Saule, smiltis un jūra... arābu pasaka! (turpinājums)

Ir 24. marta pēcpusdiena. Pagājis tieši mēnesis, kopš mēs ar vīru bijām Emirātos. Turpinājumu savam aprakstam tā arī neesmu saņēmusies uzrakstīt – te slinkums traucē, te liekas, ka daudz kas jau aizmirsies. Pēkšņi telefonā atskan zvans – un mani uzrunā darbiniece no VRK Travel. Vēlas uzzināt mūsu apmierinātību ar ceļojumu un lūdz, lai novērtēju viņu sniegtos pakalpojumus („atgriezeniskā saite”). Sniedzu atbildes uz uzdotajiem jautājumiem un sajūtu dīvainu „kņudoņu vēdera apvidū”. Atmiņas un mīļās sajūtas uzvirmo tik strauji, ka sēžos pie datora un rakstu turpinājumu…….. 6. Diena – 01.03.2017 „Standarta rīts” – brokastis, baseins, sauļošanās , jūra, kafija ☕ . 01.03. plkst 14:00 paredzēta ekskursija uz Abu Dabī – oficiālo Apvienoto Arābu Emirātu galvaspilsētu. Par laimi – mūsu grupa atkal nav liela. Gids ir sīrietis Bašars. Stāsta ļoti daudz un ļoti interesanti. Kā viņš pats izteicās – stāsta ne tikai tūristiem domātās „pasakas”, bet arī daudz ko no ikdienas dzīves Emirātos. Viņš pats šeit dzīvo jau 25 gadus. No viņa stāstītā kļuva skaidrs, cik „viegli” tapusi šī bagātā valsts (tikai 45 gadus atpakaļ viņi ikdienas pārtikā lietoja galvenokārt siseņus). It kā vienkāršas lietas – ja esi šeit atbraucis un vēlies dzīvot – tev jāzina valoda, jāstrādā, jāievēro likumi. Taču nekādi pabalsti un atvieglojumi nav iebraucējiem! Tie ir tikai un vienīgi pilsoņiem. Savukārt pilsoņiem – izglītība pa velti (t.sk. augstākā), dažādi pabalsti, nabadzīgos pilsoņus nodrošina ar dzīvesvietu (ja ģimenē ir mazāk par 5000 EUR ienākumu mēnesī). Pa ceļam iegriežamies vēl vienā zoo - dārzā. Apskatam zvērus, pabarojam kamieļus un žirafes 🙈 🐪
Un tad jau esam klāt pie lielākās mošejas Persijas līča teritorijā – Sheikh Zayed mošejas (Baltā mošeja). Šī mošeja ir ievērojamākais Abu Dabi apskates objekts un lielākā visos Emirātos. Tā nosaukta par godu Arābu Emirātu pirmajam valdniekam. Lai tur iekļūtu – nepieciešams ievērot vietējās ģērbšanās tradīcijas – gari necaurspīdīgi apģērbi sievietēm un bikses vai šorti garāki par ceļiem vīriešiem. Mošeja jau no attāluma mūs pārsteidz ar saviem iespaidīgajiem izmēriem un sniegbalto marmora apdari.
Iekšā atrodas pasaulē lielākais ar rokām darinātais paklājs. To noauduši 1200 amatnieki no Irānas un uz Emirātiem tas atvests ar 3 lidmašīnām. Te tiešām ir ko skatīt un apbrīnot katra gaumei – pasaulē lielākā lustra, kolonnas apgleznotas ar ziediem, logus grezno vitrāžas, apkārt ūdens baseini un strūklakas. Staigājam basām kājām pa vēso, balto marmora grīdu, spīd saule, skan lūgšanas un iestājas miers…… savdabīgā noskaņa vedina uz pārdomām par dzīvi, tās jēgu, sasniegumiem darbā, par mums abiem, bērniem un protams šobrīd vislielāko mīļumu – mazmeitiņu Odetu ……….
Vēlos piebilst, ka noteikti jāievēro arī stingri noteikumi. Mūsu grupā bija 2 jaunas meitenes no Ukrainas. Kā jau jaunatnei (un ne tikai) – ir tieksme pēc foto interesantākos veidos. Tad nu lūgšanu telpā viena nometās ceļos un salika rokas kā lūgšanā. Otra pa to laiku fotografēja. Momentā apsargs bija klāt un lika visas fotogrāfijas izdzēst. Tālāk braucām apskatīt pašu pilsētu un tās slavenākos objektus – Capital Gate, Emirates Palace, u.c. 7. Diena – 02.03.2017 Pamostamies – un ir nedaudz skumji . Šī ir pēdējā diena Emirātos. Ievērojam „tradīcijas” jeb „standarta rīta rituālu” – brokastis, baseins, sauļošanās, jūra, kafija. 12:00 mums jāizčekojas no istabiņas. Sakārtojam savus koferus un atstājam viesnīcā tiem īpaši paredzētā vietā. 14:00 mums paredzēta ekskursija „Safari džips uz tuksnesi” ar vakariņām. Tas bija viskolosālākais piedzīvojums. Pie viesnīcas piebrauc balts Toyota Landcruiser V200 džips. Iekšā jau sēž 2 jaunas meitenes no citas viesnīcas. Šoferītis – vietējais arābs – ved mūs uz tuksnesi, kur notiks izbrauciens. „Jautrība” sākas jau mašīnā. Atkāpei gribu pateikt, ka Emirātos arī tūristiem ir diezgan stigri ģērbšanās nosacījumi – meitenēm un sievietēm pleciem jābūt nosegtiem, šortiem un svārkiem jānosedz ceļgali. Taču jaunieši mēdz atļauties vaļības. Tad nu meitenei, kas sēdēja priekšā bija mini šortiņi un maziņš topiņš, kas atsedza vienu plecu. Pati meitene arī bija ļoti glīta. Tad nu mūsu šoferītis ļoti centās koncentrēties uz braukšanu, taču acis 👀 …….. tās ik pa brīdim nodevīgi pagriezās uz meitenes pusi. Mēs ar vīru visu ceļu par to vien savā starpā zobojāmies, ka nu šoferim stress un adrenalīns Aizbraucām uz tuksnesi – un pēc brīža sākās trofijreids.
Kā jau paredzējām – mūsu šoferītis centās nodzīt spriedzi – tad nu mēs izbaudījām gandrīz visu ko spēj džips pa smiltīm . Tas tik bija brauciens!!! Ik pa brīdim rācijā dzirdējām: „Tarik, Tarik,…… un vārdu birumu, pēc kā nopratām, ka mūsu šoferītis stipri „šauj pār strīpu.” Taču viņi jau nezināja, ka Tarikam ir iemesls….. Apmēram pēc 10 min braukšanas sāku pārdomāt ko ēdu brokastīs un kā jūtas mans vestibulārais aparāts. Un – tajā brīdī no diviem priekšā esošiem džipiem izlec korejieši un atbrīvo kuņģa saturu . Korejiešu problēma nez kāpēc mūsu mašīnā radīja lielu jautrību . Tas man lika savākties un varonīgi sagaidīt brauciena beigas .
Pēc brauciena mūs aizveda uz beduīnu nometni. Tur mums bija iespēja baudīt arābu nacionālos ēdienus, skaistu saulrietu, hennas tetovējumus un izjādes ar kamieļiem.
Laiks paskrēja ļoti ātri un 21:00 vakarā mēs jau atgriezāmies viesnīcā. Vēlreiz pastaigājām pa viesnīcu – pie baseina, gar jūru – cenzdamies sasūkt sevī šīs smaržas un atmiņas un skaistos skatus. Taču arī visam labajam pienāk finišs – 23:00 busiņš aizvizina mūs uz lidostu. Izstāvam garu garās rindas un kontroles un 02:40 uzsākam 5 stundu 35 min lidojumu ar Aeroflot uz Maskavu Krievijā. Tur pēc 2 stundām – 09:25 bija paredzēts izlidot uz Rīgu. Sākumā viss kā parasti – kontroles un iesēšanās lidmašīnā. Lidmašīna „rullē” uz skrejceļu un….. pēkšņi STOP. Griežas atpakaļ. Izrādās kaut kāda tehniska ķibele. Bet mūs nomierina – centīšoties novērst. Ik pa brīdim lidmašīnā ieskrien mehāniķis pižikā un kaut diskutē ar pilotu. Fonā urbšanas troksnis. Vīrs saka, ka grib šnabi , bet stjuarti piedāvā tikai ūdeni . Tad mēs stundu pārdomājām – cik skaists ceļojums, cik skaista dzīve nodzīvota, un cik ļoti gribam mājās ….. Viss beidzas laimīgi un pēc 1 stundas un 40 min esam Rīgā. Nekur nav tik labi kā mājās!!! SECINĀJUMI un ATZIŅAS: Apvienotie Arābu Emirāti sastāv no 7 atsevišķiem emirātiem – Abu Dabi, Dubaijas, Sārdžas, Raselheimas, Fudžeiras, Adžmānas un Ummelkaivaina. Salīdzinājumam – ja piem. būtu Apvienotās Baltijas valstis, kas sastāvētu no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas. Abu Dabi es salīdzinātu ar aristokrātisko Vecrīgu – skaista, senatnīga, krāšņa, bagātīga. Dubaija ir kā Rubļovka Krievijā, kur galvenā uzmanība ir ārišķībai. Te katrai lietai jāsākas ar VIS…. vislielākais, visgarākais, visšķībākais, visbagātākais, utt Sārdža – ir tāds „guļamrajons” Dubaijai. Iedzīvotāji strādā Dubaijā, bet mājas, ģimenes pārsvarā ir Sārdžā. Ļoti dārga ēšana. Iesaku ēst viesnīcā, pirkt pārtiku lielveikalos vai ēst „burgerveidīgo" pārtiku. Valsts ir ļoti droša. Kā mums teica - tikai 20% no policistiem uz ielām ir formastērpos. Pārējie saplūst ar masu, taču kontrole ir patstāvīgi.