Taizeme. Bez sajūsmu spiedzieniem... I

  • 5 min lasīšanai
Taizemes apmeklējums brieda vairākus gadus. Prātā brieda un nobrieda marta otrajā pusē, kad sešu ļaužu pulciņš divas nedēļas baudīja to, ko piedāvā šī zeme. Brīdinu visus, kuri šajā aprakstā vēlēsies izlasīt spiedzošas emocijas un pārdzīvojumus par redzēto. Protams, neiztiks arī bez maniem vērojumiem un prātojumiem par tur piedzīvoto, bet pamatu pamatā vairāk par praktisko pusi. Sagatavošanās Kā jau minēts, tad par šo zemi mājās tika runāts teju katrā reizē, kad tika plānots atpūtas brauciens uz kaut kurieni. Allaž galdā tika nolikti lielāki vai mazāki pretargumenti, lai Taizemes apmeklējumu atliktu uz vēlāku laiku. Kas, kā un kāpēc notika tā, kā notika, taču aizvadītā gada vēlākā rudens vakarā tika sists kulaks galdā. Kā savulaik tusētāji no basketbola aprindām – tagad vai nekad! Uzreiz tika nolemts, ka tiks ievērota agrāko gadu pieredze – visiem tūrisma kantoriem tiks mests liels līkums. Paši un tikai paši visu plānojam, visu pasūtam, visu rezervējam, visu pērkam paši. Pat neskatoties uz to, ka Taizeme tomēr nav Eiropa, tā ir mazliet svešāka un krietni vairāk nesaprotamā un nezināmā. Pirmais solis – lidmašīnas biļetes. Pirmie meklējumi uzreiz parādīja virzienus, kuros lūkot pēc biļetēm. Vai nu caur Helsinkiem ar Finnair, vai caur Maskavu ar Aeroflot. Iesākumā uz noskatītajiem datumiem cenu starpība nebija milzīga. Somi par pārdesmit eiro dārgāki, taču aizspriedumi par to, ka finairs noteikti ir labāks par kompāniju, kuras lidmašīnas nekad nepaliek gaisā karājamies, nostrādāja. Tomēr, sākumā noskatīties datumi nebija visiem pieņemami un nācās nedaudz tos pakoriģēt un pakoriģējās uz labo pusi – izlidošana 9. martā, atgriešanās – 23. martā. Jālido caur Maskavu, ar Aeroflot. Kā nu nelidosi, ja biļete abos virzienos bija 480 EUR. Ar ērtu savienojumu (turpceļā Maskavā tik vien pietika laika, lai lēnā solī aizčāpotu līdz Bangkokas reisam, bet atpakaļceļā atlika laika izdzert pa kādai 10 eur vērtai Leff alus glāzei). Kopējais laiks turpceļā – 12 stundas, atpakaļ par divām ilgāks. Finnaira piedāvājums šajos datumos bija pa kādiem 50-60 eur dārgāks ar aptuveni tikpat ilgu ceļā pavadāmo laiku. Kā bija lidot ar Aeroflot? Nevaru iepriecināt tos, kuri noliedz visu, kas atrodas austrumos no Zilupes (kolēģa Jāņa Matuļa viens no iecienītākajiem teicieniem) – ar aerofloti viss bija vislabākajā kārtībā. Pat man ar savām garajām kājām ekonomiskajā klasē bija salīdzinoši ērta sēdēšana. Protams, nejutos kā dīvānā, bet ceļgalus neviens nebakstīja. Negulēju visu nakti (turpceļā), taču tā nav aeroflotes vaina. Tālajos lidojumos neesmu gulējis arī lidojot ar KLM, ar Etihad Airlines, ar Lufthansa un pārējiem lidoņiem... Visticamāk, ka negulētu arī biznesa klases ādas krēslos. Tā nu esmu iekārtots, ka guļu tikai horizontālā stāvoklī. Ne pussēdus, ne pusguļus... Tikuši pie biļetēm noskatījām kartē punktus kurp vēlamies apmesties. Kā ierasts, tad viens no pamatbaušļiem bija – divu nedēļu laikā tāpat nepaspēsim apskriet (kur nu vēl apskatīt) visu Taizemi, tāpēc pieturam mazāk vietās, taču izbaudām tās pēc iespējas vairāk. Pirmais punkts – Kančanaburi. Šo apmešanās vietu izvēlējāmies dēļ Eravani nacionālā parka ar tā ūdenskritumiem, dēļ vairākiem dabas parkiem pilsētas apkārtnē. Skaitot ar iebraukšanas dienu, Kančanaburi plānojām veltīt trīs dienas. Lielākais dienu skaits tika iezīmēts Patajai kā apmešanās vietai. Tepat Rīgā internets teica priekšā, ka visapkārt šai pilsētai ir gana daudz apskates objektu, kuriem pietiktu ar astoņām dienām. Ar vienu dienu nekā nedarīšanai, vienkārši kāju un miesas atpūtai no visur esošās saules. Skrienot pa priekšu notikumiem, šis plāns netika izpildīts... Visbeidzot finišam divas naktis Bangokai. Kančanaburi un Bangkokā nobukojām viesnīcas, bet Pataijā nolūkojām māju. Lielu māju, ar četrām guļamistabām, ar baseinu. Naudas izteiksmē šī māja no mums paprasīja nepilnus 700 eiro. Izdalām uz seši – nepilni 120 eiro vienam cilvēkam. Rezervējot šo māju kaut kā bijām palaiduši garām, ka būs vēl atsevišķi jāmaksā par patērēto ūdeni un elektrību. Šie divi prieki mums visiem izmaksāja 2000 batus (nedaudz vairāk kā 50 eur). Divas naktis Kančanaburi vienam cilvēkam izmaksāja aptuveni 50 eur (ar brokastīm), Bangkokā – 30. Saskaitot kopā visus dzīvošanas izdevumus, vienam cilvēkam šis prieks no maka izvilināja aptuveni 200-210 eur. Sakārtojot dzīvošanas jautājumu, nākamais rēbuss bija transports. Kā no Bangkokas nokļūt līdz Kančanaburi (kādi 140 km), pēc tam no Kančanaburi uz Pataju (nepilni 300 km). Sākotnējā doma – īrējam autiņu, bet... Bijām seši cilvēki, kuri vienā vieglajā autiņā nu nekādi nesalīstu. Plus vēl daudzās somas. Īrēt busiņu? Nevienam šoferim nebija pieredzes sēdēt pie busiņa stūres. Nākamais pretarguments – braukšana pa mums nepareizo pusi. Vēl viens šķērslis – kuram pietiktu dukas pēc ilgā pārlidojuma riskēt sēsties pie stūres?.. Tika izskatīts variants pārvietoties ar sabiedrisko transportu. Ja reiz eksotika, tad par visu naudu, taču šāds pārvietošanās veids ātri vien tika nocirsts pašā saknē. Nez vai kādam no mums sagādātu prieku valkāšanās ar somām pa autobusiem, vilcieniem un citiem sabiedriskajiem transportiem. Beigu beigās jau bijām rezervējuši palielāku autiņu, līdz atrisinājums pats ieskrēja mums rokās. Sazinoties ar latvieti Marku, kurš Patajā dzīvo un strādā jau deviņus gadus, pirmais, ko viņš uzsvēra – var izmantot īrētu autiņu, taču tas noteikti nav pats labākais risinājums! Tā kā Marks strādā tūrisma jomā, viņa ieteikums bija mums piekomandēt busiņu ar visu šoferi. Cena – aptuveni 100 eur dienā un mēs tiekam vizināti kur gribam, cik gribam, kad gribam u.t.t. Plus samaksājam par notriekto degvielu. Šo piedāvājumu neizmantojām, taču virziens tika parādīts – jāmeklē busiņš, kurš mūs vispirms nogādās Kančanaburi. Nekādu problēmu. Vēl Rīgā nobukojām busiņu, kurš mūs sagaidīs lidostā un aizvedīs līdz pirmajai pieturvietai. Cena – aptuveni 100 eur! Beigās sanāca drusku dārgāk, taču tik un tā pa lēto un ar ērtībām un bez stresa, ka pašu spēkiem neizlauzīsimies cauri Bangkokas piecu joslu lielceļiem... Visās pavadvēstulēs norādīts, ka maksāšana notiek skaidrā naudā un tikai ar vietējiem batiem. Nezinu kā, bet kaut kā izdevās pierunāt šoferi ņemt eiro un varbūt tāpēc viņš paprasīja nedaudz vairāk. Nebija žēl, jo lidostā uz savu busiņu nebija jāgaida, jo kariete gaidīja mūs... Tikai vēlāk, kad jau bijām mazliet apraduši ar vietējiem tikumiem, atskārtām, ka rezervēt transportu internetā ir krietni dārgāk, nekā to sarunāt aiz stūra. Meklējot iespējas no Kančanaburi nokļūšanai Patajā, vispirms internetā šos ceļa posmu (nepilni 300 km) piedāvāja aizvizināt pa 170 eur. Ar busiņu, ar līdzīgu servisu, kā pirmajā braucienā. Ņemot vērā, ka busiņš tevi sagaida pie viesnīcas un aizvizina līdz gultai galapunktā, pēc deviņu ādu noplēšanas tas neizskatījās. Tikai mazliet vēlāk, kad jau bijām pamazām apguvuši Kančanaburi tūrisma biroju piedāvājumus, sapratām, ka privātai sarunāšanai, salīdzinot ar interneta piedāvājumu, ir pavisam cita cena. Jau divreiz izmantotais tūrisma birojs (pareizāk sakot – birojiņš) mums savu busiņu piedāvāja par nieka nepilniem100 eur. Likās, ka no Bangkokas uz Kančanaburi braucam par nepieklājīgi zemu cenu, taču izrādās, ka var būt vēl lētāk. Ir taču starpība – 170 naudas internetā, vai par visu to pašu sarunātie 100 eiro uz ielas. Divi no mūsu grupas Taizemē bija arī pagājušajā gadā un viņu stāstītais par to, cik nogurdinoša un ilgstoša ir vīzu kārtošana Bangkokas lidostā, lika šo procedūru izsvītrot no dienas kārtības. Nespēju saskatīt ne mazāko kaifu pēc negulētās nakts lidostā kaut kur meklēt nofotografēšanās iespēju, nīkt pāris stundas kamēr tevi baudīs, pārbaudīs un vēl aizpildīt kaut kādas anketas, ja visu šo pasākumu var sakārtot tepat mājās. Paveicās vai nē, taču atradām iespēju nokārtot vīzu tepat Rīgā tikai par 30 eur (parasti esot 50), kas arī tika izdarīts. Lidmašīnā aizpildījām izsniegtās ieceļošanas anketas un visām robežām un kontrolpunktiem gājām pāri svilpodami. Kopš nosēšanās Bangkokā, bagāžas sagaidīšanas, pasu kontroles, pirmās dūma uzvilkšanas, iekāpšanas busiņā, pagāja maksimums 40 minūtes... Ātri, ērti, bez liekas nervu kaitināšanas un varam doties Taizemes dzīvē!


Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais