Vēstures mikslis Francijas pilsētā Nantē

Nante – pilsēta Francijā par kuras simbolu varētu dēvēt gigantisku ziloni. Sēžot mašīnā un turpinot veiksmīgo stopēšanas maratonu bijām ievākuši skopu informāciju par pilsētu, vien zinot, ka tur ir skaists dārzs, kuru gribētu apmeklēt. Jau atkal ļausimies neziņai, pārliecināti, ka jebkurā gadījumā viss izdosies lieliski. Jau atkal priecājamies par pozitīvo ierašanos pilsētā. Šoferītis mūs pieved pie pašām naktsmājām. Kā ierasts, nekas nav mainījies, arī šoreiz izvēlamies CouchSurfing piedāvāto iespēju, nakšņot pie kāda vietējā iedzīvotāja, lai iepazītu jaunus draugus un uzzinātu vairāk par pilsētu no citādāka skatupunkta. Šoreiz tas ir Gvens, kurš ir profesionāls glābējs, kā arī Bretaņas reģiona patriots. Pamanām viņu rosoties savas mājas dārzā un aktīvi mājam ar roku. Gvens mūs pamana un tiekam ielaisti viņa mājā. Tiekam sagaidīti ar tekstu: “Apsveicu, Jūs vairs neesat Francijā, bet Bretaņā!”.
Izrādās, ka lielākā daļa vietējo iedzīvotāju domā līdzīgi, kā Gvens. Nante tiek uzskatīta par Bretaņas galvaspilsētu un paši iedzīvotāji apzināti noliedz saistību ar Franciju. Diemžēl nemācēšu teikt par vēsturi, ko gan Gvens mums ieskicē, jo šobrīd, rakstot par piedzīvoto, fakti ir nedaudz aizmirsušies, tomēr pāris lietas gan ir spilgti palikušas atmiņā. Bretaņas iedzīvotājiem pašiem ir sava valoda, kurā viņi ikdienā sarunājas, kā arī politiskā partija, kurā arī mūsu hosts Gvens ir iesaistījies. Tā ir kā nebeidzama cīņa ar Franciju par savām tiesībām, lai Bretaņu atzītu par neatkarīgu valsti. Līdzīgi, kā Katalonijas cīņa ar Spānijas valdību. Bretaņas iedzīvotājiem arī ir savi karogi, kurus var novērot vējā plīvojot, pie viņu mājām, kā arī ļoti populāras ir mašīnu uzlīmes karoga krāsās. Gvens mūs informē, ka par karoga izlikšanu vai uzlīmju līmēšanu draud sods, tomēr viņiem ir vienalga, jo ticība brīvai valstij ir nozīmīgāka par sodiem. Tā, lūk.
Pirmo vakaru pavadam Gvena mājās, kur virtuvē aktīvi rosās kaučsērfere no Zviedrijas, viņa pie Gvena dzīvo vairāk, kā nedēļu. Pēdējā laikā neesam satikuši nevienu cilvēku no ziemeļu valstīm, tāpēc ir patīkami parunāt ar sievieti, kurai Baltijas valstis nav svešas. Vakars aizrit atpūšoties Gvena pagalmā, kur pie vakariņu galda netiek žēlots vīns, uzkodas un sarunas līdz iestājas tumsa. Gvens mums stāsta par okeāna bīstamo dabu, kā jau īsts glābējs norāda, ka nevajag riskēt peldoties nepazīstamās vietās. Vīrietis arī uzsver, ka glābēju darbs Francijā ir ļoti labi atalgots, sūdzēties pavisam noteikti nevarot. Uzzinām, ka pie viņa kaučsērferi nakšņo bieži, jo Nante ir populārs galamērķis, it īpaši vasarā. Ne velti, šovakar esam trīs kaučsērferi, taču rīt sieviete no Zviedrijas dosies prom, bet viņas vietā atbrauks nākamais kaučsērferis. Tā notiek jau visu vasaru.
Nākamais rīts pārvēršās par nākamo dienu. Vakardienas vēlās sarunas un prieks par jauno draudzību dara savu, pieceļamies vēlu. Brokast – pusdienās mums piedāvā vīnu. VĪNU? Pareizi, lai nu ko Gvens teiktu par to, ka neesam Francijā, šī tomēr ir un paliek tipiska franču brokastu sastāvdaļa. Lai nu kā, bet pavisam drīz, trijatā dodamies apskatīt Nanti. Par laimi, Gvenam ir velosipēdi, ko viņš ir gatavs mums aizdot, tāpēc nelāgo sajūtu, ka esam nogulējuši dienas pirmo pusi nomaina prieks. Iekšēji priecājamies – ierasto staigāšanu pa pilsētām, varēsim pārmaiņas pēc aizvietot, pabraukājoties ar velosipēdiem. Tieši tas, kas mums pietrūka.
Pilsētas apskati sākam apskatot, slaveno gigantisko ziloni. Tā ir mehāniska mašīna, kas izveidota ziloņa izskatā. To izstrādājuši 2 franču mākslinieki – Francois Delaroziere un Pierre Orefice, iedvesmojoties no Leonardo da Vinči. Zilonis ir viens no grandiozā mehānisko mašīnu šova “lellēm” (Les Machines), kas Nantē atrodas vienmēr un priecē tūristus visu gadu. Slavenajā šovā mehāniskās mašīnas, apmeklētājiem rada sajūta, ka tās ir “dzīvas”, kas ir viens no iemesliem, kāpēc biļetes uz šoviem tiek izpirktas neticamā ātrumā.
Netālu blakus atrodas arī graffiti siena, kurā iebūvēts – autobuss. Nantē graffiti redzami uz katra soļa, kas pilsētai sniedz īpašu šarmu. Industriāli mākslinieciska vide.
Raksta turpinājumu lasi mūsu Together2Travel blogā: https://together2travel.wordpress.com/2017/04/08/vestures-mikslis-bretanas-galvaspilseta-nante/ Jaunumiem vari sekot šeit: mūsu FB lapā : https://www.facebook.com/togethertwotravel/?ref=ts&fref=ts