Bangkoka-Phuketa-Phi Phi-Koh Lanta-Koh Samui-Bangkoka 1 daļa

Beidzot varu uzrakstīt par mūsu braucienu uz Taizemi. Jau bijām braukuši iepriekš, tāpēc šoreiz arī plānojām visu paši, bet šoreiz devāmies kopā ar draugiem. Biļetes tika nopirktas laicīgi no Stockholmas uz Bangkoku un atpakaļ izmaksāja 600 eur uz diviem turp un atpakaļ. Tālāk atlika plānot, to ko vēlamies redzēt. Iepriekš bijām Krabi, tad šoreiz izlēmām, ka jāizvēlas citas vietas. Mēs lidojām nesezonā 4.09, kad vislielākie lieti, tad nu skatījāmies atsauksmes par kurām vietām cilvēki raksta vispozitīvāk un draugu,radu ieteikumus arī ņēmām vērā. Izlēmām Bangkoka Ielidojām 7 no rīta. Lidojums bija ok, bet nu vēlreiz īsti negribētos lidot ar šo kompāniju, sēdvietas cietas un nēertas. Iepriekš lidojām ar Tui un bija krietni labāk un ērtāk. Mums jau bija aizpildītas veidlapas vīzai, kā arī jau samainīta nauda par vīzu. Kopā kontrole un vīzas aizņēma 2h. Bangkoka mūs sagaidīta ar sutu un saulīti. Šeit jau laicīgi bijām rezervējuši pirmo nakti un pēdējās trīs naktis viesnīcā. Izvēloties viesnīcu bija ļoti būtiski, ka tuvu lidostai. Viesnīca bija ok, vienīgi gulta par cietu un dušā nebija spiediena. Tā kā ieradāmies ātrāk tad par simbolisku naudu bija iespējams iešekoties ātrāk. Plāna kā tāda mums nebija, ko darīsim pirmajā dienā. Bet sakontaktējot ar vietējiem un caurskatot karti sapratām, ka ērtāk un ātrāk tomēr būs piekrist viena vietējā piedāvājumam īrēt viņu uz visu dienu par 1000 bathiem uz visiem. Lai gan stingri bijām nolēmuši pieturēties pie sabiedriskā transporta iespējām. Bangkoka ir ar vienu vārdu raksturojama kā džungļu pilsēta, te, lai pats izburtos cauri satiksmei un kartei ir jāpatērē liels laiks, tā kā mums viņa nebija un piedāvājums bija labs, tad nu izvēlējāmies šo ceļošanas variantu. Viņš mūs aizveda uz ūdens tirgu Damnoen Saduak. Biju gaidījusi, ka būs kā bildēs, bet ne tuvu tam nebija, taisnība laikam ir , ka jābrauc ļoti agri no rīta. Lai gan dažas laivas kā bildēs redzējām, bet tik un tā gaidījām vairāk. Brauciens pats patika, laivinieks ašais tips tik gāzēja. Viņiem arī te savs biznes, viņš mūs pieveda pie visu savu radinieku stendiem, tā uzspiežot, ka kaut kas jāpērk, tā kā mēs iepriekš jau bijām par šo brīdināti, tad pateicoties devāmies tikai tālāk. Šī ūdens tirgus paketē mums bija iekļauti arī ziloņi, teikšu tā dzīvnieki skaisti, iespaidīgi, bet nu izbrauciens man nepatika, bija pirmais un pēdējais. Žēl dzīvnieciņu. Pēc šīs tures bijām izsalkuši, kā vilki, tad mūsu šoferīts aizveda uz jūras velšu tirgu, kur pasi varējām izvēlēties visu svaigā veidā un mums visu uzgrillēja uz vietas, pasniedzot ar salātiņiem, un nebija dārgi.
Viesnīcā ieradāmies pašā vakarā, vēl iepazināmies ar vietējiem, kur puiši saderēja par pāris aliņiem, ka vinnēs biljarda spēli. Mūsējiem diez ko labi negāja ar tiem vinestiem, bet nu jautri pavadīts vakars garantēts. Phuketa, Patonga 2 un 3 diena Šeit mēs bijām paņēmuši viesnīcas naktis divas arī laicīgi, jo solīja , ka būs saulains, un gribējās vienu dienu sakārtot maršrutu nākamajām dienām un otro dienu paņemt zvejošanu uz visu dienu. Bet te tev nu bija, Phuketa mūs sagaidīja ar lietu. Jau iepriekš biju noskaidrojusi cik maksā brauciens uz mūsu viesnīcu no lidostas līdz ar to arī par tādu cenu braucām. Palikām Tanawan viesnīcā, numuriņi normāli, dušā arī spiediens vairāk, un balkons ar skatu uz centrālo ielu. Durvi balkonam skaņas necaurlaidīgas, tāpēc aizverot durvis vispār nezinājām, kas ārā notiek. Internets ļoti slikts, kas mūsu gadījumā bija ļoti svarīgs, lai varētu plānot ceļojuma nākamās dienas. To mēs vēlāk nopirkām 7eleven uz nedēļu par 300 bathiem. Mums gan sākumā negribēja pārdot, bet ar vietējo palīdzību un šķiroties no pases kopijas, tikām pie jaudīga interneta. Pases kopija bija vajadzīga, jo valdība pieprasot, visiem, kam ir jebkāda veida pieslēgums tāda jāatstājot, pat tūristiem. Pirmajā dienā lija ļoti, bet pie siltajiem grādiem un sutoņas, pat patika. Nopirkām lietus mētelīšus 7eleven un tas neraucēja pastaigāties. Aizgājām līdz jūrai, ļoti skaista pludmale, viļņi tajā dienā bija ļoti lieli un ūdens piena silts. Labi vien, ka mūsu plāns neizdevās par zvejošanu, bail būtu pat iedomāties, kas būtu bijis zvejojot tādos viļņos. Es pat Tallink viļņus vertikālā stāvoklī nevaru izturēt. Tāpat gribējām pamēģināt vēlreiz Tom Yam zupiņu, teikšu tā, tajā vietā , kur bijām nu galīgi pat tuvu nebija tai garšai, kādu joprojām atceramies, no iepriekšējā brauciena. Tā kā lietus pirmajā dienā lija, izmantojām zivju masāžu, man tas bija pirmo reizi dzīvē, sākumā likās , ka nebeigšu nekad smieties, bet kad kājas aprada, tad jau tikai tāda dīvaina sajūta palika, un pēc procedūras pēdiņām pat bija patikami. Noteiki gribēšu vēl šo atkārtot. Pēc zivju masāžas devāmies uz Fantasy šovu , kur iekļautas arī vakariņas nenormāli lielā zālē-zviedru galds. Šova laikā vīrieši iesnaudās, bet man nelikās garlaicīgs, lai gan biju gaidījusi nedaudz vairāk,lasot atsauksmes internetā. Vakariņas bija garšīgas un izvēle liela. Nākamā diena mūs sagaidīja bez lietus. Tad nu izlēmām par labu salas apceļošanai ar tūres palīdzību, mums piedāvāja no viesnīcas uz visiem 4 par 1200 bathiem, kāpēc nē. Bija iekļauti arī pāris veikali, kuri jau beigu beigās noriebās. Apskatījām templi, lielo budu, iepazināmies ar skorpionu, bijām bišu fermā, kur nopirkām garšīgu bišu vīnu, dārglietu veikalā, redzējām, kā viņas gatavo , riekstu fermā, kur arī varējām iegādāties dažādos veidos gatavotus riekstus. Šis ļoti patika. Un beigu beigās mūsu vadītājs mūs ārpus plāna aizveda uz skatu punktu, kur visi vēroja saules rietu. Tā kā debesis nebija skaidras, tad riktīgo saules rietu nesanāca redzēt. Atgriežoties atpakaļ uz viesnīcu, aizgājām vēl pastaigāties, kur nejauši uzskrējām virsū cabarē šova dalībniecēm/kiem, kur protams neizpalika bildēšanās viena bilde 100 bathi, kā šie/šās ieraudzīja , kur viens pērk, tad skrēja baros klāt, bet nu mūsējiem pietika ar vienu bildi, un devāmies tālāk.
Pamēģinājām beidzot slaveno pankūku, priekš manas gaumes par saldu, jo nemīlu saldumus, bet bija ēdami un garšīgi. Vakars pagāja, edot auglīšus, dzerot atspirdzinošus dzērienu un plānojot tālāk ceļojumu. Skatoties lietus kartē sapratam, ka jādodās uz Phang nga, un no turienes mums vislabāk tikt no Rasada piestātnes, salas otrā pusē, bet tur kuģīši tik bieži neiet, tāpēc nācās meklēt vēl vienu viesnīcu, bet tuvāk piestātnei. To arī izdarījām, atradām mājiņu tipa viesnīcu, par pieņemamu cenu, liekās bija 12 eur par nakti ar brokastīm. Ak ja vietējo restorānu , kur divi par paēst par 50 bathiem atradām tikai vienu un ar mūsu šofera palīdzību, mūs sākumā tur negribēja apkalpot, bet namatēvs apželojās par mums un ļāva paēst, bet neviens no viņiem tur nemāceja angļu valodu. Bija garšīgi. Ko Syre 4 diena Iepriekšējā vakarā bijām nolēmuši, ka noķersim tuk tuk un ar to brauksim uz autobusa staciju, lai tālāk brauktu ar autobusu, bet fortūna nebija mūsu pusē, ārā gāza kā no spaiņiem. Līdz ar to nācās domāt otro plānu, kādu tiešo transportu uz to pusi. Vietējos 7eleven takšus negribējām, vislabāk tuk tuk, bet diemžēl šie pa dienu, kā izmiruši. Prasījām viesnīcas restorāna darbiniekam, vai viņam nav kāds radinieks, kurš neplēstu visas ādas un vislabāk ar tuk tuk. Sazvanoties viņš teica, ka tuk tuk nebūs, jo negrib šādā lietū nekur šis braukt, bet esot cits radinieks, kas mūs aizvedīsot ar busiņu visus par 400 ar kaut ko bathiem, kāpēc ne piekritām. Brauciens bija diezgan ilgs, vēl paspējām apmaldīties, bet galu galā gala punktā nokļuvām. Viesnīcas darbiniece angļu valodu nemācēja, bet nu saņemot izprintētu apstiprinājumu, saprata, ka mēs esam viņas gaidītie ciemiņi, izrādījās, ka šī viesnīca ir jauna, un ka mēs esam vienīgiem viesi. Šeit laiks mainījās starp smidzināšanu un kārtīgu līšanu.
Šeit par internetu nemācēsim teikt, jo jau bijam pašiem savs. Mājiņas tīras, bet nepameta sajūta, ka kāds skorpions ierāpos. wc un duša likās, ka viņi tikko tur sākuši būvēt. Bet nu gulta tīri ok. Ceļotāju pārim zirnekļu tīkli bija no viesu trūkuma. Nolikuši mantas izlēmām apskatīt tuvējo apkārtni, izsecinājām, ka pie viesnīcas netālu vietējie iedzīvotāji var notirgot kādu aliņu par kapeiku un vēl, ka baltos viņi sen te nav redzējuši vai vispār nav redzējuši. Uzgājām lētu ēstuvi, kur 2 var paēst par 50 bathiem un ta normāli un garšīgi. Bet to izlēmām izmēģināt vakarā, sākumā noķērām taxi uz Phuket centru, lai nopirktu biļetes uz kuģīti. Taxis nebija dārgs. Phukets centriņu apstaigājām, devām vēlreiz tirdziņā iespēju Tom Yam zupiņai, joprojām negaršoja tā kā iepriekšējā braucienā, bet bija jau ēdamāka. Tālāk devāmies meklēt autoostu, jo uzzinajām ka uz mūsu mērķi var tik arī ar šo transport līdzekli. Pa ceļam ieraudzījām tūristu biroju, un iegājām iekšā pajautāt par mūsu mērķi, šie apstiprināja, ka tiešām labāk braukt uz Phang nga un , ka ar autobusu labāk. Runāts darīts devāmies tālāk, pa ceļam mūs uzrunāja tuk tuk vadītājs, no kurienes, kurp dodamies, mēs teicām, ka mēs iesim pirkt biļetes uz autobusu, un kur brauksim. Viņš teica, ka mēs trakie, ja uz turieni gribam braukt, labāk uz Koh Lanta tur vismaz ir saule, bet mūsu izvelētajā vietā plūdi līdz padusēm, vai mēs ziņas nēesam redzējuši. Apspriežoties nolēmām, ka klausīsim tomēr viņu, kas vēlāk apliecinājās ziņās, ka viņš mums taisnību teica. Paprasījām, kā uz turieni var aizbraukt, teica, ka no jau minētās ostas, un ka biļetes jāpērk šodien. Viņš mūs piedāvāja par 300 bahiem uz ostu aizvest, piekritām. Ostā mums piedāvāja divus braucienus, vienu agri no rīta, bet ka varam palikt 5 h phi phi salā, otro vēlāk, bet, ka jādodas caur phi phi nomainot kuģi . Izvēlējāmies pirmo variantu. Biļetes maksāja 2000 bathi diviem ar transfēru no viesnīcas. Nopirkām, tālāk vadītājs teica, ka par to pašu samaksu var mums ekskursiju uztaisīt neņemot papildus samaksu. Teica, ka ir labs 3 D muzejs, un ka var uz vecpilsētu aizvest, kā arī uz rotas lietu veikalu, vai uzvalkus. Piekritām tikai par vecpilsētu, 3 D muzeju un rotaslietas veikalu. Vecpilsēta, kā parasta pilsēta, tikai 5 mājas, kas izskatījās kā no westernu filmas. 3 D muzejs gan patika ļoti, tur bijām vairākas stundas ļoti iesaku šo vietu.Nu un rotas lietu veikalam bija milzīgas atlaides, tiku pie neapstrādātu pērļu rokas sprādzes, par 250 bathiem, mūsu ceļabiedrs pārbaudīja, teica, ka īstās. Vīrs vēl nopirka meitai kaklarotu ar zemesriekstu, kurā pērle, tur gan nācās pakaulēties. Vēlāk devāmies uz jau minēto ēstuvi, vakariņās, bija ļoti garšīgi un cenas vērts. Nopirkām atspirdzinošus dzērienus 7eleven un devāmies uz viesnīcu, kur uztaisījām nakts peldes. Bija jocīga sajūta, ka apkārt nevienas dzīvas dvēseles, tikai mēs. PHI PHI un Koh Lanta palikām 4 naktis un 5 dienas Rīts mūs sagaidīja ar saulīti. Paēdām brokastis, un gaidījām mūsu transfēru, kurš nokavējās par 20 minutēm, jo nevarēja atrast viesnīcu, bet nu veiksmīgi tikam uz kuģīti, beidzot varējām atlocīt sauli, t krekliem rokas un ķert sauli uz augšējā klāja. Beidzot mūsu atvaļinājums sākās.
Iepriekšējā vakarā rezervējām viesnīcu Koh Lantā, mēs ņēmām lētāko, bet ar brokastīm, maksāja 700 bathi par nakti, pludmale pāri ielai. Uzreiz rezervējām 1 nakti. Phi Phi salas mūs sagaidīja, tieši tāpat, kā mēs viņas redzējām iepriekšējā braucienā, ar baltām smiltiņām, karsto sauli, un tirkīzo ūdeni. Sākumā nācās iegādāties cepures, jo saule nenormāli cepināja, nu un vīriešiem šortus un meitenēm lakatus, jo braucām pusgarajās biksēs, nebijām gatavojušies, ka būs tik karsts un saulains nesezonā, Pēc tam devāmies paēst uz to pašu restorānu, kur iepriekš un ai kāda vilšanās zupiņa bija garšīga, bet joprojām nebija tik krēmīga kā iepriekš. Puiši nopeldējās un tad devāmies pastaigāties pa centrālo ieliņu. Beigu beigās jau bija laiks doties uz nākamo kuģi. Kā nokļuvām uz kuģa laiks arī uzreiz izmainījās, apmācās un sāka līt. Brauciens bija ilgs, ja nemaldos līdz 3h, ja ne pat visas 4. Paspēju arī atpūtināt acis. Parunājām ar kapteini, ko plānojam darīt Koh Lanta, puisi jau teica, ka gribam kādu zvejas kuģi noīrēt uz dienu, un tad izrādījās, ka viņam esot tāds kuģis, vienigi nēesot telefona, kā viņu sazvanīt, bet ka viņš mūs varot aizvest uz viesnīcu un pa ceļam parādīt, kur dzīvo, lai varam viņu atrast. Un vēl teica, ka vislētākais pārvietošanāš veids pa salu ir motorolleri, ka taxi un tuk tuk būšot dārgi. Viesnīca bija jauka, namiņu tipa arī, liela teritorija, liels baseins, restorāns un pludmale pāri ielai. Vienīgi mūsu numuriņā pamanīju mazas skudriņas un arī dušā nebija spiediena. Bet tas netraucēja. Lietus uz vakaru arī rimās, ka izlēmam iet apskatīt apkaimi, un sameklēt , kur paēst. Kā arī iepriekš uzzinājām, ka šajā vietā arī būs Pludmales tusiņš uz kuru izlēmām aizbraukt pēc vakariņām. Ēstuves mūsu rajonā nebija daudz, tā kā izvēlējāmies dzīvot tālāk no centra. Bet nu cenas bija pieņemāmas, ne 50 bathi,bet tomēr samērā lēti. Mēs beidzot paņēmām cūkgaļu grillētas ribibiņas, otrs pāris izvēlējās veselu zivi, kur visus ēdienus uz vietas uzgrillēja, bija ļoti garšīgi.
Tālāk izsaucām tuk tuk un devāmies uz pludmales tusiņu. Teikšu tā pāris turisti, un 2 bārmeņi un pludmale elles tumša. Nekāds dižais tusiņš tur nenotika, laikam dēļ nesezonas. Puiši uzspēlēja pāris spēles un devāmies atpakaļ, bija sarunāts, ka tuk tuk vadītājs mūs sagaidīs, paprasījām mūs izlaist pie 7eleven, lai varam nopirkt aliņus vakaram, tā kā bijām domājuši pasēdēt vēl un paplānot vakaru. Tad ejot uz mūsu viesnīcu apstājāmies pie viena no masāžas saloniem, nokaulējām cenu un paņēmām masāžas. Es paņēmu aloe veras, jo phi phi salās pamatīgi apdegu. Bija patīkami. Nākamajā dienā gājām brokastīs pie jūras, tik forša sajūta, pamostoties ārā saulīte, silts un vēl brokastis jūras krastā.
Izlēmām, ka īrēsim uz visu dienu motorollerus. Viesnīcas darbiniece atzīmēja, kas mums būtu jāredz. Sākumā izlēmām par labu ūdenskritumam, kas bija džunglos un tuvāk mūsu viesnīcai. Līdz ūdenskritumam bija jāiet bez gida, ar iemītu taciņu, ka pat paspējām apmaldīties, pāri upītei pāris reizes, līdz beigās ar citu tūristu palīdzību atradām pareizo ceļu.
Ļoti skaisti un iespaidīgi bija. Vakaru pavadījām apstājoties vērot saulrietu, un plānot nākamo dienu.
Otro dienu pavadījām izbraukājo salu, čūsku ferma bija aizvērta, kā arī mērkaķu skola, atradām alas, bet tur bijām ieradušies par vēlu, nācās atlikt uz nākamo dienu. Atlikušo vakaru pavadījām pie baseina, pirms tam izbaudot atkal masāžu, un paēdot vakariņas. Vietējos restorānu par lētām naudiņām nebija,tāpēc pieskaņojāmies tam ko varējām dabūt par samērīgām naudām. Nākamajā dienā devāmies uz alām. Sākumā nācās ļoti augstu kāpt, caur ūdeni un pa apšaubāmām kāpnēm, Alās viss bija slidens un glumš, ka likās kuru katru brīdi kādā aizā iekritīšu. Šis pasākums bija tā vērts, un tikai jāiet gida pavadībā, vieniem var bēdīgi beigties. Izgājām no alām melni, kā velni. Nākamdo dienu izlēmām paņemt kādu tūri uz no vietējām salām. Un atkal laiciņš mūs lutināja, puiši varēja snurklēt, un mēs varējām izbaudīt saulīti. Brauciens bija ātrlaivu, ar 3 piestātnēm un pusdienām iekļautu. Pirmā vietas bija vienkārši sala, kur varējām peldēties vai dzert kafiju un baudīt dabu.
Otrā vieta bija pērtiķu sala
Un trešajā vietā varējām paēst un snurklēt
Šī sala mums patika visvairāk. Tūristu maz, viesnīca mierīga, pludmale arī ok, un tik daudz adrenalīna neizbaudījām nevienā citā vietā. Kā arī saules. Šajā viesnīcā mēs pagarinājām pa naktij, jo pieskaņojāmies laikam, nu un arī tam, ko mēs šeit gribējām redzēt, vai varējām redzēt nesezonā. Makšķerēt neaizbraucām, jo aizmirsām kurā mājā dzīvoja kapteinis. Žēl gan, bet turpmākajā braucienā mums vēl būs makšķerēšanas iespēja. Izmaksas būs aptuvenās beigās. Ceļojuma aprakstam būs otrā daļa.