2017 Jul-Aug, JNS, Kids & Oma Eurotrip, day 6 - 7

Sestajā dienā laiīgi aiz sevis savācam un pametām fantastisko dzīvokli Zagrebā lai dotos tālāk. Ar atvērtiem logiem, protams. Pa ceļam vēl izbraucam līkumu caur Zagrebas centram lai ome vismaz redz caur mašīnas logu kaut ko. Brauciens iet samērā raiti neskaoties uz to, ka nebraucam pa maksas ceļu bet braucam pa "parasto" ceļu. Vairāk redzam no Horvātu ikdienas. Redzam vinu mājas, mašīnas, lielveikalus un mazveikalus.
Pēc aptuveni stundas brauciena saprotam, ka karstums dara savu un nepieciešams iegādāties ūdeni. Piestājam pie lielveikala un mēs ar Roli aizskrienam pa priekšu un atrodam skrūvjgriežņu komplektu. Nolemjam iegādāties cerībā, ka varēsim tikt pie ventilatora motora un, to pagriežot, arī atdzīvināt. Ārējo vāku noņemam, bet tālāk neko nesaprotam. Atmetam ar roku un samierināmies. Pa to laiku no veikala iznāk ome ar Viku, sapirkušās saldējumu un citas ēdamas lietas bet ... aizmirsa nopirkt ūdeni (tas dēļ kā apstājāmies). Pēteris aizmirsa nopirkt maizi, mūsu dāmas - ūdeni. NU nekas, iegājām un nopirkām 6l bačoku lai ir. Dodamies tālāk, pamanām, ka parādās atkal kalni. Šoreiz Balkāni un pa ceļam tie paliek arvien augstāki. Ļoti interesanti braukt caur kalnu ciematiņiem. Pēc GPS augstums svārstās no 600-800m virs jūras līmeņa. Bija vairākas vietas, kur uzbraucām diezgan augstu tomēr kilometra atzīmi tā arī nekur nesasniedzām. Braucu samērā ātri - laikam pārak aizrāvos. Rolim palika slikti tāpēc nolēmām apstāties aptuveni 800m virs jūras līmeņa mazā laukumiņā. Atpūtas laikā nolēmu mazliet paiet sāņus un noplūcu kādu puķīti. Rādu omei un viņa izskatās tik patīkami pārsteigta redzot, ka brīva dabā aug alpu vijolītes pie tam ļoti smaržīgas. Kad Rolim sliktums ir pārgājis, mēs varam doties tālāk. Redzam, ka vide un reljefs kļūst arvien dienvidnieciskāks, tāpat arī mājas.vēl pavisam nedaudz un mums paveras fantastisks skats uz jūru tālumā. Lēnītem pa serpentīnu nobraucam lejā līdz uzbraucam uz autostrādi. Braucam virzienā uz KRK salu. Pirms uzbraukšanas uz KRK tilta samaksajam 39 kunas un dodamies tālāk. Pati tilta šķērsošana ir lielisks piedzīvojums un neaizmirstami skati.
Iebraucot KRK salā vienkārši braucam uz priekšu līdz KRK pilsētai. Meklējam pludmali. Iebraucam pašā centrā, noparkojam auto, samaksājam 2x5 kunas (5 kunas par stundu) tomēr konstatējam, ka pludmale šeit nav. Tā vietā ir daudz dažādas laivas kā arī piedāvājums pabraukt ar puszemūdeni. Nolemjam to neizmantot un braukt citur, kur ir pludmale. Pabraucam nepilnu kilometru un noparkojamies samērā netālu. Ejot šķērsojam vēl vienu stāvlaukumu,tad redzam laivu remontdarbnīcu bet ja nu esam tik tālu atnākuši tad vien jāiet tālāk. Kāds vīrs redzot mūs un saprotot, ko mēs tiesi meklējam norādīja uz veikala durvīm un lika mums saprast, ka jāiet cauri ko arī izdarām. Izejam cauri šim veikalam un mums atklājas jauka pludmale.
Pludmale ir akmeņaina un akmeņi duras kājās, tāpēc pārvietojamies tikai ar sandalēm vai iešļūcenēm. Man paliek kājās tās pašas ielas sandales, Rolim krokši, Vikai gumijas čības. Ieejam ūdenī un skatāmies zem kājām. Nav ilgi jāgaida, kad pirmos eksemplārus ieraugu. Tur mēs pavadām kādu stundu. Cilvēki ir samērā daudz. Pēc kāda laika nolemjam doties prom un, lai nebūtu tā, ka apmeklējām visu salu dēļ vienas pludmales nolemjam aizbraukt arī citur. Pēc kartes apskatāmies, ka vismazākā nobīde būs ja mēs dosimies uz Omišaļ. Kādu brīdi pameklējam tomēr atrodam lielisku pludmali iekļautu klinšainā līcītī. Izklājamies un varam doties peldēt. POzitīvi ir tas, ka šeit nav jūras eži un var droši brist iekšā. Tiesa, asie akmeņi tāpat ir un tur laikam neko nepadarīsi. Šeit pavadam diezgan daudz laika jo bērniem šeit patīk. Ik pa laikam arī es ieeju ūdenī. Vēlāk pienāk laiks doties prom un sataisamies un braucam. Nākamā pietura - Rijeka. Rijeka ir skaista kūrortpilsēta uz kuru ir vērts aizbraukt. Attālumi pilsētā nav pārāk lieli. Naktsmītne - dzīvoklis tiek īrēts caur AirBNB. Saimnieks nav uz vietas bet sazvanoties saimnieks ierodas pie mums 10 minūšu laikā. Visu izrāda, pārliecinās ka mums nekā netrūkst un no dzīvoklis uz 2 naktīm ir mūsu rīcībā. Dzīvoklis atrodas 5. stāvā un diemžēl nav lifta tomēr tas, cik dzīvoklis ir labs, atsver visas problēmas. tepat blakus atrodas veikals Spar, kurā var nopirkt visu nepieciešamo, ko gribam apēst. Sapērkamies, sataisam vakariņas un pie miera. Guļam cik ilgi gribam un pēc tam dodamies meklēt pludmali. Izmantojam sabiedrisko transportu. Nopērkama biļete "turp-atpakaļ" (16.80 kunas). Turp varam izmantot 60 minūtes un atpakaļ 60 minūtes. Biļetes tiek kompostrētas ar printeri - tiek uzdrukāts laiks un maršruts. Aizbraucam līdz centram un saprotam, ka bez palīdzības pludmali neatradīsim tāpēc sameklējam tūrisma informācijas centru, kurā mums izsniedz informācijas bukletus, izstāsta kā nokļūt un vēl iedod pilsētas karti. Iesēžamies autobusā nr. 1 un pēc brīža jau esam sasnieguši vietu, kur ir mūsu izvelētā pludmale. Pa kāpnēm, kas ir uz stāvas nogāzes, nokāpjam lejā, apskatāmies uz ūdeni un saprotam, ka tieši tā vieta nav priekš mums.
no šitiem jāuzmanās. par laimi, mēs neuzkāpām. Paldies tiem, kas mūs brīdināja.
Redzot taku gar pašu krastu dodamies pa to uz priekš un atrodam pavisam mazu pludmalīti, kur viss ir forši, nav ezīšu bet problēma tāda, ka nav kur pārģērbties. Rolis ar visiem šortiem ūdenī, man peldenes jau no mājām. Redzam, ka pavisam netālu ir viena no skaistākajām Rijekas pludmalēm - Sabličevo. Gribam itkā uz turieni bet nav vēlēšanās kāpt augšā uz ceļa un pēc tam atpakaļ. Ome piekrīt, ka mēs trīs turp aizpeldam un viņa visu aiznesīs. Tā arī izdarām - mēs trīs aizpeldam un ome iet apkārt. Rolis pēc tam paskrien viņai pretī un viss čikiniekā.
Rolis - klinšu kapējs.
Izbaudām peldi, Rolis vel izdomā šur tur uzkāpt kā redzam bildēs līdz pienāk vakars un nolemjam doties prom. Uz centru aizejam ar kājām un atrodam jauku ēstuvi, kur ieturam maltīti pēc kā mēs dodamies uz dzīvokli ar autobusu. Vakarā veikalā iztērējam visas kunas un taisāmies rīt doties talāk. Rīt dodamies uz Itāliju. p.s. Diemžēl nevarēju nopublicēt visas bildes. Intenets šeit ir lēns - 5mbit/s download un tikai 0.3mbit/s upload.