Gent un Brugge, un Roeselaare

Kā jau visiem zināms, ryanair piedāvā ārkārtīgi lētus lidojumus uz Beļģiju. Uzsveru, ka tieši uz Beļģiju, nevis Briseli, kā tas rakstīts ryanair mājaslapā, jo Charleroi atrodas aptuveni 50 km no Briseles. Paši flāmi Charleroi sauc par "****hole of Belgium", kas pēc pirmajām tur pavadītajām minūtēm tiešām šķiet patiesi. Īsti neatceros, kādēļ nolēmu nebraukt uz Briseli, bet doties uz Roeselare, kas ir aptuveni 1,5 stundas brauciena attālumā no Charleroi, taču nenožēloju ne mirkli to, ka neaizbraucu uz Briseli. Man ārkārtīgi paveicās ar cilvēkiem, pie kā es dzīvoju (braucu, izmantojot Couchsurfing projektu), jo man neradās problēmas - ar ko gan tikt uz Roeselare? Kā tikt atpakaļ uz Charleroi? Mans hosts jau bija parūpējies par visu un izejot no lidostas mani jau sagaidīja smaidīga seja un vēss alus :) Ja runājam par cilvēkiem - flāmi ir ārkārtīgi jauki un, manuprāt (ceru, ka nevienu neaizvainošu) daudz jaukāki par franciski runājošajiem beļģiem. Runājot par ceļojuma plānošanu - to, protams, nedarīju, jo man patīk lietas darīt uz dullo. Šoreiz manā vietā visu bija saplānojis mans hosts. Nākošajā rītā pamodos Roeselaare, kas ir ārkārtīgi skaista mazpilsēta aptuveni 20 minūšu attālumā no Briges. Pirms devāmies uz Gent, kas bija paredzēta tajā dienā, mans hosts bija sagatavojis man pārsteigumu. Devāmies uz kādu mazu šokolādes veikaliņu (jā, tādi ir arī mazpilsētās), kur uzzināju, ka tas pieder mana hosta tantei, tā kā man radās iespēja iemēģināt pašai roku šokolādes gatavošanā. Pēc aptuveni stundu ilgas sajūsmas par to, cik neiedomājami mājīgs šis veikaliņš ir, devāmies pusdienās...pie mana hosta vecākiem, kas kā izrādās ir pavāri un paši gatavo trifeles. Tur nobaudīju īsti flāmisku ēdienu - alū sautētu teļa gaļu ar fritjes jeb frī kartupeļiem (no īstiem kartupeļiem, nevis tos saldētos, ko esam pieraduši ēst). Pēc tam dabūju nogaršot arī šokolādes mousse. Devāmies uz Gent, kur klejojām aptuveni 5 stundas, izbaudot pilsētiņas šarmu. Ieklīdām mazā kvartālā, kur atradām krievu veikaliņu, kurā varēja nopirkt grāmatas arī latviešu valodā. Mans ķēriens tur bija PSRS propagandas plakāti. Nedaudz apmaldījāmies un....aizgajām līdz blakus esošajai pilsētiņai, kura laika gaitā pārvērtusies par turku apdzīvotu pilsētu (dažādu apsvērumu dēļ ļoti ātri devāmies prom). Pēc tam ceļš veda atpakaļ uz Roeselaare, lai aizietu uz book fair, kur milzīgā paviljonā par smieklīgu naudu varēja iegādāties neskaitāmas grāmatas (guvums - Klod Monet darbu grāmata par 3 eiro). Ak jā, ierunājāmies par naudu - es nezinu, kā ir Briselē, bet šajās pilsētās cenas neatšķīrās no Vecrīgas cenām vēl pagājušajā vasarā (šogad taisoties samazināt :)) ). Pēc book fair devāmies uz volejbola maču, kur uzzināju, ka flāmu mīļākais sporta veids esot tieši volejbols. Flāmi arī forši dzied un skaļi klaigā :) Pēc volejbola devāmies ballēties. Šeit nedrīkstot rakstīt par piedzeršanos un tā, bet alus, alus, alus. Flāmu alus ir neatkārtojams. No sākuma pārsteidz 250ml tilpums, kas šķiet vienkārši smieklīgi, salīdzinot ar latvian sized beer, bet iesaku pamēģināt 250ml Duvel alus :) To īsi 0,5l negribēsies. Nākošajā rītā ar milzīgām galvassāpēm devās uz Brigi, kas, protams, ir must see pilsēta. Klejojām pa ielām, sēdējām parkā (ārā +20), baudījām atpūtu. Protams, ielas pilnas ar cilvēkiem, cittautiešiem, protams. Par Brigi, hm, ko lai saka par Brigi? Tā ir ārkārtīgi skaista pilsēta ar vienkārši ekselentu šarmu, nemitīgie kanāli, skaistās mājas, pilnīgs miers un sakoptība. Iesaku netērēt naudu, ņemot laivu braucienu pa kanālu - labāk visu izstaigāt pašiem. Ietaupīsiet un neko īpašu arī garām nepalaidīsiet. Neskatoties uz Briges skaistumu, tomēr jāatzīst, ka tur dzīvot negribētu, jo tur ir pārpildīs ar tūristiem. Atgriezāmies Roeselaare, jo bija jādodas atpakaļ uz Charleroi. Beļģijā biju no piektdienas vakara līdz pirmdienas 06:45. Iesaku padomāt par braucienu atpakaļ uz Charleroi (ryanair citus reisus atpakaļ nepiedāvā, cik nopratu) - vilcieni tik agri neies un par taksti, piemēram, no Briseles nāksies samaksāt 90 eiro. Tā kā, tas tāds atgādinājums :) Paldies dievam, mans hosts piedāvāja celties 04:00 un aizvest mani uz Charleroi, apgalvojot, ka vilcienu satiksme ir tik neizprotama, ka es nekad pati netikšu līdz Charleroi :) Tas arī viss. Atgriezos ar šokolādi koferī un smaidu sejā. Vietas, kur noteikti atgriezties, lai baudītu tādu mierpilnu nedēļas nogali.