Guten Morgen, Berlin, gute Nacht, Potsdam!

Atveram acis un pulkstenis jau rāda 11:00! Nu, jā…. nedaudz par vēlu priekš pilsētas apskates, visi tūristi jau sen ir pilsētā, bet mēs taču neesam tūristi! Mēs esam ceļotāji! Lēnām sākam baudīt rīta kafiju un izmantoju vēl iespēju aizlienēties no Liānas taisnotāju. Pagaidām vēl visas ekstras ir pieejamas. Pēc neilga brīža jau atvadāmies no draugiem un ar smagajām somām mugurā dodamies uz Aleksandra laukumu, kas ir satikšanās vieta “Free Alternative Tour”, tā ir “bezmaksas” 2-3h ekskursija, kurā gids apmaiņā par ziedojumiem izrāda visas Berlīnes ne-tūristu vietas. Starp citu, šīs tūres notiek visās lielākajās Eiropas pilsētās un jo lielāka pilsēta, jo vairāk izvēles iespēju. Mēs izvēlējāmies doties šajā tūrē, jo tāiekļāva lielākoties Austrumberlīnes apskati un grafiti zīmējumus, kas Berlīnē ir kā sava veida kultūra. Ierodoties Aleksandra laukumā, tūres vadītāji sadala klātesošos divās grupās.

Mūsu gids ir 28 gadus vecs puisis, kurš uz Berlīni ir pārcēlies no Jaunzēlandes. Viņam te patīkot, prom braukt negribot. Jāsaka, ka Mārtiņš pirms 2 gadiem jau bija šajā tūrē, bet nevarēja atcerēties gidu, kas to vadīja un pirms mēs devāmies uz turieni vēl noteica: “Cerams, ka nebūs tas pats džeks, kas vadīja iepriekšējā reizē”. Tas gan nenozīmē, ka tūre viņam nepatika, tieši otrādāk, pat ļoti patika, kas bija iemesls, kāpēc mēs devāmies uz turieni, tomēr šoreiz Mārtiņš labprātāk vēlējās paklausīties citā gidā. Hahaha, kā tad! Viens no gidiem bija tieši tas pats, ar kuru Mārtiņš bija devies tūrē pirms trim gadiem. Par nelaimi, Mārtiņš to saprot tikai tad, kad tūre jau ir sākusies un, protams, mēs tiekam iedalīti viņa grupā. Neko darīt, lecam iekšā metro un dodamies vien līdzi gidam.

Tūres lielākā daļu pavadām Berlīnes rajonā ar nosaukumu Kroicberga, vēsturiski tas bijis rajons, kur pulcējies ne tas turīgākais pilsētas slānis, kā arī mākslinieki, liberāļi, mūziķi, kas principā ir viens un tas pats. Pēc Otrā pasaules kara rajons bija daļa no demilitarizētās zonas, likumsakarīgi, ka uz šejieni bēga visi tie, kas vēlējās izvairīties no obligātākaradienesta. Ātri vien Kroicbergā sāka parādīties arī skvoteri, jo neapdzīvotas platības te bija daudz, daļā vietu tiek aktīvi skvotots joprojām. Īsāk sakot – īsti alternatīvs kvartāls.

Gids vairāk pievērsās grafiti kultūras izklāstām, liela daļa sienu gleznojumu šeit ir rūpīgi pārdomāti, piemēram, vienā no vietām redzam uz 3 stāvu mājas sienas izveidotu kosmonauta gleznojumu, nakts laikā blakus esošais prožektors met ēnu uz vienu no auto tirgotavas karogiem, kas tālāk tiek projicēts tieši astronauta rokā un izskatās, ka viņš to grasītos spraust zemē – funkcionāla grafiti piemērs.

Mūsu ceļš ved arī uz mazo Jamaiku, kur izveidots vietējais rastafari kultūras centrs, daudzafrikāņu ēstuves, dredi, visas varavīksnes krāsas un zālītes smarža apkārt.

Šeit gan jūtamies jau diezgan saguruši, tāpēc izvēlamies pamest tūri un jau atkal dodamies kebaba medībās, tāpat Mārtiņš nebija diez ko priecīgs, jo gids stāstīja tieši to pašu, ko pirms trim gadiem, tas gan nenozīmē, ka ekskursija būtu bijusi slikta, to noteikti ir vērts apmeklēt un salīdzinot ar citām pilsētām, tā bija pat ļoti pārdomāta un interesanta. Netālu atrodam mazuēstuvīti, kur nomēģinām īstenu Berlīnes turku Doner kebabu. Priecīgi un pilniem vēderiem esam gatavi atvadīties no Berlīnes, jo vakarā mums ir jābūt Potsdamā, pilsētā, 25km attālumā no Berlīnes, kur ir sarunātas naktsmājas. Dodamies uz metro, jo mūsu biļetes (ABC zona) iekļauj arībraucienu uz Potsdamu. Izmantojām dienas biļetes, kas vienam cilvēkam izmaksā ap 7 eiro, tas ir tā vērts, jo sabiedriskais transports ir ātrākais un efektīvākais veids kā pārvietoties pilsētas robežās un pat ārpus tās.

Ierodoties Potsdamā mums atklājas pārsteigums – izrādās, ka šeit norit pilsētās svētki! Pilnas ielas ar priecīgiem cilvēkiem, ielu mūziķiem un alus mīļotājiem! Mēs gan izlemjam noslēpties no svētku burzmas un daudz nedomājot, dodamies uz pašu slavenāko Potsdamas vietu – Sansusī parku. Par spīti karstajam laikam un smagajām mugursomām, parks mūs apbur! Labirinta ejas, puķes, augi, pilis un milzīgs parks vienā vietā! Pirms devāmies uz turieni, nodomājām, ka šeit jau tikai uztaisīsim pikniku. Kā tad, beigās pavadām tur 2-3h, apskatot visu, ko vien parks var piedāvāt.

Pilno rakstu lasi mūsu ceļojuma blogā - https://together2travel.wordpress.com/2016/11/12/guten-morgen-berlin/