Viena diena Antverpenē: Ko mēs apskatījām?

Beļģiju savā Eiropas ceļojumā izvēlējāmies iekļaut, jo abi pirms tam bijām viesojušies Beļģijas galvaspilsētā Briselē, kura mūs aizrāva, tāpēc likumsakarīgi, ka vēlējāmies doties arī ārpus galvaspilsētas, lai pārliecinātos vai arī citas Beļģijas pilsētas mums iepatiksies. Vien 50 km attālumā no Briseles par savu galamērķi izvēlamies Antverpeni. Mūsu rīts iesākas agri, jau ap pulksten 8:30 ierodamies pilsētas centrā. Ir apritējusi viena nedēļa kopš atvadījāmies no Latvijas, lai uzsāktu mūsu Eiropas apceļošanas tūri. Pirmo reizi sajūtam nogurumu, kas rodas no intensīvas ceļošanas un nemitīgas pārvietošanās no vienas vietas uz otru, bet daudz par to neraizējamies un ļaujamies nesteidzīgai pilsētai apskatei, malkojot Starbucks kafiju.
Antverpene sniedz daudz un dažādas iespējas. Tā ir ideāla vieta modes mīļotājiem, jo pilsētā ir daudz augstās modes veikali, muzeji, tā ir arī mājvieta vienai no vecākajām modes akadēmijām Eiropā. Vēstures cienītāji pilsētā atradīs dažādu laikmetu atstātās pēdas, kas manāms pilsētas arhitektūrā. Lielā mērā pilsēta ir zināma pateicoties dimantiem. Tieši Antverpenē atrodas pasaulē lielākais dimantu apstrādes centrs. Jāatzīst, ka pat nezinātājam, dimanti piesaistīs uzmanību, jo pilsētas centrā gandrīz uz katra stūra ir veikali, kuru skatlogos mirdz simtiem, tūkstošiem dimanta rotaslietu.
Dimantu apskati gan atstājam vēlākam laikam, jo vēlamies apskatīt pasaulē skaistāko dzelzceļa staciju, kas kā izrādās atrodas šeit Antverpenē.
Apskatot celtni no ārpuses secinām, ka tā patiesi ir grezna, tomēr stacijas iekšpuse mūs pārsteidz ne pa jokam. Pirmkārt, tā ir milzīga! Vilcienu platformas izvietotas četros līmeņos. Otrkārt, ir grūti noticēt, ka tā patiešām ir vilciena stacija, jo, apbrīnojot arhitektūru, velkam paralēles ar katedrālēm, kurās esam bijuši, jo tieši tā stacija izskatās, kā grezna katedrāle, kurai cauri traucas vilcieni.
Apskatījuši iespaidīgo staciju, nolemjam doties uz blakus esošo dimantu kvartālu. Šeit viens pie otra iekārtoti grezni rotaslietu veikali, kuru skatlogi mirdz no dimantu spožuma. Tāpat, samaksājot sešus eiro (pieaugušajiem) ir iespēja apmeklēt dimantu muzeju, kurā var uzzināt par dimantu vēsturi. Kamēr es ar interesi apskatu rotaslietas un ik pa brīdim saucu Mārtiņu apskatīties kārtējo grezno kaklarotu vai auskarus, kuri viens par otru ir skaistāki, Mārtiņš jau sāk nogurt no mirdzošajiem dārgakmeņiem. Nolemjam, ka dimanti šai dienai būs gana un muzeju neapmeklēsim.
Pirms devāmies uz Antverpeni, ievācām nedaudz informācijas par obligāti apskatāmajām vietām un manu uzmanību piesaistīja iela ar nosaukumu Cogels Oysle. Šeit mājas sacēluši, iegādājušies vai pārmantojuši turīgākie pilsētas iedzīvotāji, tās visas vieno greznums un stilistika. Jūgendstils un neogotika ir tikai daži stili, kurus var redzēt šīs ielas garumā. Lai gan ne es, ne Mārtiņš neesam arhitekti, iespaidīgās ēkas, kuras apskatījām fotogrāfijās, piesaistīja mūsu uzmanību un tika nolemts, ka iela, kura tiek atzīta par skaistāko Antverpenē, noteikti ir jāapskata pašu acīm. Ņemot vērā, ka par sabiedrisko transportu nevēlamies maksāt, nolemjam, ka pastaigas solī dosimies ar kājām. Pareiza izvēle! Pa ceļam mūsu izbrīnu piesaista klasiski ģērbušies ebreji. Mazi bērni, sievietes, vīrieši, pensionāri, visi kā viens ievēro ebreju tradicionālo ģērbšanās stilu. Pašiem nemanot bijām nonākuši Antverpenes ebreju kvartālā. Raksta turpinājumu varat lasīt mūsu blogā Together2Travel: https://together2travel.wordpress.com/2017/01/04/viena-diena-antverpene-ko-mes-apskatijam/ Jaunumiem varat sekot arī FB lapā: https://www.facebook.com/togethertwotravel/?fref=ts