Ceļojums uz Spānijas ziemeļiem - Santjago de Kompostela Lieldienās

Spānija aicina tieši tevi! Nāc, aplūko, ko piedāvājam tev aplūkot šajā braucienā. Izmanto Lieldienas lieliskam ceļojumam, turklāt tūroperators FlyMeAway.lv ir parūpējies par visām ērtībām – tam ieplānoti ļoti izdevīgi datumi, lai nevajadzētu speciāli ņemt atvaļinājumu darbā!

Lai gan Spānija ir otrā lielākā valsts Eiropas Savienībā, tomēr pietiekami valdzinoša ar savām mazajām pilsētiņām un ciematiem. Valsts atrodas Eiropas dienvidrietumu daļā un aizņem lielāko Pireneju pussalas daļu. Stiepjoties cauri Pireneju kalniem, Spānija ziemeļrietumos robežojas ar Franciju un Andoru, bet rietumos ar Portugāli. Ziemeļu pusē Spāniju apskalo Biskajas līcis, ziemeļrietumos Atlantijas okeāns, bet dienvidu un austrumu pusē Vidusjūra un Baleāru jūra. Ar Gibraltāra šaurumu Spānija atdalīta no Marokas Āfrikā. Spānijai pieder arī Baleāru salas Vidusjūrā un autonomās Kanāriju salas, kur arī atrodas valsts augstākā virsotne – Teides vulkāns. Politiski Spānija iedalīta 17 autonomos apgabalos un šajā reizē tūroperators FlyMeAway.lv tevi aicina līdzi uz vienu no tiem – Galisiju.

Tas ir galējais Spānijas apgabals ziemeļrietumos, kas robežojas ar vēl diviem Spānijas apgabaliem – Astūriju un Kastīliju un Leonu, dienvidos ar kaimiņvalsti – Portugāli, bet no rietumu puses to apskalo Atlantijas okeāns. Apgabala administratīvais centrs ir Santjago de Kompostela, bet lielākā pilsēta – Vigo. Ļaujies brīnišķīgajam piedāvājumam un dodies ceļā uz šo lielisko vietu, lai aplūkotu mūsdienu dzīvi caur senatnīgiem mirkļiem un gūtu neaizmirstamus iespaidus jau pavasarī! Un, jā – dodies ceļā oficiālajās valsts brīvdienās no 13. – 17. aprīlim, neņemot papildus atvaļinājumu!

Tev ir pietiekami daudz laika, lai visu izpētītu, aplūkotu un sagatavotos šim ceļojumam. Atpūties no ikdienas, no visa ierastā un ļaujies relaksācijai, varētu teikt, senatnīgā tagadnē. BrīvBrīdis.lv piedāvā tev nelielu ieskatu tajā, ko jau Lieldienās varēsi vērot klātienē, ja dosies tūroperatora FlyMeAway.lv sagatavotajā ceļojumā. Aplūko biļešu cenas, lidojuma ilgumu, precīzus izlidošanas laikus, kā arī iegādājies ceļojuma Santjago de Kompostela Lieldienās 2017!

SANTJAGO DE KOMPOSTELA

Šī slavenā svētceļojumu vieta kļuva par sava veida simbolu Spānijas kristiešu cīņā pret islāmu. Musulmaņi pilsētu 10. gadsimta beigās pilnībā iznīcināja, nākamajos gadsimtos tā tika būvēta no jauna. 9. gadsimta sākumā kāds vientuļnieks, kuru sauca Pelagius, ieraudzīja noslēpumainu gaismu spīdam pār kādu meža vidū esošu kapu. Drīz pēc tam šī neticamā ziņa izplatījās visā kristīgajā pasaulē – ir atrasts Jēzus Kristus apustuļa Svētā Jēkaba kaps. Jau pēc dažiem gadiem šī vieta kļuva par slavenu pieturas punktu svētceļojumiem. Tur tika uzbūvēta kapela, kas vairākkārt pārbūvēta, pat pilnībā iznīcināta, līdz tika no jauna uzcelta kā brīnumskaista katedrāle, kas aizvien ievērojama ar to, ka tieši tur atdusas Svētā Jēkaba pīšļi. Šobrīd Santjago de Kompostelas katedrāle ir svētceļojumu (Svētā Jēkaba ceļa) galamērķis.

Dodies pastaigā pa Nova, Vilar, San Pedro un Preguntoiro ieliņām, ieskaties Plaza Toural, ervantes un Praterias skvēros – tie visi ir bagātīgās vēstures liecinieki, kas mūsdienās kļuvuši par jaunu simbolu. Pateicoties Universitātei, te valda īsta studentu atmosfēra, kas devusi jaunas vēsmas ik solim šajā apkārtnē.

Ar savām romāņu, gotikas un baroka stilu ēkām Santjago de Kompostelas vecpilsēta ir viena no pasaulē skaistākajām. Ne tikai katedrāles, pilis un baznīcas, bet arī pati vecpilsēta slejas kā brīnišķīgs piemineklis, kas nebeigs pārsteigt pat tad, ja tu būsi nokļuvis tajā desmito reizi. Vislabāk šo vietu varēsi aplūkot tieši tad, ja dosies pastaigā pa vecpilsētu ar kājām. Skvēri un šaurās vecpilsētas ieliņas visā krāšņumā ļaus aplūkot romāņu, gotikas, renesanses, baroka un arī neoklasicisma liecības. Staigājot gar šiem vēsturiskajiem pieminekļiem, tu varēsi spilgti iztēloties šo ēku gadsimtiem ilgo “dzīvi”. Ja vien sienas prastu runāt… Šī ir ne tikai harmoniska un vēsturiski labi saglabājusies pilsēta, bet arī vieta, kas dziļi piesātināta ar ticību. 1985. gadā Santjago de Kompostelas vecpilsēta tika iekļauta UNESCO pasaules mantojuma sarakstā. Tiklīdz nokļūsi šajā vēsturiskajā vietā, uzreiz sajutīsi tās šarmu, kas tevi teju ieraus savā neaizmirstamajā eksotikā.

SANTJAGO DE KOMPOSTELAS KATEDRĀLE

Celta galvenokārt romāņu arhitektūras stilā, taču gadu gaitā tajā manāms vairāku stilu sajaukums. Katedrāles būvniecība tika uzsākta 1075. gadā Alfonso VI valdīšanas laikā. Katedrāle tika uzcelta uz iepriekšējo baznīcu drupām. Katedrāle tika uzcelta ar trīs iespaidīgiem jomiem un grīdas plānojums, līdz ar to arī katedrāles kopējais veidols atgādināja krustu. Kopējā katedrāles platība bija aptuveni 8300 kvadrātmetru. Laika gaitā tā vairākkārt ir paplašināta, piebūvējot dažādu arhitektūras stilu ēkas. “La Gloria” portiks ir galvenā ieeja katedrālē, kas tika pabeigta 1188. gadā. Tajā aplūkojami 200 tēli, kas attiecināmi uz Apokalipsi un, protams, arī apustulis Svētais Jēkabs, kurš aicina un sargā svētceļniekus. Katedrāles galvenā fasāde ir Fernando de Casas y Novoa darbs, kas tiek uzskatīts par vienu no augstākajām Spānijas baroka izpausmēm. Arī galvenais altāris veidots baroka stilā un apustuļa Svētā Jēkaba pīšļi atrodas tieši zem tā.

NĀVES KRASTS

Tā ir daļa Galisijas piekrastes. Nāves krasts stiepjas no Muros līdz Malpica ciemam Atlantijas okeāna piekrastē. Droši vien, izlasot nosaukumu, arī tavā prātā jau raisījušās vairākas vīzijas par to, kā tas ieguvis savu nosaukumu. Jā, domājams, tu visai nekļūdies. Šeit avarējuši neskaitāmi daudz kuģu, jo šie akmeņainie krasti ir ļoti mānīgi. Līdz ar kuģu bojāeju, šī vieta daudz cietusi no naftas noplūdes. Te iespējams sajust pavisam citu Galisijas atmosfēru – vējš un okeāna viļņi, kas spēcīgi sitas pret akmeņainajām klintīm. Turklāt nereti iespējams novērot pavisam baisu parādību – cilvēki staigā, skatās, mierīgi laikapstākļi, bet pēkšņi pret akmeņiem teju izšķīst milzīgs vilnis. Tas tiek dēvēts par “septīto vilni”. Izjūtas arī te būs īpašas un neaizmirstamas. Mežonīgums tepat, civilizācijā. Turklāt Nāves krasts apvīts arī ar daudzām leģendām un nostāstiem par raganām un velniem.

FINISTERES RAGS

Lai gan Santjago de Kompostela spēj aizraut tūristus ar savu šarmu, tomēr aizvien daļa cilvēku turp dodas galvenokārt tādēļ, lai nokļūtu uz Finisteres ragu un aplūkotu tā bāku.

Senie romieši to sauca par pasaules galu. Tomēr vēlāk, zemes robežām kļūstot oficiālām, izrādījās, Finisteres rags nav galējais rietumu punkts. Šis gods ir Portugālē esošajam Rokas ragam, kas iestiepjas vēl par 16 km dziļāk Atlantijas okeānā.

Netālu no bākas uz klints ir izvietota skulptūra – bronzas zābaks, pie kā daudzi svētceļnieki dodas, lai simboliski atzīmētu sava svētceļojuma beigas, jaunas dzīves sākumu, turpat, akmeņos, sadedzinot ceļā nonēsātās drēbes un apavus.

Dodoties pastaigā pa ragu, varēsi nodoties lielisku skatu baudījumam uz apkārējām pludmalēm, no kurām daudzas robežojas ar stāvām klintīm. tajās ir smalkas, baltas smiltis un kristāldzidrs ūdens – apburoši!

Tāpat interesanti būs aplūkot Ķeltu izcelsmes reģionu, par ko liecina lielie akmeņi, akmens grupējumi, kas tur atrodas. Tie saistīti ar dažādām reliģiskām leģendām un tiek saukti par svētajiem akmeņiem, par akmens krēsliem. Šeit esot atrodams arī ķeltu dievietes, sieviešu aizgādnes Orcabellas kaps. Tiek uzskatīts, ka apgulšanās vai apsēšanās uz šiem akmeņiem sniegs cilvēkam garīgo spēku.

MELIDE

Galisijas zaļā sirds. Arī šīs vietas dibināšana ap 10. gadsimtu cieši saistīta ar Santjago de Kompostelas svētceļojumiem. 1320. gadā, iegūstot Santjago arhibīskapa atļauju, tika uzsākta pils būvniecība, izveidots pilsētas nocietinājums un uzsākta nodokļu iekasēšana no vietējiem iedzīvotājiem. 1467. gadā notika sacelšanās pret arhibīskapu Alonso II Fonseku, kā rezultātā tika iznīcinātas ciemata nocietinājuma sienas un nopostīta pils. Vēlāk katoļu monarhs aizliedza jebkāda veida cietokšņa būvniecību apdzīvotā vietā. Pēdējos gadsimtos tāpat kā daudzi citi ciemi Galisija, arī Melide ir cietusi no plašas iedzīvotāju emigrācijas. Līdz 1950. gadam notika aktīva pārcelšanās uz Kubu un Argentīnu, vēlāk uz Šveici, Lielbritāniju un lielākām Spānijas pilsētām, piemēram, Barselonu, Bilbao u.c. Šobrīd pilsētas ekonomika balstīta galvenokārt uz lauksaimniecību, gaļas pārstrādi un tūrismu.

BETANZOSA

Arī šī ir pilsēta, kam ir savs šarms. Tā valdzinās ar viduslaiku rajoniem, lielo baznīcu, pilsētas vārtiem. Pilsēta skaisti izvietota starp divām upēm – Mendo un Mandeo. Šajā pilsētā būs iespējams sajusties teju kā pavisam citā pasaulē, jo visapkārt esošās baltās ēkas ar neskaitāmajiem balkoniņiem un sarkanajiem dakstiņu jumtiem tevi burtiski ieskaus. Turklāt – tās neveido konkrētu simetriju vai regularitāti, kas dod pilsētai savu īpašo raksturu. Vislabāk vecajā rajonā ieiet caur sākotnējiem pilsētas vārtiem – Arco da Ponte Nova – tie ir Betanzosas oriģinālie vārti, kas kā velvēta eja ved cauri pilsētas sienai netālu no tilta. Ieejot pa šiem vārtiem tu nonāksi teju pavisam citā pasaulē – mazas, šauras ieliņas, kas bruģētas ar akmeņiem un senlaicīgu ēku ieskautas, šķiet, tā, ka kaimiņi viens ar otru var pat sačukstēties, veroties laukā pa logiem. Dodies pa šīm ieliņām, veroties it visā, kas atrodas apkārt.

Betanzosa ir viena no spilgtākajām Galisijas vēsturiskajām pilsētām, un tu noteikti to redzēsi, sajutīsi, kad būsi tur. Lai gan vietām ir redzamas sabrukušas ēkas, tomēr lielākā daļa vecā rajona ir labā tehniskā stāvoklī, turklāt garantēs tev interesantu pastaigu.

VIGO

Galisijas lielākā pilsēta, taču neraugoties uz tās lielumu un ekonomisko spēku, tā nav apgabala administratīvais centrs. Liela un ļoti sakopta pilsēta. Vigo piesaista aizvien vairāk tūristu ar savu daudzveidīgo un dažādo vēsturi, skaistajām pludmalēm un modernajām kosmopolītiskajām perspektīvām. Līdzi ar masveida ostu darbību un ekonomisko nozīmi, Vigo ir viegli sasniedzama no jebkuras vietas Galisijā un pat no daļas lielāko Spānijas pilsētu. Galvenās automaģistrāles savieno to ar Santjago, La Korunu, Ponteverdi un Madridi. Satiksmes iespējas vairo dzelzceļš un strauji paplašinās arī starptautiskā Vigo – Peinadoras lidosta.

Vigo vecpilsēta nav tik ekspansīva kā lielākā daļa citu Galīsijas veco zonu, taču arī tai ir daudz interesanta, ko piedāvāt. Daudzējādās nogāzes, pa kurām vijas ieliņas, turpat aplūkojamas arī dažādu stilu ēkas, kas ir gan saglabājušās no viduslaikiem, gan celtas mūsdienās. Interesants ir viduslaiku un mūsdienu apvienojums. Vigo vecais rajons ir viens no pagaidām visnenovērtētākajiem visā Galisijā. Iespējams, tas skaidrojams ar to, ka tūrismu šeit sāka attīstīt salīdzinoši nesen, jo iepriekš pilsēta vairāk asociējās tieši ar tirdzniecību un plašām iespējām tieši šajā jomā.

Tāpat interesanti aplūkošanai būs pilsētā esošie parki un laukumi. Pieminēšanas vērst noteikti ir El Castro parks, kas atrodas pilsētas centrā. Tas ir kā miera oāze no pilsētas un ikdienas steigas. Tajā ir dažādi pieminekļi, statujas un liecības no kā pavisam senatnīga – seno romiešu apmetnes drupas. Tā kā parks atrodas uz kalna, tas izvietots vairākos līmeņos, kuros iespējams nokļūt pa masīvām akmens kāpnēm. Uzkāpjot pašā virsotnē paveras brīnišķīgs skats uz pilsētu, ostu un tuvējiem līčiem. Koki, krūmi, ziedi un citi augi, kas sastādīti parka teritorijā, pastaigu padarīs vēl neaizmirstamāku. Kur gan vēl labāk patverties no ikdienas steigas?

Nedaudz ārpus pilsētas ir vēl viens ievērības cienīgs kalna parks – La Guia. Arī no tā paveras brīnišķīgs skats pār pilsētu. Pašā kalna galā atrodas kapela, kas šo skatu padara vēl iespaidīgāku un atrašanos tur – interesantāku. Šī baznīca ir redzama teju no jebkuras vietas Vigo.

Vai arī tu jau iztēlojies sevi staigājam pa šīm vietām? Lai gan aprakstīts un attēlots fotogrāfijās, tomēr tas ir un paliek tikai virtuāls baudījums, tādēļ ņem mīļoto pie rokas un atliciniet piecas dienas laika, lai to visu un vēl daudz ko citu Galisijā aplūkotu savām acīm. Vienu varam solīt noteikti – tas viss radīs neaizmirstami skaistus iespaidus un veidos brīnišķīgas atmiņas par piedzīvoto. Tev vēl ir laiks padomāt, pasapņot un izdomāt, kas tevi vilina visvairāk, jo ceļā dodamies Lieldienās: no 13. – 17. aprīlim kopā ar tūropertatoru FlyMeAway.

Tiešais čartera reiss no Rīgas uz Santjago de Kompostelu Lieldienās:

13.04.2017: Rīga 03:30 06:40 Santjago de Kompostela 17.04.2017: Santjago de Kompostela 02:00 06:50 Rīga

Esi gatavs ceļojumam? Ieskaties FlyMeAway piedāvātajā ekskursiju programmā un ceļojuma izmaksās! Tiekamies Santjago de Kompostelā!