Ziemassvētku gaidas Ņujorkā!

Pirms Ziemassvētkiem mēs devāmies milzīgā ceļojumā caura ASV. Sākot ar Bostonu un Ņujorku, pēc tam devāmies ar 2 vilcieniem ceļā no ASV Atlantijas Okeāna Krasta līdz Klusā Okeāna krastam. Un visbeidzot īrējām mašīnu un devāmies ASV dienvidrietumu izpētē caur daudziem nacionālajiem parkiem uz Losandželosu un Sanfrancisko. Ņujorka Ziemassvētku gaidās bija gan ļoti iespaidīga. Gandrīz aiz katra stūra bija redzama kupla rotāta egle un vienā no dienām mums pat sniegs sniga pār Ņujorku. Diemžēl mēs arī tur nokļuvām, kad bija uznācis liels sals - temperatūra bija ap -15 grādiem ar nežēlīgi skarbu vēju. Mums bija ārkārtīgi auksti! Salām tā, ka liela daļa no tā, ko biju plānojusi, netikām izdarīt. Bet tas nekas, tikai vēl viens iemesls, lai tur atgrieztos. Mūsu viesnīca bija pašā Time Square laukumā, kuru mēs varējām saskatīt no mūsu balkona. Tā arī pirmo vakaru pavadījām izstaigājot Time Square, kā arī, protams, dodoties uz visiem zināmo Empire State Building, kur no 102. stāva paveras lieliski skati pār Ņujorku. Lai arī šī ir tagad tikai 3.šā augstākā celtne Ņujorkā, uz to devāmies, jo bija diezgan tuvu mūsu viesnīcai, kā arī tā parādās gandrīz visās filmās, kuras norisinās Ņujorkā. Līdz ar to būtu žēl uz to nenokļūt. Un skati, kas no tās paveras, ir vērti tās diezgan lielajai apskates maksai. Pēc tā apskates, piestājām pie pasaules lielākā iepirkšanās centra - Macy's - kur nopirkām obligāto Hot Dog un ēdām to skatoties uz Empire State Building. Otro dienu iesākām ar braucienu uz Staten Island. Šis prāmis ir par brīvu un no tā paveras labi skati uz Manhattan debesskrāpjiem. Kā arī prāmis paiet garām slavenajai Brīvības Statujai jeb Statue of Liberty. Kad nokļuvām atpakaļ Manhattan, vējš sacēlās un sāka snigt sniegs. Mēs mēģinājām slēpties no vēja un aukstuma star augstajām celtnēm, bet, diemžēl, pēc kādas pusstundas staigāšanas bijām tā pārsaluši, kā nācās vien doties atpakaļ uz Subway jeb metro un doties uz Grand Central staciju. Pirms tam vēl tik ātri nogājām mazdrusciņ no Wall Street un piestājām pie Trump Building. Lai arī gandrīz visas slavenās vietas, ko apskatījām Ņujorkā dzīvē bija vēl krāšņākas un iespaidīgākas nekā filmās un bildēs, Grand Central Stacijā es biju nedaudz vīlusies. Tā bija mazāka un nemaz ne tik iespaidīga, kā biju domājusi. Bet līdzīgi ar citām celtnēm šeit, tagad, kad es to redzēšu filmās, varēšu teikt: "Es esmu tur bijusi!" No Grand Central gājām līdz netālu esošajam Rockefeller Centre, kurš arī bija grezni dekorēts Ziemassvētku gaidās un, pēc pusdienām un apsildīšanās, turpinājām tālāk uz Centrālo Parku. Šī vieta bija daudz, daudz skaistāka nekā biju gaidījusi. Central Park ir milzīgs parks 315 ha apmērā. To visu apskatīt nav iespējams. Un šajā aukstumā, mēs spējām apskatīt vien mazmazītiņu daļiņu no tā. Bet to, ko redzējām, atcerēsimies uz visu mūžu. Šeit daba liek justies, kā meža vidū, izņemot to, ka pāri koku galiem slejas tālāk esošie milzu debesskrāpji. Vāveres skraida visapkārt. Un katra parka vieta ir ieplānota un izveidota savādāk. Ne velti to apmeklē ap 40 miljoniem cilvēku katru gadu. Un ne velti Ņujorka ir tik ļoti izslavēta. Tā ir pārsteidzoši viena no skaistākajām pilsētām, kādas esmu apmeklējusi. Ar, pilnīgi noteikti, vislaipnākajiem un izpalīdzīgākajiem cilvēkiem (ar dažiem izņēmumiem, protams). Es nešaubos, ka kādreiz tur atgriezīšos.