Ziemassvētki Vīnē

Šogad nolēmu Ziemassvētku brīvdienas pavadīt Vīnē, Austrijas galvaspilsētā. Un nenožēloju, jo pilsēta ir ļoti skaista un interesanta! Agrā sestdienas rītā jau biju Rīgas lidostā, lai ar AirBaltic tiešo reisu pēc nepilnu 3 stundu lidojuma būtu Vīnē. No lidostas līdz Vīnes centram var nokļūt ar autobusu vai metro. Autobuss maksā EUR 6, metro EUR 9. Ieteiktu braukt ar metro, ātrāk un komfortablāk. Brauciens līdz centram ilgst 15 minūtes (modernā un patīkamā metro/vilcienā, kuram pat ir 2 stāvi). Orientēties Vīnes metro ir ļoti viegli, tur ir tikai 4 līnijas un katrā metro stacijā var apskatīt karti ar visu pieturu nosaukumiem. Vispirms tikai lidostas info centrā jānoskaidro kādu metro līniju izmantot (U1, U2, U3 vai U4) un kāda ir tuvākā pietura jūsu viesnīcai. Viens brauciens ar metro vai jebkuru citu sabiedrisko transportu maksā EUR 1,5. Atgādināšu par faktu, ka gan metro, gan tramvajā pasažieriem pašiem ir jāatver durvis… Pirms braukšanas uz Vīni noteikti jāapskata interneta saits www.info.wien.at, kur var iegūt ļoti labu informāciju par visu Vīnē notiekošo, apskatāmo, ievērojamo utt. Mēs 2 dienu laikā apskatījām visu Vīni un tuvāko apkārtni. Ielu plānijums pilsētā ir ļoti haotisks, tāpēc noteikti vajadzīga karte. Kā palīgu šim pasākumam var izmantot tūrisma monopolista “Vienna Sigtseeing” pakalpojumus. Viņi piedāvā ļoti plašu, labi organizētu ekskursiju programmu. Cenas gan ir diezgan augstas. 3,5 stundu ekskursija pa Vīnes centru un Šēnbrunnas pili maksā EUR 34 no cilvēka. No savas puses ieteiktu apskatīt sekojošus objektus: pilsētas centru: Sv.Stefana katedrāli, Imperatora pili, Valsts Operas tēatri, Pilsētas teātri, parlamenta ēku, Rātslaukumu un Rātsnamu, Hofburgas pili; Šēnbrunnas pili, Belvedēras pilis (kur ir arī mākslas muzejs un slavenā Gustava Klimta glezna “Skūpsts”), izbraukt ar panorāmas ratu un apskatīt pilsētu no augšas, aplūkot dīvaino Hundertvasera namu (modernā arhitektūra), izbraukt zirga pajūgā vai karietē pa pilsētu un vienkārši paklaiņot pat pilsētu… tā, lai ir ko atcerēties. Ak jā – slavenie Vīnes ēdieni. Noteikti jāpagaršo: Vīnes štricele, ābolu štrūdele, biezpiena štrūdele, šokolādes torte, Vīnes kafija, kapučino, šokolāde…un ūdens no Alpu kalniem. Un Ziemassvētku laikā Vīne ir jo īpaši skaista – visapkārt miljoniem uguntiņu… kā pasakā!