2017 Jul-Aug, JNS, Kids & Oma Eurotrip, day 12

Šodien piecēlāmies "kad gribam", esam Bratislavā, apmetušies kādā dzīvoklī kādā Bratislavas mikrorajonā. Dodamies uz sabiedrisko transportu. Saprotam, ka jāiepērk dienas (24h) transporta biļetes zonai 100+101, kas ir pamatā visa pilsēta bez lauku teritorijas. Viena pilna biļete maksā €3.50 un nepilna biļete €1.75. Bērniem līdz 15 gadiem ieskaitot un senioriem pienākas nepilnā biļete. Ar biļetes iegādi bija nelielas grūtības - kioskā angliski nesaprot tomēr sapratām, ka 24h biļetes viņiem nav. Biļetes var nopirkt biļešu automātā, kurš ir katrā vai gandrīz katrā pieturā tomēr tas pieņem tikai metāla naudu pie tam 1 un 2 centu monētas nepieņem. Ar karti nopirkt arī nevar. Biļetes ir papīra formāta un pirmo reizi iekāpjot ir jāvalidē aparārā, kurš uzdrukā datumu un laiku. No ta brīž biļete derīga 24h. Uz centru mums ir jābrauc ar pārsēšanos. Pēc izkāpšanas no autobusa tramvajs bija jāgaida 1 minūti. Jābrauc no galapunkta līdz galapunktam. Pēc izkāpšanas neko nezinam ko darīt, tāpēc nolemjam vienkārši iet uz priekšu, tur kur "deguns rāda". Pirmā vieta ko atrodam ir tautas teātris no kurienes arī turpinām gaitas tālāk pa jauku gājēju ielu.
Ejot tālāk nonākam pirms vanšu tilta, pēc tam kaut kāda mistiska metāllūžņu mistrojuma, uz kura kaut kas raksīts kādos hieroglifos. Laikam ivritā. Dodamies tālāk un mūsu skatam paveras skaists baznīcas tornis ar zeltītām maliņām. Tā vien rokas niez to nobildēt.
Bildē gan tās maliņa snav redzamas toties es esmu. No šejienes atnāk atmiņa no iepriekšēja Eurotrip, kad ar kolēģiem devos vajprātīga mini eurotripā. Nolemjam doties virzienā uz pili. Omei lai arī lēnām tomēr izdodas pievarēt kāpienu augšup un, cik sapratu tad tas kāpiens sanāca kā fantastisks kardio treniņs.
Kad nonākam pie pils man pēkšņi rodas doma ka nebūtu slikti apskaīt to ari no iekšpuses. Dodos noskaidrot biļešu cenas un saprotu, ka mēs ejam ieksā. Uz mums visiem kopā tas ir 11€ (11€ 1adult+2children up to 15yrs incl, 0€ senior over 70) Ejam iekšā. Man ir doma, ka tas aizņems stundu... pusotru... rezultāts - ekspozīcijas ir tik apjomīgas, ka tur iekšpusē uzturējāmies vairāk kā 3 stundas.
šotiņglāzes
Viss ir tiešām fantastiski, perfekti viss parādīts. Lielisks skats paveras, kad uzkāpjam vienā no torniem pašā augšā. Kāpiens bija augsts un ome palika mūs gaidīt lejā. Kad esam beiguši apskati, dodamies prom un no kalna braucam lejā ar sabiedrisko. Nobraucam līdz prezidenta pils laukumam. Pirms ko skatīt tālak nolemjam ieturēt maltīti ko mēs arī darām. Nolemjam izmantot ātru budžeta risinājumu. Izvēle krīt par labu Subway sendviciem, kas ir gana lēti tomēr garšīgi. Pēc šīs ātrās maltītes veltam nedaudz laika prezidenta pilij, kas pēc saviem izmēriem ir pieticīga tomēr gana glīta lai tās priekšā nofotografētos.
Pēc pils apskates no ārpuses dodamies virzienā uz vecpilsētu, kas pec izskata ļoti atgādina Vecrīgu. Rolis vēl piebilst "parastā Eiropas galvaspilsēta".
Pēc vecpilsētas apskates dodamies atpakaļ uz dzīvokli un diena nu ir galā. Rīt skatīsim Vīni un dosimies uz Brno, kas būs mūsu ceļojuma noslēdzošā apmešanās vieta.