Elva, Tartu, Otepää - vienā dienā!

Ceļā uz Igauniju (no Valmieras) izbraucām ap plkst. 11. Jau ap 11:40 bijām pie Igaunijas robežas Valka - Valga. Rindu nebija, tādēļ ļoti ātri tikām Valgā. Izbraukājām mazliet Valgu, kur dažviet uz veikalu logiem bija arī uzraksti latviski. Tas priecēja. (Starp citu - Igaunijā ir ļoti labi ceļi.) Izbraukuši cauri Valgai, devāmies uz pilsētiņu Elva. Elva atrodas ~50 km attālumā no Valgas. Elva ir ļoti sakopta. Pilsētiņa ir ļoti zaļa un skaista. Gaiss - ļoti tīrs. Maza paradīze. Elvā atrodas arī samērā liels ezers. Kolosāls skats pavērās, kad braucām garām. Izkāpām pie ezera un gājām izlūkos. Ūdens bija kā piens. Ļoti sakopta pludmale. Tur bija vairākas smukas ģerbtuvītes, glābēju mājiņa, WC un pat ezerā uzcelts tornītis, no kura var lēkt ūdenī. Ezerā arī izbūvētas laipas, kuru sānos bija trepītes, lai varētu iekāpt ezerā. Varētu teikt - SUPER! Pēc ezera apskates, devāmies uz Tartu. Tartu atrodas ~50 km no Elvas. Viss bija ļoti skaists. Skaties un brīnies. Daudz dažādu jaunu celtņu. Vecpilsēta bija kolosāla – visādas koka mājiņas un bruģītis. Vecpilsētā bija arī ļoti daudz dažādu veikaliņu – no antikvariātiem līdz mūsdienīgu mūzikas instrumentu veikaliņiem. Cenas diezgan pieņemamas. Aplūkojām arī slaveno Tartu universitāti – grandioza, balta ēka ar sešām kolonnām. Diezgan iespaidīgi! Apskatījuši vecpilsētu, gājām pusdienot vienā no daudzajām kafejnīcām vecpilsētā. Pusdienas bija ļoti labas! Cenas – par 3 cilvēkiem mēs samaksājām ap ~10 latiem. Tas ir pieņemami. Pēc pusdienām gājām aplūkot arī citas pilsētas daļas. Cauri Tartu tek upe, pār kuru ir uzcelts pirmais akmens tilts Baltijas valstīs. Tilts tika uzcelts 18. gs. Tagad gan tas ir vairākkārt pārtaisīts un ir grūti saskatīt līdzību starp blakus esošo vecā tilta maketu. No tilta skats uz pilsētu bija burvīgs. Nākošā mūsu pieturvieta bija Otepää (latviski Otepe). Otepää ir slēpošanas un dažādu citu sporta aktivitāšu kūrortpilsēta. Pilsētas labie ceļi iet uz augšu, uz leju, uz augšu, uz leju. Pirmo pārsteigumu redzējām drīz pēc tam, kad iebraucām Otepää – CILVĒKI SLĒPOJA! Tās, protams, nebija lielās ziemas slēpes, ar kurām laižas pa sniegotajiem kalniem, bet gan kaut kas līdzīgs garām skrituļslidām ar diviem ritentiņiem. Rokās cilvēki gan turēja lielās kūjas, ar kurām ļoti aktīvi darbojās, kad vajadzēja tikt augšā pa kādu uzkalniņu. Tādus slēpotājus varēja redzēt ik pa brīdim. Mūsu ceļš aizveda pie Otepää ezera un moderna sporta kompleksa. Es dikti sajūsminājos, kad izkāpu no mašīnas un ieraudzīju, cik perfekts ir mauriņš, cik svaigs ir gaiss un cik burvīgs skats paveras uz ezeru! Viss bija ļoti, ļoti, ļoti sakopts. Pastaigājāmies gar ezera malu, apskatījām milzīgu dižozolu, pārgājām pāri pāris maziem tiltiņiem. Apkārtne bija superīga. Pie ezera bija arī iespēja izbraukt ar laivu. To gan mēs izlaidām, ierobežotā laika dēļ. Cenas nebija augstas braucienam. Pastaigājoties, nonācām līdz estrādei, kur parasti notiek „Otepää Beach Party”. Estrāde bija ļoti skaista. Aiz estrādītes bija arī ļoti labi iekārtota pludmale – tāpat kā Elvā. Pēc pastaigas pie ezera, gājām pastaigāties pa dzīvojamo ēku rajoniņu, bet pirms tam, izbraucām apli ar panorāmas apli. Skats bija vienreizējs – apkārt tie daudzie ezeriņi un koki, un... Skaisti... Ēkas bija ļoti skaistas un vienkāršas. Dažviet arī parādījās kāda modernāka celtne. Viss bija tik skaists. Kad jau sākām just nogurumu, devāmies atpakaļ uz autostāvvietu un braucām un atpakaļ uz Latviju. Ceļš pagāja ļoti ātri. Valmierā atgriezāmies ap plkst. 20:30. Tā diena bija ļoti labi pavadīta. Paveicās, ka laiks bija labs – saulīte spīdēja un lietus nelija. Laba ekskursija, ja grib aizbraukt uz ārzemēm un īsā laika posmā.