Ukraina 3.daļa

Nākošajā rītā dodamies uz Vinnicas Zoo.

Viesnīca Kamjaņecā Podoļskā
Volga
Gazele

Vinnicas Zoo kaut maziņš, bet ļoti interesants. Arī dzīvnieki bija apskatāmi ļoti tuvu.

Vinnitsas zoodārzā

Pēc tam nedaudz pastaigājam pa Vinnicu.

Trolejbuss Vinnitsā
Tramvajs Vinnitsā

Un dodamies uz Roshen muzikālajām strūklakām, kuras par vairākiem miljoniem uztaisījis ukraiņu miljardieris Petro Porošenko (dotajā brīdī bija arī Ukrainas prezidents). Šeit viņš vēl arī blakām ir par vairākiem miljoniem uzbūvējis bērnu šokolādes fabrikas atrakciju parku. Pie strūklakām, jau krietni pirms sākuma, sāk pulcēties cilvēki, ieņemot labākās vietas.

Porošenko šokolādes fabrika Roshen un par vairēkiem miljoniem uzbūvētā muzikālā strūklaka
Cilvēki jau sāk pulcēties un gaida ūdensstrūklaku šovu

Tā kā ir vēl laiks līdz sākumam, tad dodamies pastaigā pa tuvāko apkārtni.

Blakus esošajā tirdzniecības centrā apskatām auto modelīšu izstādi. Šīs izstādes īpašnieks un gids izrādās ļoti runīgs vīrs, kurš vēlas pastāstīt par ikvienu viņa kolekcijā esošo modelīti. Kurš kurā padomju filmā ir bijis, kurā valstī ir ražots. Arī viņa kolekcijā ir arī Latvijā ražotie spēkrati, no kuriem liela daļa vēl turpat ikdienā braukājot. Esot pasniedzējs universitātē, un brīvajā laikā nodarbojās ar mašīnu restaurāciju. Tīri veiksmīgi pa lētu naudu (2 Eur gb.) mums arī notirgo dažus modelīšus: 6.žigulīti un vecāko mikroautobusu Latvija. Liels viņa izbrīns, ka ar žigulīšiem vairs Latvijā nebraukā (kaut gan pēdējā laikā šur tur redzami), ka tie sastopami gandrīz tikai muzejos.

Auto modelīšu muzejs pie ūdensstrūklakām
Ar šādām mašīnām vēl Ukrainā pārvietojas ļoti daudzi, arī ar vecajiem mikroautobusiem Latvija
Gaz, Kamaz. Tādi vēl Ukrainā braukā pa pilnam,
Mašīna no Šurika piedzīvojumiem

Laiks diezgan ātri paiet, un varam jau doties uz strūklaku un lāzeršovu. Šī vakara tēmā ir pasaka Mazais princis.

Drīz jau sāksies strūklaku šovs
Tirgotājas pie ūdensstrūklakām
Ūdensstrūklaku šovs
Tūristu vilcieniņš Vinnitsā

Nākošajā rītā dodamies uz sanatoriju Nash Dom, lai satiktos ar atpūtniekiem.

Atpūtnieki izrādās ir ļoti labi atpūtušies, devušies pārgājienos, vingrojuši, mācījušies gatavot veselīgu ēdienu un devušies uz dažādām procedūrām. Šī sanatorija aizņem milzīgu hektāriem lielu platību, kuros audzē dažādas augu kultūras, no kurām gatavo ēst, kā arī, līdzīgi kā tepat Rāmkalnos, gatavo sukādes un pēc tam tirgo veikalos. Audzē soju, kartupeļus, zemenes, aprikozes, vīnogas utt. Arī mājas vien sabūvētas kādas 20. Teritorija ir skaisti labiekārtota un visās malās sastādītas puķes, pārsvarā rozes. Turpat netālu tek upīte.

Vegānu sanatorija Naš Dom. Pabijām arī sanatorijā.
Rudzupuķu pļava pie sanatorijas
Pastaigu taka pie sanatorijas
Upe pie sanatorijas
Sanatorijas saimnieka virtuvē
Sanatorijas ēdiens - vegāns
Tā ir sojas desa ar biešu krāsojumu
Vegānu kūciņas
Ābolu strūdeles
Puķes sanatorijā
Rozes sanatorijā
Zied Jukas
Sanatorija ir milzīgs komplekss no vairāk kā 20 mājām daudzu hektāru platībā. Visus produktus izaudzē paši un tirgo arī veikalos. Kaut kas līdzīgs Rāmkalniem Latvijā
Sanatorijas teritorija ir labiekārtota

Un tad jau, sirsnīgi atvadījušies no laipnā sanatorijas kolektīva, visi kopā dodamies uz Uman pilsētu. Pa ceļam piestājam ēstuvē, kas izveidota kā muzejs.

Pa ceļam restorāniņš - ukraiņu sēta

Uman pilsētā apskatām UNESCO sarakstā iekļauto Sofijevskas parku.

Sofijevskas parks Umanā - Unesco
Žubītes nemaz nebaidās - pieradinātas pie cilvēkiem
Sofijevskas parka dīķis
Ūdenskritums

Pēc tam jau seko arī neliela pastaiga pa Uman pilsētu.

Žigulītis Umanā

Nākošajā dienā dodamies uz Kijevu. Jau ieraugot to no attāluma, rodas sajūta, ka tā ir megapilsēta. Pilsētā sastopamies ar naudas radīto steigu, ar jau pavisam diezgan glaunām mašīnām, milzīgām mājām un sastrēgušām ielām.

Iebraucam Kijevas lielpilsētā

Dodamies apskatīt Kijevas Pečeru alu klosteri. Ēkas jau ir ļoti greznas. Visur sastādītas rozes. Izejam arī pa alu klosteri, kas ir šaurs alu labirints, ko apgaismo ar svecītēm. Viscaur caur šo tumšo un šauro alu labirintu ir izvietoti zārki ar svētajiem un to bildes. Svētceļotāji par svētu pienākumu uzskata nobučot vai katru zārku un svētbildi, šai procedūrai veltot vairākas minūtes. Pa alām staigā turpu šurpu mūki garajos melnajos tērpos ar bārdām.

Ieeja Kijevas Pečerska Lavra alu klosterī
Lieldienu ola
Greznās klostera ēkas
Klostera centrālā baznīca
Skats uz Kijevu un Dņepras upi
Rozes

Tālāk dodamies uz Andrew ielas tirdziņu, pa ceļam papusdienojot kaķu restorānā. Šeit jau jūtama Kijevas dārdzība, nav vairs kā lētajos, labajos Ukrainas laukos.

Pastaiga pa Kijevas ielām
Kaķu restorāns
Tirdziņš Andejevskas ielas

Ceļš ved gar St.Andrew baznīcu.

Tālāk dodamies uz Sv. Mihaela katedrāli, kas atrodas turpat netālu.

Laukums Kijevā
Sv.Mihaela zelta torņu baznīca

Tālumā redzams Sv. Sofijas zvanu tornis un Sv. Sofijas katedrāle.

Izmantojam iespēju nofotogrāfēties ar baltiem baložiem, un gar zeltītu ūdenskritumu fasādi noslēdzam šo pastaigu loku.

Tālāk mūsu ceļš gar Bogdana Hmeļnicka pieminekli un Sv. Sofijas katedrāli ved uz pieminekli Mātei Dzimtenei.

Piemineklis Mātei Dzimtenei ir 62 m augsts, kopējais augstums sasniedz 102 m, kas to ierindo starp augstākajiem pasaules pieminekļiem. Uz vairoga, kas ir 13 m augsts, attēlota padomju simbolika.

Piemineklis Mātei Dzimtenei - 62 m augsta, kopējais augstums sasniedz 102 m

No pieminekļa pakājes paverās vareni skati uz Dņepras upi un pilsētas apdzīvojamajiem megablokiem.

Kijevas daudzstāvu mājas
Iela Kijevā

Pēc tam jau, mazliet noguruši no Kijevas steigas, dārdzības un megablokiem, vairāku stundu garumā caur sastrēgumiem laužamies ārā no Kijevas.

Sastrēgumi Kijevā

Nākošā diena rit jau mājupceļā. Rivnes pilsētā piestājam pie Zoo, lai izvingrinātu kājas. Un atkal redzami stāvvietā izdekorēti žigulīši, klaiņojoši suņi. Apskatāms pat ar VAZ emblēmu džipiņš.

Zoo maziņš, bet patīkams.

Pelikāni Rivnes zoodārzā

Kā pēdējais objekts Ukrainā seko Mīlestības tunelis - dzelzeļa sliedes, ap kurām vairāku km garumā saauguši koki, it ka veidojot tuneli.

Pie mīlestības tuneļa Ukrainā
Tuvojas vilcieniņš

Iebraucot jau Polijā, nofotogrāfējamies pie lauka Ukraiņu karoga krāsās.

Lauks Polijā Ukraiņu karoga krāsās

Atmiņās paliks arī ukraiņu sirsnība un humors, vēlēšanās par katru cenu palīdzēt un izstāstīt.