Divas dienas pavasarī jeb ceļojums uz Vācijas ziemeļu pilsētu Brēmeni

Hallo! :) Viens no vārdiem, kuru iemācījos lietot, divas dienas dzīvodama Vācijā. Jāsaka godīgi, ka manas vācu valodas zināšanas ir pavisam necilas jeb pareizāk sakot aprobežojas vien ar pāris vārdu izpratni. Taču šis vispārzināmais fakts mani nebūt neatturēja no ceļojuma uz vienu no pasaules ietekmīgākajām valstīm - Vāciju. Biļetes lidojumam uz Vācijas seno Hanzas pilsētu Brēmeni iegādājāmies aptuveni mēnesi pirms lidojuma. Šoreiz Ryanair piedāvājums šķita neticams – lidojums turp un atpakaļ izmaksāja tikai Ls 6. Izrādās, ka tikt līdz Rīgas lidostai izmaksā dārgāk, nekā tikt no Latvijas līdz Vācijai. Absurds, taču realitāte! Mans tētis piekodināja iepriekš iegādāties izpletni, jo neticēja, ka par tādu cenu vispār var kaut kur aizlidot! Un ja var – tad noteikti tikai tik tālu, lai atvērtu lidmašīnas durvis un es ar savu izpletni varētu lekt ārā kaut kur virs Vācijas laukiem. Jāsaka, ka šis joks bija aktuāls līdz pat atgriešanās brīdim Latvijā! Ceļojums uz Vāciju sākās 2.aprīlī, un turpinājās vien divas dienas. Taču ar to pilnīgi pietika, lai apskatītu divas pilsētas, apbrīnotu unikālo pilsētu arhitektūru, iepazītu tur dzīvojošo cilvēku dzīvesveidu un kultūras iezīmes, apskatītu Vācijas dabu un laukus, piepirktu pilnu somu ar apģērbu un gardumiem, neskaitāmas reizes nobaudītu saldējumu, kā arī pats galvenais - izbaudītu pavasari!!! PAVASARIS! Vācijā mētelis vienkārši nebija vajadzīgs, jo bija ļoti silts – saulīte lutināja, zāle zaļa, puķes zied, koki zaļo… Ja uz Londonu devos ilgāk izbaudīt rudeni, tad uz Vāciju ir jādodas, lai ātrāk piedzīvotu pavasari! Ceļojumā devos kopā ar vēl 10 cilvēkiem un arī savu draudzenīti Baibu, ar kuru nepilnu pusgadu atpakaļ divatā devāmies iekarot vienu no pasaules lielākajām pilsētām – Londonu! Bet ne par to šoreiz ir stāsts… 2.aprīlis. Lidojums no Rīgas uz Brēmeni bija paredzēts 9:45. Nedaudz pēc 11 jau bijām sasnieguši galamērķi! Informācijai - pulksteņa laiks Vācijā ir vienu stundu atpakaļ par mūsu laiku. Tikko izkāpām no lidmašīnas, devāmies meklēt tramvaju, lai tiktu līdz vecpilsētai. Iekāpjot tramvajā, lūkojām, kur iegādāties biļetes. Ieraudzījām biļešu automātu! Grūti mums ar to gāja, bet beigās laimīgi tikām pie biļetēm un bijām ceļā. Tiesa gan, daži tomēr brauca pa zaķi, jo neprata apieties ar biļešu automātu! Brauciens ar tramvaju līdz vecpilsētai ilga vien 10 minūtes. Tikko bijām klāt, devāmies meklēt mūsu hosteli – Southend Hostel praktiski pašā Brēmenes centrā. Dzīvojām visi 11 cilvēki vienā istabā – piecas divstāvīgas gultas un viena izlaižama. Skats bija diezgan nepārspējams, taču cena ļoti pievilcīga. Vien 15 eiro no cilvēka, papildus vēl 2 eiro par gultas veļu un 1 eiro, ja grib izmantot dvieļus. Nolikām mantas, iekārtojāmies un devāmies izpētīt Brēmeni. Vecpilsēta ir bagāta ar ievērības cienīgām vietām - izmalcinātās arhitektūras Rātsnams, pilsētas varas un aizstāvības simbols – Rolands, brāļu Grimmu Brēmenes muzikantu skulptūra un vēl un vēl… Arhitektūra pilsētā ir tiešām apbrīnas vērta. Pēc Rātslaukuma apskates vienu pēc otras izstaigājam šaurās pilsētas ieliņas. Un izrādījās, ka Brēmene ir daudz mazāka, nekā biju iedomājusies. Lai arī kur mēs ietu, vienmēr ceļš veda atpakaļ uz Rātslaukumu. Pēc Brēmenes ievērojamāko vietu apskates, nolēmām ķerties pie iepirkšanās, jo tieši tas bija viens no Vācijas brauciena mērķiem! Šajā saistībā, noteikti iesaku iegriezties C&A veikalos – milzīga izvēle un cenas ļoti pieņemamas. Tajos ieejot, pat galu nevar saredzēt un iestājas apjukums, nesaprotot no kura gala lai sāk veikalu „ķemmēt”. Protams, ļoti populāri veikali ir arī H&M, ESPRIT un daudzi citi. Taču iepirkties Vācijā ir vērts. Un tieši 2.aprīlī es pirmo reizi šogad brīvā dabā nobaudīju saldējumu. Saldējuma kafejnīcas Brēmenē bija ik uz stūra un visas pārpildītas cilvēku. Interesanti, ka praktiski visu kafejnīcu, restorānu un krodziņu galvenie apmeklētāji bija tieši vecāka gada gājuma cilvēki. Gandrīz aizmirsu jums pastāstīt par riteņbraucējiem… To bija ļoti, ļoti, ļoti daudz. Acīmredzot Vācijā cilvēki domā gan „zaļāk”, gan vairāk par to, kā saglabāt savu veselību. Nepārtraukti izvietotas velosipēdu novietnes un visas pārpildītas. Uz trotuāriem ar atsevišķas krāsas bruģi ir atdalītas riteņbraucējiem paredzētās braukšanas joslas. Tā kā mēs par to nezinājām, pirmajā dienā šajā saistībā gadījās ne viens vien kuriozs! Tā arī pagāja pirmā diena Vācijā un Brēmene jau bija praktiski apskatīta un otrajā dienā īsti vairs nebūtu ko darīt. Taču mums bija ideja – bet par to nedaudz vēlāk... Tā kā pilnībā pārvietojāmies kājām, tad pēc pirmās dienas kājas jau bija praktiski nelietojamas un miegs neizsakāms! Devāmies gulēt! Lieki piebilst, ka gulēt 10 cilvēku kompānijā ir praktiski neiespējami! 3.aprīlis. Otrajā dienā cēlāmies un ar draudzenīti devāmies uz vilcienu staciju. Zinājām, ka gribam braukt uz Brēmerhāfeni. Taču mums īsti nebija nojausmas, uz kuru pusi Vācijas kartē tā atrodas. Zinājām, ka tā nav tālu, taču cik īsti garš ceļš līdz tai paredzēts, nebija ne mazākās nojausmas. Un jā – mums pat nebija Brēmerhāfenes kartes! Bet par to atcerējāmies jau tikai vilcienā. Tā mēs divas vien atkal devāmies pretim nezināmajam! Biļetes uz vilcienu centāmies izmocīt no kārtējā biļešu automāta dzelzceļa stacijā, taču šoreiz pašas bijām bezspēcīgas! Pieaicinājām talkā turpat pie otra biļešu automāta esošo vācu puisi, lai taču palīdz mums tikt ar to aparātu galā! Taču diemžēl puisis palīdzēt īsti nevarēja, jo pirmkārt īsti nepārzināja angļu valodu un otrkārt nemaz nezināja kas un kur ir tāda Brēmerhāfene. Tāpēc devāmies vien pie kases un stāvējām rindā. Biļete turp un atpakaļ (tai pašā dienā) izmaksāja 25,80 eiro diviem cilvēkiem kopā. Ak jā! Atcerējos, ko vēl vēlējos pastāstīt! Vilcienu stacija bija viena no retajām vietām, kur darbinieki prata runāt angliski. Vairumā kafejnīcu, restorānu un veikalu angļu valodu neprot praktiski nemaz jeb pareizāk sakot vispār neprot. Acīmredzot šajā valstī dzīvo lieli savas valodas patrioti! Vilciens bija ļoti ērts un komfortabls. Ainavas, kas pavērās aiz vilciena loga tik vienreizēji burvīgas, krāšņas un reizē tik vienkāršas! Pēc stundas brauciena jau ieradāmies nezināmajā Brēmerhāfenē un uzreiz devāmies meklēt kādu karti, jo jāsaprot taču bija, kur esam nonākušas. Tālāk tikai bija jāizdomā, kur atstāt čemodānus… Pirmo nakti pavadījām hostelī, bet otrajā dienā jau no rīta mums vajadzēja izvākties, jo bijām nolēmuši otru nakti pavadīt lidostā! Tāpēc bija jāvelk līdzi čemodāni. Tos atstājām stacijā mantu glabātuvē – skapītī, kas izmaksāja 2 eiro. Pēc tam devāmies Brēmerhāfenes vecpilsētas un iepirkšanās centru medībās. Pēc diezgan lielas maldīšanās beigās arī veiksmīgi bijām klāt. Šī pilsēta gan krasi atšķīrās no Brēmenes – tā ir jaunāka, arī arhitektūra ir daudz mūsdienīgāka, izņemot dažas ievērības cienīgas baznīcas. Pēc vairāku stundu pastaigas un iepirkšanās nolēmām doties mājās. Veiksmīgi atradām staciju, izņēmām čemodānus no mantu glabātuves un pēc mirkļa jau bijām vilcienā un devāmies atpakaļ uz Brēmeni. Vēl steidzāmies pēdējo reizi apskatīt Rātslaukumu, un tad prom uz lidostu, jo jāieņem labākās vietas gulēšanai. Pirms tam vien jānotiesā dažas maizītes un jāizpēta šīs naktsmājas – respektīvi lidostu. Izrādās arī lidostā dažādos automātos var iegādāties visvisādus brīnumus – sākot ar lidmašīnā ņemamajiem maisiņiem šķidrumiem, zobu birstēm un zobu pastām un beidzot ar Condomat! Lidostā gulēju pirmo reiz. Ciet to slēdz 11 vakarā. Pēc tam nakšņotājus apstaigā apsargs ar suni un palūdz uzrādīt biļetes. Izrādās, ka es uz biļešu pārbaudes brīdi esot bijusi tik cieši aizmigusi, ka mani neesot bijis iespējams uzmodināt, lai es savu biļeti izvilktu un parādītu apsargam. Bet viņš nebijis ļauns un tomēr noticējis, ka es arī uz Rīgu!!! Nakšņošanai nebija ne vainas, ja neņem vērā to, ka gulēju vien kādas 4 stundas un guļot nedaudz nosalu. Mācība, ka nākamreiz, plānojot palikt lidostā, līdzi jāņem sega! Nākamajā rītā jau 6:30 mums bija paredzēts reiss uz mājām. Pēc pusotras stundas lidojuma jau bijām Rīgā un reizē atgriezāmies arī ziemā… Tschüs! :)