Lieldienas Tallinā

Doma doties uz Igaunijas galvaspilsētu brieda jau ilgi, taču ikreiz likās, ka nav īstais laiks, nav pietiekoši garas brīvdienas utt. līdz beidzot ar draudzeni izlēmām, ka tieši šajās Lieldienās vēlamies apciemot mūsu kopīgo draudzeni no Igaunijas. Autobusa biļetes tika iegādātas par studentiem pienākošajām atlaidēm un abos virzienos samaksājām „nieka” 17Ls.... pāris stundas busā, sirsnīga pļāpāšana un varam teikt: „Tere Eesti!” :) Tā kā mūsu draudzene dzīvo gandrīz pašā pilsētas centrā, tad mums paveicās atturēties no gulēšanas kādā lētā hostelī... Tā kā ieradāmies īsi pirms pusnakts, tad, ierodoties dzīvoklī, vien nedaudz papļāpājām par šobrīd tik ļoti aktuālajām ekonomiskajām problēmām mūsu valstīs un devāmies pie miera. Lielā Piektdiena sākās ar saulainu laiku un došanos ārpus pilsētas robežām. Devāmies uz Tuhala Nŏiakaev – vietu, kur, kā leģenda vēsta, mazgājas raganas, turpat atrodas arī Eesti vŏimsaim energiasammas – akmens no kura enerģiju var smelties ikviens, kurš tam pieskaras... Šo vietu īpaši iesaku ģimenēm ar bērniem, jo viņiem noteikti patiks ne vien manis jau iepriekš rakstītie apskates objekti, bet arī otrpus lauku ceļam esošais Polli Loomaaed – mini zoodārzs ar strausiem, kazām, vistām un citiem dažāda auguma un vecuma zvēriņiem... taču arī apkārtne ir ievērības cienīga, jo atrodas tādā kā sava veida nacionālā parka apkārtnē. Laiks, elpojot svaigo lauku gaisu un baudot pavasara saules siltumu, paskrēja vēja spārniem, taču mūsu plānos vēl ietilpa Jägala ūdenskrituma apmeklējums. Tas ir skaists, samērā plats, nezin kādēļ daudziem tautiešiem radot asociācijas ar mūsu pašu Eiropā platāko Ventas Rumbu... vien brāļu igauņu Jägala ir pāris reizes dziļāka ;) Šoreiz mēs bijām tikai vienas no pārdesmit tūristēm, kas skaisto dabu baudīja no krasta puses, taču bija arī drosmīgāki ļautiņi, kuri, ķiveres galvā uzvilkuši, sēdās piepūstajās gumijas laivās, lai dotos neaizmirstamā braucienā pa pavasarīgi krāčaino upi. Kādu laiku tā stāvot un bildējot, atskārtu, ka upē sēdošie cilvēki krietni pārsniedz krastā stāvošo vērotāju skaitu... tas lika padomāt – vai varbūt arī man kādreiz KO TĀDU izmēģināt?! ;) Mirklī, kad izsalkums ņēma virsroku un vai ikkatrā ieelpā jutām pamatīgo grillētās gaļas smaržu, nolēmām, ka laiks doties Tallinas Vecpilsētas virzienā uz mūsu iecienīto „Komperssor”. Tā ir visfantastiskākā pankūku ēstuve, kādā vien esmu bijusi, piedāvājumā ir gan sāļās, gan saldās pankūkas ar pildījumu un patiešām LIELAS, savukārt cena visai demokrātiska, vien 50EEK. Pēc apmēram stundas kārtīgas ēšanas devāmies tālāk lūkot Tallinu, šoreiz gan neizkāpjot no automāšīnas. Un nemaz i neprasījās, jo ceļš veda pa mazajām šķērsieliņām pilsētas „apšaubāmajā rajonā”. Man kaut kā vienēr ir gribējies redzēt pilsētu arī no TĀDAS puses, jo tikai tad pa īstam spēju apjaust, kāda pilsēta ir... jo mēs jau ikviens zinām, ka pilsētas, jo īpaši galvaspilsētas, nesastāv tikai no arhitektūras pieminekļiem bagātīgās Vecpilsētas... Vakaru pavadījām vienā no Tallinas naktsklubiem, kur tieši tajā vakarā uzstājās kāda vietējā grupiņa, lai gan nespējām dziedāt līdzi tik izteiksmīgi, kā to darīja igauņu tautības cilvēki, dziesmas/melodijas man patika :) Sestdiena pienāca ātrāk, nekā mēs domājām ;) un atkal jau sēdāmies mīlīgajā autiņā, lai dotos ārpus pilsētas. Šoreiz braucām lūkot otru ūdenskritumu – Keila Joa. Fantastisks. Arī apkārtne bija tik jauka, ka vai gribējās apsēsties un tādu kārtīgu pikniku uztaisīt, taču neba desiņas, ne maizīte līdzi... tādēļ papriecājušās par Dabas varenumu un patieso skaistumu, devāmies tālāk, - atpakaļ uz Tallinu un tās „modernajiem guļamrajoniem”. Tā kā visu dienu bijām pavadījušas staigājot kājām, tad pārnākot mājās, sapratām, ka neko vairāk par mierīgu pasēdēšanu un papļāpāšanu mēs nevēlamies... un tā nu mēs „aizpļāpājāmies” līdz pat plkst. 4 no rīta.... :) Svētdienu biju nolēmusi pavadīt igauņu Brīvdabas muzējā – Eesti Vabaŏhumuuseum – tam piekrita arī abas draudzenes. Un mēs nenožēlojām! Ieejas biļete parasti maksā ap 100EEK, taču par godu Lieldienām un tam, ka līdzi bijām paņēmušas studentu apliecības, samaksājām vien 25EEK. Bet ne jau tas bija galvenais lielā prieka iemesls... Muzejs patiešām ir liels un ļoti, ļoti līdzīgs mūsu pašu lepnumam. Bija interesanti lēnā garā pastaigāties no sētas uz sētu, lūkoties, kā mazie viesi iet rotaļās ar tautastērpos ģērbtām dažāda vecuma tantēm, apskatīt gadatirgū izliktos roku darbus un redzēt, kā igauņi visai atsaucīgi iegādājas mūsu pašu konfektes „Gotiņas” :) Tā varētu staigāt un staigāt, taču pienāca laiks, kad bija jāsēžas autobusā... Šīs brīvdienas man parādīja, ka Tallinā ir tik daudz ko darīt, tik daudzas vietas, ko apmeklēt, ka patiešām – ar 2.5 dienām IR PAR MAZ.... :) :) :)