contrasts - Puerto Rico

Puerto Rico - ielidojam San Juan starptautiskajaa lidostaa pusdienlaikaa. Pie lidostas izejas paarbauda, vai esam paneemushi sev piederoshaas somas un esam aaraa! Karstums nav pārsteigums, jo - no Miami, FL. Muusu rezerveetaas viesu maajas Andalucia Guest House (atrodas Puerto Rico galvaspilseetaa San Juan Ocean Park apkaartnee) saimnieks ir izstaastiijis, kaa vislabaak liidz viniem nokluut un cik tas maksaa :) Driiz esam pashaa Andalucia un satiekam Emeo - viens no saimniekiem. Lai gan veel ir agrs prieksh check in muusu isabina ir kaartiibaa un dodamies padziivot pludmalee - Caur privaatmaju rajonu, kur ielas sleedazas ar vaartiem - dziivojam tikai kvartaala attaalumaa no baltajaam smiltiim, palmaam un zalaa atlantijas uudens :) Ehh, atpuuta pilniiba - ja saule liekas par stipru, tad zem palmu zariem ! Vakarpusee aizbraucam uz San Juan vecpilseetu. Nemam busu un tam, kas rakstiits visos celvezhos un netaa pieejamajaa infoo par tiem ir taisniiba - vajaga pacietiibu, lai sagaidiitu kaarteejo transportliidzekli! Pieturaa, protams rakstiits "katras 7 minuutes", bet iisteniibaa paiet vairaak kaa pusstunda... un tad veel shoferiitis pasuuta muus ar muusu 1USD banknoteem un pieprasa preciizus 75 centus biletei, ko arii sagrabinam. Citaadi - viss aatri un bez aizkershaanaas, dazhu briidi gan liekas, ka esam nokluvushi kautkaadaa rallijaa.. San Juan vecpilseeta ir skataamaakaa un skaistaakaa vieta pashaa pilseetaa - paareejais lielaakoties mikrorajoni. Protams, veel ir taadas vietas kaa Condado beach ar lielajaam un daargajaam viesniicaam, dizaineru veikaliem, bet... mmm, tas ir domaats tikai tuuristiem un vinu vajadziibu apmierinaahsani. skaisti jau, protams, arii tur! Muusu platuma graadu cilveekiem padod tikai sauli, siltumu un pludmali :) skatam veel kaadu tropu augu un laime pilniibaa! Aatri satumst, liidz ar to taada sajuuta, ka arii pilseeta daleeji aiziet guleet. Centraa aara kafejniicas, bet daudz kas vairaak notiek namu iekshpagalmos .. taads iespaids! Ilgi gan nepaliekam, paeedam savas pirmaas vakarinas PR un dodamies uz pedejo busu maju virziena, lai atgrieztos nakamja diena! Dienaa San Juan izskataas pavisam savaadaak - daudz kontrastainaaka un kraasaainaaka!! Loti kraasaina patiesiibaa! IIsts D-Amerikas iespaids! Lieki piebilst - lai gan PR skaitaas 51.ASV shtats, visur spaanu valoda ir noteicoshaa! Kautko druscin zinu, taapeec ir interesanti! Loooti daudz veco mashiinu un vienkaarsho cilveeku, taapeec rodas saliidzinaajums ar Kubu. Nezinu, kaa tur ir un neesmu tur bijusi - bet kaut kaadas asociaacijas ir! Pusdienas eedam vieteejaa eestuvee Bebos, ko mums ieteikushi Andalucia saimnieki. Cienaa viniem ir saldie kartupeli, kas ir visur un visaadaas variaacijaas! Un garshiigi :) Vakrapusee panemam nomaa mashiinu, naakamajaa dienaa uz El Yunque lietusmezhiem :) Vajdzeetu buut smuki! Satiksmes noteikumi- itkaa eksistee, bet neeksistee - krustojumos viss notiek ar saskatiishanos - arii pie sarkanaas gaismas ! Bet patiesiibaa - visi ir mieriigi bez stresa un agresijas! Un tas straadaa! Izraadaas attaalumi ir daudz mazaaki kaa esam iedomaajushies un lietusmezhos nokluustam saliidzinoshi agri - info centraa noskatamies filmu un dodamies uz apskates objektiem. Ir izveidotas takas, torniishi utt... Daba iisti tropiska, augi dazhaadi un palmu zaru aiskarinsh pasargaa no kartsaas saules :) Aizkliistam liidz uudenskritumam, kuraa var peldeeties, bet... pilns ar cilveekiem tur! taada sajuuta, ka vieniigais apskates objekts visaa valsti! nekas, atveesinamies un dodamies uz citaam takaam! iisti dabiska diena sanaaca! Atpakalcelaa informaacijas centraa gribeejaam vel kafiju celam padzert, bet taa arii nepaspeejaam - 4os peecpusdienaa kafejniica jua bija sleegta. Dodamies A virzienaa, kur domaajam paarnakshnot kaadaa motelii! ASV zinot, domaajam , ka nekaadaam probleemaam nevajadzeetu but! Bet, khmmmm... aplauziens?? Pirmkaarts, visas pilseetas, kas kartee, es teiktu ir iistas mazpilseetas. Otrkaart, neviens nekaadas viesu maajas un viesniicas nezina. Apkaart arii nemana. Kaads pa mazo ielinu aizjaaj garaam ar zirgu, paar celu parskrien pakliidis suns, nonaakam pilniigi nekaadaa pludmalee.. un izlemjam doties uz dienvidu pusi uz attaalaakajaam pilsetinaam, kam , spriezhot peec kartes, vajadzeetu buut lielaakaam. Sheit - khmm, vieniigais, ko mums iesaka ir Las Palmas - kuurorts, kuraa atrodas Sheraton. Nemot veeraa, ka citu naktsmaaju tuvumaa nemana un 7os jau ir melna tumsa, dodamies turp! Viss liekas forshi, bet taa kaa ir Lieldienu briivdienas, visneiiica ir pilna! Man jau nebuutu probleemu guleet mashiinaa, bet iipashi omuliigi tas nav, jo patiesiibaa laukos paskats ir diezgan kriminaals -kaa secinaasim velaak, iipashi sheit-salas austrumos! Taa nu bezmeerkiigi braukaajam kautko mekleejot lliidz peekshni uz celmalas kroga malas ieraugu uzrakstu "bar and guest house"! vieta iipashi pievilciiga neizskataas, bet eju apjutaaties vai tieshaam tur ir guest house. jaa, esot, tapec ludzu paradit istabinas - tai ar 2am lielajam gultam esot pazudusi atslega, tapec iedoshot mums divas ar vienu gultu par to pashu cenu. Istabaa - chetras sienas un viena gulta... pat nevien kebliisha, kur mantas nolikt.. principaa, ja jau nav citas vietas - varam palikt, tachu kautkas man liek pajautaat vai tuvumaa nav veel kautkas.. saimnieks mirkli padoma - esot vina maajaa viens apartaments - pilniibaa apriikots, tv, baseins, skats uz okeaanu utt. izklausaas ok, un vinsh sarunaa savu sievu, kas muus aizved. melots nav, bget beigaas mums uz visiem bija 2 spilveni un 1 sega! samekleejam veel pa atvilkneem palagus un klausoties veeja, kas plucina palmu zarus kalna nogaazee, censhamies aizmigt! man paaraak neveicas, bet nogurums ir paaraak liels. briizhiem uznaak sajuuta, ka esam kaut kaadaa ellee rataa iekuulushies un naakamajaa dienaa veel pametot skatu uz vilinosho okeaanu lejup esam agri agri celaa! vareejaam kauleties par cenu, bet kuram gan tas ienaca praataa! Riits saakas ar kafiju celmalas McDonalds un dodamies kalnos - scenic road of puerto rico! sheit gar mazajaam buudinaam un mini veikaliniem - tirgotavaam skats diezgan beedigs un nabadziigs, suni klaino veel veiraak, bet celsh shaurs, shaurs un liikumots.. vietas shkiet kaut kaada pasaules maala - rimtas un visu aizmirstas, tachu daba- apbriinojama - viss ir zalsh un ziedoshs! tajaa pashaa laikaa - nenormaala miskaste! dienvidu virzienaa zalumu nomaina bruunums un muusu meerkis ir paaris stundinas pabaudiit arii pludmali, bet vilshanaas - kartee ieziimeetaa pludmale ir pilna ar shkembaam, ellaam un visaadiem suudiem, taapeec dodamies Ponce virzienaa, kur esam noleemushi palikt pa nakti. Dazhiem, kam stress, nemot veeraa ieprieksheejaa vakara piedziivojumus, vispirms vajaga atrast naktsmaajas un tad var doties citaas gaitaas. Ponce iebraucam pa vienvirziena ielu - to uzzinam, jo pretii brauc policija (starp citu PR - nenormaali daudz policijas un taapat visi brauc kaa grib, bet ne paargalviigi). pogaini aptur satiksmi, lauj mums apgriezties un vel izstasta, ka aizbraukt lidz pareizajai vietai :) atri atrodam viesnicu pilsetas centra un dodamies uz pludmali un iepirkt ko edamu! dienas laikaa pilsetas centrs tik dzivs, bet vakaraa, kad gribam iziet - atkal viss kluss un tumshs. kautkur pa gabalu dzird grieziigu klubu muziku, kas mus galiigi nesaista, tapec izstaigajam centru, apedam saldejumu un dodamies uz viesnicas baseinu. Sazinamies ar pazinaam, kas arii ir PR un naakoshajaa dienaa sarunaajam satikties Rincon, Maria's Beach. Esot forsha serferu pludmalite :) Mums gan vel plana apskatiit La Playuela Beach un baaku uz klints, ko arii izdaram :0) skats fantastisks un diena arii! Bet taa kaa mums jaadodas taalaak uz Rinconu sheit nepaliekam ilgi ... Rincon - ir! daudz balto smilshu pludmales, viesu majas, mazas viesnicas, surf veikalini, baarini :) Maria's beach satiekam savus pazinas, bet ta ka paliek makonains, ashi izstastam viens otram savus ieprieksheejo dienu iespaidus, un vini dodas atpakl uz viesnicu. Mees- baudam svaigo gaisu un Kariibu juuras uudeni arii bez saules un vakarpusee dodamies uz Aquadille, kur plaanots palikt pa nakti. Ir Lieldienas! Bet nekur apkaart to vispaar nejuut. Nolemjam paest vismaz svetku vakarinas :) Plaaninsh labs :) Aquadille saliidzinoshi veiksmiigi atrodam viesniicu un braucam uz Crash boat beach skatiities saulrietu - R krasts kaa nekaa :) Un tas arii ir fantastisks! Mieriigs un silts, silts vakars! Atkaartoshos - vakaraa pilseetas centrs atkal ir tukshs un kluss, iznemot kaut kaadas galiigaas dzertuves. Un muusu Lieldienu vakarinas izveershas Burger King! Peedeejaa diena Puerto Rico - atpakal San Juan un muusu Andalucia, pabaudiit labaako pludmaliiti celojuma laikaa Ocean Park un veelreiz sajust San Juan vecpilseetas gaisotni :) Ir darbadiena, un tas atpakalcelaa uz galvaspilseetu ir juutams! Nenormaali daudz mashiinu un nenormaali leeni kustamies, bet beigaas satiksme aiziet ,un San Juan esam jau ap 11iem ritaa. Protams, pabraucaam garaam outletiem, kur dazhi gribeeja ieiet, bet prioritate tomer izraadiijaas pludmale :) Es Puerto rico iedaliitu trijaas dalaas- 1) San Juan, kur ir savijies lielpilseetas gars, veesture.. khmm, un tuuristiem domaatas lietas 2) daba- dazhaada un skaista: lietusmezi, kalni, pludmales ... 3) "miskaste" - arii nabadziiba, kas laikam raksturiiga dienvidiem.. bet cilveeki shkiet laimiigi, jo vinu dziive ir vienkaarsha :) Bija loti, loti interesanti, bet laikam pietika :) Inetresanti - paskatiities un pabaudiit! Pietika - lai saprastu, ka ir jaapierod, lai sho valsti pa iistam baudiitu! Sauli, nesteidziigo un vienkaarsho dziivesritmu, tajaa pashaa laikaa vienkaarshiibu, nabadziibu, bet apmierinaatiibu ar dziivi!