11h otrā Baltijas jūras krastā

Kādu dienu nolēmu paskatīties Rayanair mājas lapā vai nav kāds lētais lidojums, gribējās kaut kur aizlidot. Un taisni bija akcija pa 7Ls (turp un atpakaļ) uz Zviedriju, Skavstas lidostu! Tā nu ilgi nedomādams uzzvanīju dažiem draugiem un šie bija ar mieru arī braukt! Ideāli, laižam! Tā mēs 6. aprīlī 9:15 izlidojām ekspedīcijā uz Zviedriju. Pirms tam internetā nedaudz biju jau izpētijis, kur doties un ko redzēt.... Pats lidojums ilgst nieka 45min, diezgan jocīgi, ka tik ātri var nonākt otrā Baltijas jūras krastā! Kā arī par Ryanair servisu nevar sūdzēties, lidmašīna bez kavēšanās nosēdās Skavstā. Izejot no lidostas uzreiz devāmies uz autobusu (zaļš 515. autobuss), kurš ved uz Nykopingu. Biļete maksā 22 SEK. Nykopinga - maza, sakopta Valmieras izmēra pilsētiņa. Laiks mums bija ideāls saule spīd un aptuveni +14C (labāku laiku prekš 6. aprīļa nevar vēlēties). 15 min braucienā nonācām Nykopingā. Nedaudz pastaigājām pa centru, apbrīnojām zviedru kārtību, apmeklējām veikalus un uzzinājām informācijas centrā, ka blakus pilsētā Oxelosundā ir skaists dabas parks, kas atrodas uz Femore salas. Nolēmām, ka Nykopingu esam pietiekami redzējuši un devāmies uz autobusa pieturu, kur mūs jau gaidija 715. autobuss ar uzrakstu Oxelosund! Aptuveni 25 min braucām, izkāpām Oxelosundas centrālajā stacijā, uzzinājām, ka no šejienes tas pats 715. autobuss 18:09 ved uz Skavstas lidostu. Mums bija nedaudz vairāk kā 5h lai apskatītu Mazo Oxelosundas pilsētiņu ( pilsēta Alūksnes lielumā) un doties uz Femore dabas parku. Vispirms aizgājām uz Oxelosundas informācijas centru, kur mums laipni atbildēja uz visiem jautājumiem un iedeva vairākas kartes, kuras mums ļoti noderēja! Dodoties uz dabas parku netālu no ostas bija vieta, kur varējām apsēsties uz soliņiem un paēst līdzi paņemto pārtiku. Femore sala tiešām bija skaista, bet vislabāk mums patika klintis, brīžam pat novirzījāmies no takas un uzkāpām kādā kalnā, no kura pavērās skaists skats uz apkārtni. Salas relijefs ir diezgan kalnains ar klintīm un lieliem akmeņiem, no kuriem tā vien liekas, ka kāds trollis izlīdīs. Visskaistākā vieta ir pašā salas galā, kur ir ļoti skaistas klintis un tipiska sarkana zviedru mājiņa ar bāku. Vieta saucas Fyrplats. Lai nokļūtu līdz Fyrplats ejot no Oxelosundas centra nestaidzīgā solī, gar salas labo krastu un ik pa laikam apstājoties pie skaistajām vietām mums prasija aptuveni 2h. Bija diezgan grūti atvadīties no šīs gleznainās vietas, bet tā kā negribējām nokavēt autobusu, devāmies vien raitā solī atpakaļ. Šoreiz atpakaļ gājām pa citu taku kas iet caur salas vidieni, šet gan neko ievērības cienīgu neredzējām un neplānoti ātri ieradāmies Oxelosundā, salu mums izdevās šķērsot nepilnas stundas laikā un mums bija lieka stunda laika, kuru izmantojām iepērkoties Oxelosundas tirdzniecības centrā, pērkot dažādus zviedru saldumus (pārsvarā lakricas). Tur pat netālu bija Vikingu Kebaba bistro. Tā kā bija vēl liekas kronas un ēst arī gribējās, nolēmām pasūtīt Vikingu kebabu, kurš maksāja tikai 55 SEK. Kebabs bija neparasti liels un ļoti ļoti garšīgs, ar Rīgas kebabiem pat salīdzināt nevar! Garšīgi paēduši devāmies uz pieturu, nedaudz bijia uztraukums vai pienāks mūsu īstais autobuss, bet pa laimi autobuss precīzi pienāca laikā un nedaudz pirms 7 vakarā bijām lidostā (tieši kā plānots) Vēl pāris nieciņus nopirkām tax free zonā un 20:20 izlidojām uz Rīgu. Ja prot saplānot un izmantot maksimāli katru minūti, tad pat vienas dienas ceļojums var izvērsties kā viens liels ceļojums! Ideāls ceļojums krīzes laikā un vienas dienas pārgājienu cienītājiem, kad nav niepieciešami lieli tēriņi. Man šis ceļojums izmaksāja tikkai 30 Ls - 7 Ls aviobiļetes, ~5ls par autobusu 15 Ls ēdamie un dzeramie. Un daži lati par suvenīriem. Protams, ja visu pārtiku ņem rokas bagāžā, tad ceļojumu var padarīt vēl lētāku, vienīgi dzeramais būs jāpērk, jo lidmašīnā nedrīkst vest šķidrumus (rokas bagāžā). Tas būtu īsumā viss par manu ceļojumu! Ja ir kādi jautājumi tad droši jautājiet!