uz Sv. Misi, kurā piedalijās trīs svētceļnieku grupas, Šķilbēnu- Baltinavas draudžu apvienotā grupa unvēl divas grupiņas. Pēc Sv. Mises devāmies ieturēt brokastis, un doties tālāk ceļā. Lūdzoties skaitot Rožukroni, Žēlsirdības kronīti, dziedot un priecājoties par to, katrs noiets ceļa posms mūs tuvina Aglonai. Šī diena jau bija daudz smagāka, pa ceļam apstājāmies Dagdā, apmeklējām Dagdas Romas katoļu baznīcu, bet tik un tā visi priecājāmies, nedaudz saguruši, bet bijām vēl pietiekami ņipri, lai jaunajam pārim uztaisītu vārtus, kuriem bija Laulību ceremonija Dagdas Romas katoļu baznīcā. Jau pievakarē ienācām Konstantinovā, kur naktsmājās bija kultūras namā, tā patiešām bija sirsnīga sagaidīšana, šie cilvēki bija sarūpējuši vakariņas, un sakurinājuši pirti, patiešām no sirds pateicāmies šiem cilvēkiem par tik sirsnīgu uzņēmšanu. Pēc teiktā, šai vietai svētceļnieki nebija gājuši cauri 13 gadus. Pēdējā diena un jau būsim Aglonā, bet līdz tam vēl nedaudz jāuzgaida. Vispirms kopīga rīta rosme, tad kā jau ierasts rīta Sv. Mise Kuru vadīja Pr. Fēlikss, brokastis un došanās ceļā, šī diena bija pietiekami smaga, jo bija jāmēro lielākais ceļa posms, kuru pavadījām kā parasti, lūdzoties, dziedot, šī diena patiešām bija smaga un lielu lomu spēlēja grupas saliedētība, sapratne un otra atbalsts. Aglonā ienācām jau vēlu vakarā. Mūs sagaidīja Radio Marija puiši. Tik liels nogurums, bet tai pat laikā gandarījums, par šo ceļu, kas mērots uz Aglonu, lai būtu tuvāk Visusvētākajai Jaunavai Marijai tuvāk, lai palūgtos par sevi, vecākiem, draugiem. Ieejot Aglonas Bazilikā, tas bija emocijām pilns brīdis, gandarījums, prieks, asaras, sāpes, noskaitījām Rožukroni, Litāniju Visusvētākās Jaunavas Marijas Godam, bet daži bija tik ļoti noguruši, ka aizmiga, arī es. Pēc Bazilikas apmeklējuma un pabūšanas pie Dievmātes, devāmies uz Aglonas Bazilikas katoļu ģimnāziju, kas bija mūsu mājas 3 dienas. 13. augustā, bija daudzas mises, grupu prezentācija, lūgšanas, dziedājumi. 14. augustā, Tautas Krustaceļš, kurā piedalījās arī Valsts amatpersonas, daži no mūsu grupas, iesaistijās kārtības sargos. Pēc pusnakts Sv.Mises daži devās mājās, daži palika uz 15. augusta lielajiem svētkiem. Katrs noteikti atcerēsies kaut ko īpašu. Katram no mums bija savs mērķis, nodoms ar kuru devāmies ceļā! Paldies Jums visiem! Lai Dieva Želestība ir ar Jums, dārgie draugi. Uz tikšanos nākamgad! Raksta autors: Lauris Keišs