Namastē - Nepāla

1. Izbaudījām Nepālas skaisto dabu un 3.folkloras festivālu 2006.g. 15. - 30. martam. ,,MĀRUPIEŠI,,laimīgi mājās, jo patreiz Nepālā ir nemieri. Lidojām ar Austrijas aviokompāniju. Mūs aprūpē,,sarkangalvīšu,, komanda. No Vīnes līdz Katmandu 6222 km, lidojam 7st. 28 min. Laimīgi un priecīgi ierodamies Nepālā, mūs sagaida festivāla organizatori ar jaukām samteņu krellēm. Kārtojam iebraukšanas vīzu turpat uz vietas, kura maksaā 30 dolāri. Pirmais pārsteigums, kad pie mūsu koferiem ķeras nesēji un stiepj tos uz busa jumta. Busiņš kā filmās. Otrais pārsteigums - pilsētas putekļi, netīrība. Laika starpība 3:45. 17.03. Te ir mums nesaprotami elektrības taupības režīmi 2 x dienā apm., pa 3 st.dažādos pilsētas rajonos. Ēdieni ir asāki kā pie mums. Bet ēst var un izvēle arī ir: rīsi, kartupeļi, makaroni, dārzeņu sautējumi. Man īpaši mīļi un garšo sautējumi ar puķkāpostiem .... Pirmais koncerts ir pilsētas muzejā: lielā, skaistā zālē, kura pilna ar atsaucīgiem skatītājiem. Pirmā interesantā tikšanās zālē pēc mūsu uzstāšanās ar Om - Vijas vīru un Om junioru, kuri ir nepālieši un kuri runāja arī latviski. 18.03. Mūsu viesnīcas pagalmā zilonis! Visi fotografējas. Zilonis iet gājienā kopā ar mums. Vienam no pulciņa jāsēžas uz ziloņa. Drosminiece ir Inga. Dodamies pa Katmandu ieliņām gājienā uz pilsētas laukumu. Pa ceļam rikšā skan mūsu dejas, kad gājiens apstājas - jādejo!!! Pilsētas laukumā ir 2 koncerti. Sākumā gribam ķert saules starus, bet tad saprotam, ka ir par karstu un meklējam ar visiem krēsliem ēnu. Pusdienas ir restorānam uz jumta. Pēc pusdienām mūsējie izbauda vietējo tirgotāju piedāvājumus un savas kaulēties prasmes. 19.03. Dejojam veco ļaužu pansionātā kopā ar Nepālu, Indiju un Itāliju. Otra latviešu grupa ,,Pēda,, dejo bērnu namā. Arī šeit ienākot, saņemam sirsnīgos NAMASTĒ kopā ar samteņu krellēm un sarkaniem punktiem pierē. Pēc koncerta redzam vietējos ,,apbedīšanas birojus,,- kremēšanu brīvā dabā. Redzam arī mērkaķus uz mājām un sētām. Pēcpusdienā gājiens pa Baktapuru un koncerts. Pirms koncerta saņemam samteņu virtenes. Dejojam uz akmens plātņu skatuves, skatītāji programmu uzņem sirsnīgi, ar vētrainiem applausiem. Vakarā ir latviešu grupu uzņemšanas pasākums latviešu - nepāliešu biedrībā. Katrs saņem dzeltenu šallīti. Ir ieradies Nepālas ārlietu ministrs! Mūsu vadītājas Gunta un Una ir goda prezidijā. Par jauko sagaidīšanu jāpateicas arī Om un viņa domu biedriem. Sagaidīšana ir oficiāla, bet sirsnīga un draudzīga. Tiekam cienāti arī ar jaku sieru u.c. kārumiem. 20.03. turp...