Divas pozitīvas un nervus kutinošas Novembra dienas..

Garā laika vadīts izlēmu pierakstīt savus agrākos piedzīvojumus, nav jau tā ka uz karstām oglēm taču šo to vel atceros, tad nu ceru, ka kādam patiks palasīt... Laiks 18.11.08. - 20.11.08. Maršruts Rīga - Vēzes lidosta - Venlo - Hērlena - Venlo - Vēzes lidosta - Skavsta - Stokholma - Skavsta - Rīga Dalībnieki Uģis & Anna Pirms Tas notika tad, sen, 2008. gada 24. septembra pēcpusdienā, kad izlēmu kaut kur aizbraukt. Uz kādu sporta pasākumu vai koncertu. Katrā ziņā vēlme izrauties no rutīnas. Tad nu prātā nāca dažnedažādākās idejas. Apstājos pie vidusskolas laikā apbrīnotas grupas koncerta Holandē. Saštukoju biļetes un laikus, uzcepu šādu variantu un publicēju to draugos domubiedros.. Konkrēts piedāvājums, vai kāds būtu ieinteresēts šādā pasācienā. 19. novembrī Within Temptation koncerts Hērlenā, Holandē. 19.11. ar lidmašīnu Rīga - Diseldorfa cena 0.01 ls (ieskaitot nodokļus, pareizāk šobrīd rezervējot nodokļi vnk nav) 10:35 - 11: 45 esam Diseldorfaa no lidostas autobuss uz Hērlenu cena 16:80 eiro(11.95 ls) ceļā 2:04 koncerts notiek 7 min gājienā no stacijas 20: 00 koncerts(pēc vietējā laika) biļetes cena 39:50 eiro (28.10 ls) pēc koncerta kaut kā jāsagaida rīts, reālākais izmantot hospitalitykubu.. Hērlenā izmitināt piedāvā 8 lietotāji, gan jau vienu nakti nebūtu problēmas pārlaist 20.11 no rīta vilciens līdz Einhovenai plus autobuss līdz lidostai ~16 eiro (~11.40 ls) ceļā 1:50 14:00 lidmašīna uz Stokholmu cena 15 eiro( 10.67 ls) 20:20 no Stokholmas uz Rīgu lido cena 0.01 sek (0.0007 ls) 22:25 esam Rīgā :) kopā viss izmaksā ~ 62.13 ls protams vilcienu cenas lētākas ir ja vairāki pērk uzreiz, lidmašīnu biļetes tāpat jau pārāk lētas.. jā, visi lidojumi ar ryanair, taču laicīgi protams jāpērk biļetes, ar labu garastāvokli un idejām brīvo laiku nebūtu problēmas aizpildīt.. tāds divdienu pozitīvs piedzīvojums, protams Within Temptation dzīvajā, paikošanu, pa lēto varētu saštukot līdzi paņemt ko nebūt. katrā ziņā, ja kādam ir interese dodiet ziņu. Jāsaka gan uzreiz, ka tai piedāvājumā bij daudzas kļūdas un kā vēlāk izrādījās ceļošana bija krietni savādāka nekā biju plānojis. Taču šīs kļūdas norakstu uz tā brīža mazo pieredzi ceļot lidojot un pašpaļāvību, ka vis jau būs labi, Bija jau beigās labi, taču vietām stress lika par sevi manīt. Par to gan vēlāk tekstā. Uz manu uzsaukumu ātri vien atsaucās Anna no Ventspils, fanojot jau gadiem par šo grupu un nu ar visām četrām par braukšanu uz konci. Organizēšana nedaudz kavējas, un jāmaina maršruts atgriežoties mājup caur Disseldorfi-Vēzi, ne Einhovenu taču sanāk lētāk pat. Koncerta biļetes ar pēdējā brīdī nopērku taka vietas tik otrajā balkonā, bet pirmā rinda, gan jau būs labi. Lai pārliecinātos par manu atbilstību godīga un laba cilvēka personāžam, tieku darbā(vel strādāju operā) Annas mammas apciemots. Esmu atzīts par labu esam, un nu vairs nav šķēršļi, lai brauktu. Caur Hospitalityclub.org ir atrastas naktsmītnes, pie vācu studentes Iris, kura gadu pavadījusi Latvijā, un pat nedaudz saprot Latviski. 19.11.08 Pamodies agri viss jau vakar sapakots, nav gan daudz.. mugursoma, pase, maks, telefons un esmu ceļā uz centru, kur pusdeviņos 22a pieturā jāsatiek Anna, lai dotos uz lidostu. Nedaudz iekavējam un tik deviņos dodamies, taču taka lidmašīna tik 10:35 tad laiks pietiek. Lidošu otro reizi mūžā, nedaudz uztrauc, lai pareizi aizeju, ņemot vērā, ka esmu organizators nedaudz jūtu atbildību, lai nesalaistu kaut ko grīstē. Lidojot viss mierīgi. Annai iepatikās portugāļu stjuarts Migels.. par to gan garāks stāsts, taču ne mans. Piezemējušies lidostā, informācijas centrā taujājot pēc vilciena. Palieku uz pauzes. jooopcikiņ es netā skatījos Diseldorfas lidostu. Nebiju jau tik gudrs, lai iedomātos ka ir vairākas un vel nezināju ka Ryanairs pa kaktiem lido. Neko darīt, būs interesanti. kartē sazīmējam, ka nav tik traki, esam apmēram tikpat tālu no Hērlenas, kā bijām domājuši, tik no citas puses jāpiebrauc. izštukojam ceļu. .Līdz Venlo(~30km) ar autobusu mierīgā garā un tālāk, stopēt vai ar vilcienu uz Hērlenu. Venlo mūs sagaida ar daudz, daudz riteņiem, vienkārši jūra. ņemot vērā, ka līdz vakaram vel tālu izlemjam iečekot veikalus un stopēt. Vietējā baznīca tiek izpētīta, gardie cepumi, aliņš, virziena noteikšana, iešana pa riteņbraucēju joslu. Tīri jauki :) Stopējot, gan neko pārāk neveicas, arī vietējiem šķietam smieklīgi, līdz brīdim kad sākam tos fotografēt.. he he nokaunējās visi kā viens :D. Annas lūdzošā sejas izteiksme nostrādā un divi vācu studenti vizina mūs Hērlenas virzienā, nobraucam ~ 30 km un tiekam līdz Roermondai, kur drīz vien nostopējas rumāņu fūre. Valodas barjera, nedaudz traucē un apmēram 10 minūtes paiet kamēr kopistiski ar šoferi sazīmējam, kur mums vajag, un cik tālu mūs var aizvest jaukais rumāņu kungs. Tā, kā Eiropā fūres kabīnē nevar atrasties trīs pasažieri, Anna ceļu pavada gatavībā slēpties aiz aizkariem, tas gan netraucē šoferim cītīgi pētīt Annas kājas :D. Labi, ka man stopējot nav tādas situācijas. Tad nu tā, mierīgā garā esam pārvietojušies vel pa 30 km nepieciešamajā virzienā. Tiek sazināta Iris, Hērlenā, kas pilnā gatavībā mūs sagaidīt, tiklīdz ieradīsimies. Pēdējie 20 km tiek nobraukti superērtā amerikāņu busiņā ar koka apdari, skaņu aparatūru tirgonis/meistars ir runīgs vīrs, tad nu tiek apspriestas pārsvarā muzikālas tēmas, līdz esam Hērlenā. Tiekam izlaisti tieši pie koncertzāles. Līdz koncertam gan vel kādas 4tras stundas. Izejam pa iepirkšanās ielu un zvanu Irisai, lai satiktu, pie viņas plānots atstāt liekās mantas pirms koncerta. Iris ar draudzeni drīz vien sveic mūs Hērlenā. Veikalā iepirkumu grozs tiek piekrauts vakariņām. Iris uzstāj, ka par visu maksāt viņa.. neļāva pat man par alu pašam samaksāt. Lai tā būtu, tikuši naktsmītnē, noliekam mantas. Esam tādā kā studentu komunālajā dzīvoklī, kopīgi pagatavojam vakariņas. Sarunām ritot iestiprināmies, un nu jau laiks tuvojas, kad jādodas uz koncertu. Iris pavadīti pa ceļam vel iečekojam, coffee shopu, pēc koncerta noderēs.. :) Koncertzāle vairāk gan teātris un esam otrajā balkonā, ti trešais stāvs. Mēģinājumi sarunāt, lai tiktu parterā, stāvēt kājās.. diemžēl tiek kategoriski noraidīti. Nākas vien čāpot augšā. Ārzemniekus nemana, šķiet pārsvarā holandieši, taču zāle pārpildīta. Pats koncerts gan negaidīti mierīgs.. sākumā. Vēlāk, jau sēžamkrēsli tika novākti un mati plīvoja i uz skatuves, i mums :) Cilvēki dzied līdz.. kā nu māk, tā maun. He, blakus Annai tieši ausī, pusmūža kundze nelabā balsī dikti mēģināja soprānu no sevis iztaisīt. :D Jauki, jauki.. starpbrīdis tiek pavadīts mēģinot iekļūt aizkulisēs, diemžēl kods visā, durvīm un nekur tālāk par labierīcībām nevar aizklīst. Ar vietējo žurnālisti tiek sarunāts, ka uz skatuves uzmetīs Annas vēstuli Šāronai. Tas arī tiek darīts un varam turpināt izbaudīt koncertu pilnā balsī. Jāpiemin vel korpulentais apsargs, kurš starpbrīdī, pēc mūsu uzstājīgajiem jautājumiem solījās noskaidrot vai būs iespēja satikt grupu pēc koncerta.. Tad nu otrā koncerta daļa, kas izrādījās vel jaukāka kā pirmā, rada superneaizmirstamas emocijas. Patīkami redzēt smaidus un pozitīvismu cilvēku sejās pēc koncerta atstājot zāli. Mēs arī prieka pavadīti dodamies uzmeklēt minēto apsarga kungu. Tas arī izdodas, un ar vārdiem: "..Bet, Es Jums neko neesmu teicis.." norāda uz koncertzāles sānizeju. Pasakāmies un drīzumā jau esam ārpus arēnas gaidot grupu. Kompāniju sastāda vel padsmit aktīvākie apmeklētāji. Re čalis no Vācijas, vietējie, taču mēs šķiet esam veikuši vistālāko ceļu. ar to protams lepojamies. Pirmais tiek sagaidīts grupas basģitārists.. Sveicieni, Annai foto un autogrāfs, es gan aprobežojos ar sveicienu un gaidām tālāk. Pēc pāris desmit minūtēm iznāk arī vokāliste, Šārona, tad nu visi spiegdami metas pēc autogrāfiem un fočēties. Es protams nespiedzu :P.. taču bildi dabūju. Prieks. Līksmā solī, koncerta iespaidā miegs nenāk, dodamies uz koffee shopu, ja reiz Holandē, tad tie labumi jānoprovē. Ir gan vēls un kosmiskās kūkas vairs necep, tad nu iepērkam gramu hašiša. Tas tūliņ tiek sadalīts pa pusēm un turpat, vietējiem darbiniekiem asistējot, tiek uztīti divi jointi. Pīpēt gan telpās nedrīkstos tamdēļ ar laba ceļa novēlējumiem dodamies pilnīgi tukšajās pilsētas ielās, dienā pārpildītajās tirgotāju ielās, nevienas dzīvas dvēseles, neskaitot divus Latviešus, ti mūs. Varbūt es, kā ikdienā nepīpētājs, kaut ko ne tā darīju taču manāma efekta no šī brīnuma nav.. Tad nu tā.. vienu jointu pataupījuši, ko Anna plāno vest mājup, klīstam pa naksnīgo Hērlenu. Ir arī smukas vietas.. šo to sabildējam, arī sevi :) Ap diviem naktī esam pie Iris. Paldiesiņš namamātei par guļammaisiem, varam likties uz auss. Pēc četrām stundām jāceļas, taka ātri vien iemiegam. 20.11.08 Gulēju šīs četras stundas, taču pamostoties tāda sajūta ka būtu vismaz astoņas nogulējis. Gari, reālistiski sapņi.. laikam, kaut ko tomēr izpīpētais bija ietekmējis. Jūtos mundri un sapakojušies, Iris ceļakājai dotos augļus nobaudījuši dodamies uz naktī apstaigāto staciju. Biļete uz Venlo, jau vakar iegādāta taka nevajadzētu būt problēmām. Rīta kola un ērtā vilciena pusotrajā stāvā štukojam kaut ko smieklīgu, līdz pienāk brīdis, kad esam Roermundā, kur nu uzdevums ir pārsēsties citā vilcienā. Laiks 8 minūtes, taka vajadzētu būt pietiekami, pirmās piecas minūtes nesekmīgi meklējam īsto vilcienu, ārā ar vel tumšs, beigās gan atradām vistālākajā stūrī mūsu transports. Neilgi un esam atkal pie vakar redzētās riteņu jūras Venlo stacijas tuvumā. te nu būtu jāsagaida busiņš uz lidostu.. Internetā sarakstā skatītais nekādas šaubas nevieš, pēc divdesmit minūtēm pienāks autobuss, un laicīgi esam lidostā.. Pagājusi jau pusstunda un no autobusa ne miņas.. Informācijā, viss ko pasaka, ka tā ir vācu kompānija un vietējie neko par to nezin. Pēc uzstājīgas prasības iegūstu kompānijas telefona numuru. Zvanu.. izrādās, ka šī autobusu līnija nav populāra, tamdēļ ja iz vajadzība no Venlo tikt uz lidostu jāzvana un divas stundas iepriekš jāpiesaka autobuss. Nolamājos. taču atbildība, liek štukot izeju no, tai brīdī šķietamās bezcerīgās situācijas. Tā kā līdz lidojumam pusotra stunda, nav daudz variantu.. jāmeklē taksis. Stacijas darbinieku norādītais takšu stāvlaukums.. biedējoši tukšs. Arī uz ceļa takšus neredz laiks iet un līdz lidojumam stunda. Beidzot pēc skata parasta mašīna piestāj takšu stāvvieta. Steidzot klāt vaicāju, vai nezin, kur te taksis. Kā izrādās Holandē takšiem ir dzeltens numurs un tas ir vienīgais, kas norāda uz tā esamību. Skaidra nauda pa abiem kopā 48 eiro. Kundze pie stūres nosauc cenu, līdz lidostai... 60 eiro. Skaidroju situāciju un saku, ka vairāk nav.. Seko kundzes zvans kompānijai un smaidīgs aicinājums kāpt iekšā, aizvizinās pa 45 eiro :) prieks, un kā zirgakmens no sirds novēlās. Taksis ērts, ātrs Mersedes. Varētu mūžīgi tādā sēdēt. Esam lidostā, līdz lidojumam 15 minūtes. Tagad gan uzdevums ienest jointu lidmašīnā.. Ņemot vērā apstākļus, Anna sev domāto mantu ieslēpj krūšturī, un nu cilpojam caur drošības kontroli. Man bez aizķeršanās, taču Anna pīkst.. nu viņu individuāli skenēs ar rokas detektoru. Es muti vaļā uz pauzes, galvā jau doma, ka arestēs, mājās netiksim. Kā izrādās pīkstulis tieši uz krūšturī iestrādāto metāla stīpiņu reaģē. Drošības kundze taustās kaut ko ap Annu, es joprojām uz pauzes, vispār nekustos, skats droši vien ka rēcīgs, bet nu tad es nesmējos.. huh viss kārtībā, labi noslēpts bija un esam lidmašīnā. Šodienai stresa pietiek. Vēl gan Skavstā astoņu stundu gaidīšana. Vai priecīgs ka tik tālu nu esam, vairs i domāt negribas, pa kāda veida nepatikšanām, lai gan plānā vel uz Latviju nogādāt 'Holandes labumu'. Saulaina diena Skavstas lidostas apkaimē, daudz nedomājot izlemjam stopēt uz netālo Nīčepingu. Veikli gan piestāj Ryanair pilots, braukdams uz Stokhomu. Kāpēc gan ne un pa bāni stundas laikā esam Stokholmā. Ceļā, labā angļu valodā, daudz interesanta par Ryanair un vispār pilota darbu uzzinām. Tikuši Stokholmas priekšpilsētā Solnā bankomātā izņemam nedaudz finanses, ņemot vērā, ka esam nedaudz pārtērējuši iepriekš paredzēto budžetu, pārāk gan tērēties neplānojam. Iepērkam gardos cepumus, šādus tādus labumus, ieturam pusdienas un ar metro dodamies centra virzienā. Jāpiezīmē ka ar metro braucu pirmo reizi dzīvē. Nekas speciāls gan taču fakts paliek fakts. Kā jau dzirdēts daudz musulmaniskas izcelsmes cilvēki arī melnīši. Taču laipni visi, ja ko vaicā paskaidro, parāda ceļu. Pozitīvi. Stokholmā diezgan vēss novembra beigas kā nekā, sniega gan nav.. Mierīga pastaiga ar bildēšanos smukās vietās un tāpat.. galu galā līdz ar tumsu esam iepirkšanās ielā, kurā nu iečekojam veikalus, šis tas tiek uzmērīts, taču pārāk uz pirkšanos prāts nenesas, un ielas tirgoņu "Spešal for jū" taisīts hotdogs pavada ceļu uz autoostu no kurienes stundas miega brauciens tumšā autobusā atpakaļ uz Lidostu. Pēdējās kronas tiek notērētas lidostas iepriktuvē par sāļajiem riekstiņiem,kuri ar troksni turpat nokrīt uz izbirst uz grīdas :) Neko darīt, nav liela bēda. Dārgi katrā ziņā nebija. Šoreiz drošības kontrole bez problēmām, un ap pus 12tiem esam Rīgā. Miers un bērziņš.. Viennozīmīgi daudz jaunas pieredzes priekš divām dienām. Misēkļi no kuriem nākotnē vēlam būtu izvairīties, taču ir būts un labs darbs, kas padarīts. :) www.braaleens.blogspot.com picasaweb.google.com/braaleens