pargajiens brinumzeme

No pirma briza lidz pedejam celojuma laika bija iespads ka viesojos paradize.Dabas dasnums,cilveku sirsniba un vienkarsiba reibina ka norudzis vins. San Hose laikam gan ir visneinteresantaka vieta visa saja valsti jo tur var atrast tiesi to pasu atmosferu kas valdija Latvija pirmajos pecpadomju gados. Iespaids atkrist pagatne ir pamatigs. Gan gerbsanas stils gan virtuve gan marketinga panemieni........... nu tiesi tia pasi. Ista bauda patiesiba sakas no briza kad pametam galvaspilsetu un dodamies uz Poas vulkanu ar skabes krateri. Tas nu ir pats vienkasrakais pargajieniem, nu ta trenninam lai pierastu pie ritma, jo celini visur noasfalteti un barjeras uz katra sola ar bridinajumiem. Nakamaja diena apmeklejam Monteverdi rezervatu un nu sakas isti piedzivojumi ista tropu meza. Jaatzime ka meza ir vesi un neskatoties uz faktu ka esam tropos bez jakas pat pusdienas laika neiztikt. Mums laimejas apskatit gan reto Ketzalu, gan mono care blanco jeb pertiki ar balto krutezu, Colibri lidinas no zieda pie zieda un atra sparnu vicinasana atgadina kamenes duksanu. Neiznak gan sastapt reto Jaguaru, bet tas nesen esot saplosijis kadu turisti no ziemeliem...........vai nu tas ir gida stasts pikantumam vai patiesiba, bet palikt pa nakti tur laikam negribetos. Pec Monteverdes ar veso miglas mezu nobraucam lejup pa Kordiljeriem lidz Arenala ezeram. Tas mierigi skalojas milzu vientula kalna (nu gluzi ka no pasakas par Hobitu jeb turp un atpkal) pakaje. Arenals ir Centralamerikas visaktivakais vulkans un tur patstavigi notiek izvirdumi. Si iemesla del laikam tas ir dross vulkans. Arenala pakaje mums tiek dota iespeja doties pa gaisa tiltiem cauri tropiskajam mezam un par cik pargajiens notiek dienas otraja puse un no meza tiekam ara reize ar tumsas iestasanos, iespaidi ir arkartigi asi. Var dzirdet zverus dodamies medibas, acis mirdz visas puses, putni ari ir labak apskatami jo mekle gulas vietu naktij um laizas drosi uz zemakiem zariem. Meza ir ari arkartigi daudz mazu alinu kuras pilnas az dazada izmera un krasu zirnekliem. Seit iesaku panemt lidzi lampinu un paspidinat alinas( jo roku iebazt tacu negribetos, vai ne?) ari gaisa tilti kas supojas ir kas burvigs. Zem kajam plasi mezi un var loti labi noverot pertikus. Vel kas brinumjauks pie Arenala ir termalie udeni. Fortunas pilsetina ir Baldini peldvieta kuru noteikti iesaku apmeklet. Un proti seit parka vidu ir kadi divdesmit mineralie baseini ar dazadam udens temperaturam, kaskadem un burbulvannam. Dazos pasos liekajos vidu ir bars ar spirdzinosiem kokteiliem! Katra zina pec peldem visi odu un musu kodumi pazuda ka nieks! Pec Arenala devamies uz Palo Verde skatities krokodilus un jaatzist ka nemaz tik lieli ka biju iedomajusies tie nebija! Ari nervi tiem bija pasvaki jo tikko ka tuvojamies ar laivu plunks tie pazuda udeni. Ta ka Palo Verde ir juras limeni, karstums te nu bija isti tropisks un ziemelniekam isti pa pratam. Nobraucam lidz klusajam okeanam saulrietu skatities un domajam izpeldeties bet gruti , jo udeni labi ja 17°C bija - nu vairak gan ne, ta ka drosminieki neatradas! Nakamajadiena izbraucam okeana lai ar masku panirtu un zivis pabaiditu. sanemos un niru ledainaja udeni. Nekad to nenozelosu jo zivju pasaule tur ir fantastiska! Liekas uzzimets un nav ists . milzu roza meduzas ka burvju cepures, lielas plakanas kozi zilas zivis , kolonijas ar juras eziem, gliemezvaki visadas formas un krasas uttt...... Tad devamies mangrovju meza! biju domajusi pilna mitruma un mudzu, bet neka! Ta ka bija marta menesis viss bija izkaltis un tikkai retajam kokam lapas vel zaros, bet karstums tads ka liekas dzivs izcepsies! Toties mezs pilns ar ;morfus - lielajiem zilajiem tauriniem ! Pec klusa okeana devamies atpakal iekszeme uz nakamo vulkanu - Rincon del la Vieja ! Un tur veicam ieveribas cienigu pargaienu vieteja indiana pavadiba visas dienas garuma cauri mezam bez takam bez celiem........... un te nu tiekam pie zveru parbagatibas. Laimejas pat gadities klat birdi kad boa noker nabaga kapibaru un znaudz to savos gredzenos kamer upuris vairs neelpo. nejausi apbrinojot seviski vecu koku ieraugam skaistu brunu cusku pusmetra attaluma - vai cik skaista kas ta ir par cusku? Musu gids nobal un pavel nekavejoties attalinaties jo ta luk estot klaburcuska! Tad nu divreiz nav jasaka! Visi pajukam kur nu kurais! Cuska tik labi iederejas apkarteja vide ka pirma doma - cik tadam esam pagajusi garam nezinot! pargajiena vidu varam izpeldeties dabiska sera krateri un atputinat muskulus. Tad cels jaturpina zirga lidz pat vakaram, kad ierodamies ranco ar istiem kovbojiem! Nu iespaidigi gan! Nakamaja diena piesakos izmeginat trosu celu pari vulkana aizam un tiesam nenozeloju jo bauda neaprakstama traucoties pa trosi pari mezu galotnem! Talak dodamies uz Cano Negro verot kaimanus un upes brunurupucus, milzu iguanas un udensputnus.........;; tiesam izdodas visus sos zverus redzet jo gids ir prasmigs, prot atrast un mums paradit lai cik tie labi nomaskejusies! No turienes prom ur karibu juru un Tortugero ciemu! Nu divos vardos - sunu ciems karibu versija! Pirmkart tur noklut ir gruti jo celu nav ! vispirms jabrauc ar vietejo autobusu paris stundu tad ar motorlaivu vel kadu stundu pa kanaliem caru mezim un tad beidzot kad gaidi skistu turistisku ciemu ar moderniem bariem- noklusti aizaugusa krasta ar patumsu ciemu kura ir viena vieniga iela. Seit iedzivotaji parsvara ir melnadaini, smejosi un visi savas majas durvis tur vala lidz galam atvertas - gribi vai ne pa vienigo ielu ejot redizi katra dzivi visos sikumos! Saja ciema mums tika piedavata iespeja piedalities nakts pargajiena pa pludmali lai paverotu pasaule lielakos brunurupucus kuri nak det. Nezinu kadel piekritam, laikam tadel ka teicam sev viss janomegina ja jau tik talu esam tikusi, jo tas ir pargajiens kuru es nekad laikam vairs dzive neatkartosu! Pilniga akla tumsa jasagerblas melnas drebes, jaiet 6km bez jebkada apgaismojuma pakal vietejam gidam zosu gajiena! Un tas viss lai brunurupucim nesapetu acis! Japiebilst ka pludmale ir aizaugusi un taja metajas izskaloti balki un visadi citadi juras atkritumi! tadel musu gajiens bija ista klupsana un krisana bez mitas pari sie objektiem un protams nevienu brunurupuci ta ari neieraudzijam! Un ka gan mes butu to spejusi? Tadel griezamies apkart un - 6KM atpakal pa to pasu golgatas celu! Varbut pa celam sabradajam kadu desmitu brunurupucu- neviens vairs ne par ko negribeja ne dzirdet ........ un tad nu loks bija nosledzies un tikam atpakal civilizacija - San Jose ... Jasaka ka neskatoties uz visam fiziskajam grutibam celojums bija kas vienreizejs lielakoties pateicoties musu gidam Mario kurs pieradija istu prasmi atpazit un identificet jebkuru sastapto radibu, un mus izvadija cauri visam grutibam jebkura jautajuma, tadel ka pateicibu vinam speju jums, cienitais lasitaj, ja kadreiz gribesiet izbaudit sis zemes skaistumu, ieteikt kontaktet so gidu pa tieso car interneta lappusi www.masqueunguia.com un uzdot visus jusu iespejamos jautajumus pa tieso Mario Perez - par konsultacijam nekas nav jamaksa!