Beljgju kultuura

Manuprāt, beljgji ir gruuti atklajami, tomeer vinji ir tradiicijaam bagati. Ja grib redzeet Eiropas politisko galvaspilseetu - laipni luugti - patieshaam, tad arii ir ko redzeet! Pabijam gan Eiropas Parlamentaa, gan arii Eiropas Council'aa, pastaastiija par visu ES buutiibu un lomaam katrai no shiim iestaadeem! Pa shiem triis meeneshiem galvenais, kas ir palicis praata ir ne jau dabas skati, bet mainiigie beljgji! Vinji aarkaartiigi lepojas ar savu vareeshanu savienot 6 valdiibas un veel satureet kopaa bilinguaalu valsti! Kultuura ir ljoti iespaidiiga - beljgju friti (tiek taisiiti peec iipashas maajas receptes, divreiz cepot eljljaa), vafeles (gan pashu beljgju iecieniitaas apaljaas ar cukuru, gan arii ar shokolaadi, arii chetrkantainaas taadu pashu veidu! Kaa staastiija pasniedzeejs - neviens beljgjis nepavada sveetdienas izbraukumu bez vafeles), beljgju alus, kas ir ljoti stiprs! Starp citu, citas meitenes rakstaa piemineeto Leeveni ir veerts apmekleet - studentu un universitaates pilseeta! Iesaku apmekleet Leevenee arii InBev. Taa ir alus dariitava. Un tas patieshaam ir to veerts! Ja gribas ko stipraaku par Stella, tad ir jaaizmeegjina Duvel, arii Mort Subite (Instant Death), Delirium (peec kura apkaart galvai iet rozaa ziloniishi:) ) un tradicionaalo Leffe un Hoegarden! Beljgjiem ir arii ali ar dazhaadu auglju piedevaam. Kriek ir ar avenju garshu, tas ir vispopulaaraakais, veel ir ar viinogu, mellenju, dzeervenju. Duvels no aliem ir visstipraakais. Pat pieredzeejushie beljgji peec triis Duvelu izdzershanas ir gar zemi. Veel beljgjiem ir ljoti garshiigi cepuminji - Speculoos. Apmeeram kaa pie mums piparkuukas, tikai shajos nav piparu, bet tie paarsvaraa sastav no bruunaa cukura! Beljgji lepojas ar savu ART NOUVEU pilno Briseli, tomeer ir jatceraas, ka latvietim tas neliksies tik interesanti, jo Riiga ir ART NOUVEU galvaspilseta! No tuuristu viedokla - Brisele un Brugge man liekas visinteresantaakaas. Brisele taas internacionaalaa gara deelj. Bet Brugge tiek saukta par Ziemelju Veneciju. Ar daudziem kanaaliem un skaistu dabu.