Igaunija – Saaremaa – kur slēpjas vilinājums?!

Nolēmām ar nelielu kompāniju (3 automašīnām) apmeklēt Saaremaa, ceļojuma laiks mums bija visai ierobežots – sestdiena un svētdiena, tādēļ lai šajā laikā spētu aptvert salas nozīmīgākās vietas un dabas atšķirības, mums izdevās sagatavot ceļojuma plānu, kas būtībā aptvēra visus galvenos apskates objektus. Pati es Saaremaa apmeklēju jau ceturto reizi, tādēļ mēģināju rast jaunus risinājumus, lai aizvien būtu interesanti tur pavadīt laiku. Ņemot vērā, ka mūsu divu dienu brauciens patiešām izdevās labi es vēlos ar Jums padalīties tā plānojumā, jo īpaši noderīgs tas ir tiem ceļotājiem, kuri plāno salu apmeklēt pirmo reizi. Viss, kas Jums ir jāizdara – jānopērk Saaremaa karte, jāatzīmē plānojumā aprakstītais maršruts un jādodas ceļā. Sāremā brīvdienu brauciena saturs-plāns 1.diena turpceļš 255km • izbraucam no Rīgas 5.00 no rīta šķērsojam Latvijas robežu ap 7.00 • braucam cauri Pērnavai ap 8.00 • sasniedzam prāmi Virstu ostā ap 9.15 • izbraucam ar prāmi 10.00 • iebraucam Kuivastu (Saaremaa) ostā 10.35 pasākuma oficiālais sākums apmēram 190km (šajā dienā mēs nepakļaujamies īpašiem laika ierobežojumiem) • apstājamies ciematā Liiva, kur (ja nepieciešams) var apmeklēt veikalu un izņemt naudu Hansa bankas bankomātā. • dodamies uz senatnīgo ciemu Koguva, nedaudz pastaigājam un gūstam pirmos iespaidus. • šķērsojam Vaikese līča dambi. • atkal nedaudz iedziļinamies senatnē apmeklējot 13.gadsimta cietokšņa baznīcu Poide apkārtnē. • turpinām vēstures apskati apskatot Maasi cietokšņa drupas netālu no Orissaare pilsētiņas (šajā apmeklējumā vēlams ņemt līdzi „apgaismojuma ierīci”). • tālāk noslēdzam vēstures apskati ar skarbās dabas skatu aplūkošanu un baudām braukšanu pa zemes ceļiem virzienā no Maasi uz Leisi. • savā ceļā iekļaujam izklaides pasākumu – Alus svētkus Otime ciematā (par to vai tur būs jāpērk ieejas biļete diemžēl informācijas nav). • pēc izklaidēm atkal pievēršamies dabai un braucam uz iespaidīgāko apskates vietu Panga krauju (augstums 21m) un izmantojam iespēju to apskatīt gan no augšas gan no jūras krasta (virziens Leisi – Panga), šeit var iegādāties suvenīrus, tomēr labāk to darīt otrajā dienā pie Kaalu ezera. • tālāk noslēdzot dabas apskates tūri dodamies uz Tagaranna jūras ragu, no kura var redzēt iepriekš minēto krauju un gūt vēl dažus patīkamus iespaidus (virziens Panga – Mustjala – Tagaranna). • tuvojoties pirmās dienas noslēgumam dodamies cauri salas vidienei uz galvaspilsētu Kuressaare, kur apmeklējam savdabīgu krodziņu ar domu lai mūsu šoferīši var kliedēt nogurumu iedzerot kafiju, jo pusdienot šeit neplānojam) • Kuressaare varam apmeklēt pilsētas centru un veikalu, bet par to vienosimies atkarībā no laika un nepieciešamībām. • visbeidzot dodamies uz nakšņošanas vietu Mandjala kempingu, kur mums ir rezervētas 2-vietīgas mājiņas (cenā iekļautas brokastis, gultas veļa un dvielis, bet tiem kas izvēlēsies nakšņot teltīs brokastis jāpērk atsevišķi) un ugunskura vieta. Kempings atrodas jūras krastā, tādēļ ir iespējas veikt ūdens peldes (ja ūdens būs pietiekami silts) un citas fiziskas aktivitātes, jo ir pieejami volejbola laukumi un tml. • noslēdzam dienu ar kopīgām vakariņām. 2.diena pasākuma oficiālais turpinājums apmēram 200 km (esam atkarīgi no laika sadalījuma) • ceļamies un brokastojam plkst. 8.00. • pēc brokastīm 9.00 nedaudz izvingrināmies aktīvā gājienā-rīta rosmē ar nosaukumu „pastaiga pa ūdens virsu ar putnu vērošanas elementiem”, kurai var pievienot rīta peldēšanu (atkal ja ūdens temperatūra atļaus). • 10.30 pametam kempingu un dodamies dienas iesildīšanās braucienā dabas skatu, putnu un salas apmeklētāju brīvā laika pavadīšanas iespēju vērojumos virzienā Mandjala – Tehumardi – Lomala – Ohesaare – Saare • Saare apskatam bāku, no kuras skaidrā laikā var saredzēt Kolkas ragu (PSRS laikos šī bija slēgtā armijas teritorija). • pēc dabas apskatiem atkal pievēršamies vēsturei un ap 12.00 dodamies uz Kuressaare apskatīt 14.gadsimta bīskapa cietoksni, kurā strādā Saaremaa muzejs, kuru mēs apmeklēsim. • dodoties prom no Kuressaare apmeklējam lielveikalu (nav obligāts pasākums) ar domu kaut ko no Igauņu pārtikas (Saaremaa degvīns vai Saaremaa siers) iegādāties mājiniekiem. • ne vēlāk kā 15.30 turpinām ceļu uz nedaudz mistisku vietu Kaalu ezeru, kas radies nokrītot meteorītam, pirms ezera apmeklējuma ir plānotas pusdienas dolomīta krodziņā, suvenīru iegāde, ezera apskate ar pusdienu pastaigu tam apkārt. • ne vēlāk kā līdz 18.00 izbraucam uz Saaremaa simbolu Angla vējdzirnavām, būtībā šī ir mūsu pēdējā salas apmeklējuma pieturvieta, pēc kuras apmeklējuma steidzamies uz prāmi, kas svētdienas vakarā ir visai nogurdinošs pasākums, jo ir kilometriem lielas mašīnu rindas, kas visas vēlas nokļūt atpakaļ sauszemē, šī iemesla dēļ mums ostā jābūt vairāk nekā laicīgi. Atpakaļceļš 255km • nobraucam no prāmja 21.35 Virstu ostā un braucam uz Pērnavu. • domājot par mūsu šoferīšiem Pērnavā ieturam nelielu kafijas pauzi Statoil DUS. • dodamies mājās, apmēram ap 24.45 sasniedzam Rīgu. Cita informācija • Kopējais nobraukto km skaits apmēram 255+190+200+255=900km • Norēķini ar kredītkartēm iespējami visur izņemot suvenīru iegādi (no Ls 3-10 no 45.00 EEK) un ieeju muzejā ap Ls 1.50 vai 30.00 EEK (studentiem Ls 0.70 vai 15 EEK), kaut gan pieredze rāda, ka gadījumā ja kredītkarte neiet labāk paņemt kādu rezerves summu EEK nakšņošanas naudas apmērā. • Naudu var izņemt no Hansa bankas un SEB grupas bankas bankomātiem. • Maksājot par prāmi (braucot turp un braucot atpakaļ) labāk ir maksāt mašīnai kopā uzreiz maksu par mašīnu (uzrādot tehnisko pasi) un personām, tādēļ labāk samainīt naudu un uzreiz nomaksāt, citā gadījumā to var darīt katrs atsevišķi ar kredītkarti, bet tas iekavēs laiku. • Kempingā var norēķināties ar kredītkartēm, tiem kas ar teltīm maksa par brokastīm jāmaksā uzreiz reģistrējoties. • Kempingā iebraukšana maksā 25.00 EEK par mašīnu, bet tur ir stāvvieta, kas ir bezmaksas (vienīgais tad jānes mantas līdz naktsvietai). • Ņemot vērā, ka kempings ir pie jūras ieteicams līdzi paņemt peldkostīmus. • Par mantām līdzi braucam ērtā brīvdienu stila apģērbā atbilstoši laika apstākļiem atceroties dažas lietas – ērti apavi, rezerves zeķes, vakartērps nu tā lai vakarā nesalst (treniņtērps vai kas tml. pēc vajadzības), zobu birstīte , dvielis (kaut gan tiem kas mājiņās tas būs), naudas maks un ļoti vēlams lietussargs. Tiem, kuri teltīs – attiecīgs ekipējums. Gadījumā ja vakarā līst lietus, jāņem līdzi saliekamā nojume. OBLIGĀTI LĪDZI ŅEMAM PASES UN AUTOMAŠĪNU DOKUMENTUS!!!