Skaistākās pludmales Goa dienvidos - unaspasaule.lv

Raksts pārpublicēts no unaspasaule.lv.

Goa dienvidus iemīlējām gandrīz trīs gadus atpakaļ, Indijas velobrauciena laikā. Tad, atpūšoties no velo-ikdienas, Goa pavadījām mēnesi. Goa dienvidus mēs iemīlējām mierīgās atmosfēras un smuko [bez lieliem cilvēku bariem] pludmaļu dēļ. Vēlēšanās atgriezties Indijā, it īpaši Goa, bija pārāk liela, tāpēc gada šī sākumā devāmies uz Indiju vēlreiz. Un pusotru mēnesi pavadījām Goa dienvidos.

Pusotra mēneša laikā apskatījām teju vai katru Dienvidgoa pludmali un daudzas pilsētiņas, kā arī dažas vietas ziemeļos. Vispār, lielākā daļa no Ziemeļgoa mums nepatīk – pludmales ir pilnas ar cilvēkiem, nepātraukti notiek kādi tusiņi, kā arī vietējie tirgotāji ir ļoti uzbāzīgi. Taču mēs ticam, ka noteikti arī ziemeļos ir kādas fantastikas vietas. To atklāšanu tad atliksim uz nākošo reizi, bet pagaidām prezentēšu sarakstu ar mūsu mīļākajām Dienvidgoa pludmalēm.

Savukārt, padomus par to, kā tikt uz Goa un kur dzīvot, lasi šajā rakstā – Parunāsim par Goa! Kā tikt un kur dzīvot?

Iepazīstināšu jūs ar mūsu vis-vis-vismīļākajām un tajā pat laikā grūtāk sasniedzamām pludmalēm Goa dienvidos.

Butterfly Beach

Atceraties populāro sportistu moto “No pain no gain?” Aptuveni šādi varu raksturot tikšanu uz šo vietu.

Tikšana no Agonda ciema: Izej vai izbrauc (ja ar savu transportu) cauri visam ciemam pa ceļu, kas iet paralēli pludmalei, līdz vietai, kur pa labi ir redzams zemes ceļš. Turpini pa zemes ceļu līdz brīdim, kad tas beidzas. Ko tālāk? Velc ārā telefonu vai GPS, atrodi savu atrašanās vietu un ej pludmales virzienā.

Lai tiktu uz pludmali, nekādā kalnā nav jākāpj. Ja esi uzkāpis kalnā (kā vienā brīdī to izdarījām mēs), tu esi uz nepareizā ceļa.

Kamēr tiec līdz pludmalei, ir jāiet pa džungļiem un klajumiem minūtes 40, maksimums stunda. Neskaitāmas taciņas jauks tev prātu, tāpēc visu laiku seko līdzi savai atrašanās vietai uz kartes.

Mēs turpceļā pavadījām 2 stundas un beigās gandrīz atmetām ar roku. Tik daudzās mazās taciņas mums jauca galvu, GPS ik pa laikam uzkārās. Un tad vienā brīdī uzkāpām kalnā pa drausmīgu taku. Tiešām, bija jau apnicis un gandrīz metām mieru! Hū, labi, ka tomer saņēmāmies un turpinājām ceļu: “Diez kas tur ir aiz tā līkuma, ko?” Un tā mēs nonācām pasakainā vietā – mazā klinšu ieskautā pludmalītē, kur peldējās vien daži krievu tūristi. Ik pa laikam no Agondas pludmales piebrauca klāt laivas ar vietējiem tūristiem. Bieži vien viņi krastā nemaz neizkāpa.

Butterfly beach viļņu nav, bet tur ir dziļš. Pāris soļi un ūdens jau ir līdz viduklim. Lai arī es neesmu pārāk pieredzējusi peldētāja, šī vieta man ļoti patika un tur jutos ļoti droši. Tāpēc aizpeldēju rekordtālu. Pluss – kopš peldes šajā vietā esmu kļuvusi drošāka.

Ja nav vēlēšanās iet, tad uz Butterfly beach var nokļūt ar laivu no Palolem vai Agonda beach. Cik maksā – nezinu. Pieņemu, ka laivu atrast ir ļoti vienkārši. Droši vien pat pašam nav jāmeklē, jo kāds vietējais noteikti pats piedāvās šādu pakalpojumu, ieraugot garāmejošu tūristu.

Cola Beach

Pasakaina pludmale drausmīga zemes ceļa galā. Mēs Colu esam iesaukuši par “divi-vienā pludmali”, jo tā vienkārši arī ir! Dažu metru attālumā no jūras krasta atrodas saldūdens krātuve – Cola Beach Lagoon.

Jā, jā, ceļš uz pludmali ir draņķīgs. Ja brauc ar īrētu skūteri, brauc uzmanīgi. Daudzviet ceļš ir ļoti izdangāts un ļoti smilšains. Turies tālāk no akmeņiem, lai nepaslīdētu un neuzgāztos tiem. Tas ir no mūsu pieredzes – braucām uzmanīgi cauri smilšainai vietai, paslīdējām un Kaspars stipri atsita mazo pirkstu pret akmeni. Auč! Par laimi, lauzts nebija, bet sāpēja pamatīgi.

Ja esat divatā uz mocīša, no kalna un pret kalnu jābrauc vienam, otram jāiet kājām. Tad būs krietni vieglāk un drošāk nobraukt / uzbraukt.

Uz Colu var tikt ar vietējo autobusu, kā arī ar taxi un tuktuku. Taksis visticamāk varēs pievest līdz pašai pludmalei, tuktuks – nē, jo tas ir pārāk švaks braucamais. Ja ir vēlēšanās braukt ar autobusu, kā vienu reizi to darījām mēs, sākumā jābrauc uz Canacona un no turienes tad jau uz Cola. Autobusa pietura ir uz galvenā ceļa, kur atrodas miniatūrais ciematiņš Cola.

Cola pludmale atrodas apmēram 2 km attālumā no ciematiņa. Zemes ceļs, kas ved pludmales virzienā, ir labi pamanāms. Vienā brīdī zemes ceļs sadalās – nekādā gadījumā neej / nebrauc pa labi! Tikai taisni!

Cola pludmalē atrodas pāris dārgi resorti, kā arī pāris ne visai dārgi restorāni. Kārtīga maltīte tajos vidēji maksā ap 3-5 EUR, atkarībā no tā, kas tiek sūtīts. Jūras velšu ēdieni būs tuvāk 5 EUR.

Ja nu tomēr gribas apskatīties, kas ir tur, pa labi, tad nonāksi Kakolem Beach. Tā ir tāda labi noslēpta pludmalīte, ar vienu vai diviem maziem resortiem un pāris restorāniem. Cilvēku tur ir maz. Pludmale, protams, ir skaista, bet ūdenī ir padaudz akmeņu.

Cabo de Rama Beach

Šī ir visvienkāršāk sasniedzama no visām trim pludmalēm, bet tikai ja brauc ar savu transportu vai taksi / tuktuku. Vietējais autobuss uz turieni brauc reizi vai pāris reizes dienā.

Lai tiktu uz Cabo de Rama pludmali, jābrauc pa ceļu, kas ved uz Cabo de Rama Fort. Tad, kad ceļš pienāk salīdzinoši tuvu klints malai (ja neredz to dzīvē, redzēsi kartē), būs 90 grādu pagrieziens pa kreisi. Šajā vietā tev jāgriež pa labi, nost no ceļa. Motoroleri var noparkot, kur vien vēlies. Vari arī braukt tuvāk klints malai. Visticamāk tur jau būs noparkoti daži transporta līdzekļi. Lai nokļūtu pludmalē, ir jākāpj lejā pa kāpnēm.

Kāpjot lejā pa kāpnēm, paiesi garām dažiem bungalo un restorāniņam un nonāksi diezgan akmeņainā pludmalē. Tā ir forša vieta atpūtai un peldei, bet ir jāuzmanās no akmeņiem, kas ir noslēpušies zem ūdens. Tieši šī iemesla dēļ devāmies uz pludmali (pludmales daļu?), kas atrodas pa labi. Lai tur nonāktu, bija jāpaiet pa akmeņiem.

Tur ūdenī akmeņu tik pat kā nav, un līdz ar to peldēšana ir drošāka. Vispār, ir cits veids, kā nokļūt šajā pludmalē. Nav jāiet pa kāpnēm garām viesu mājai, jo tālāk ir taka uz leju. Mēs to nemeklējām, bet vienkārši zinām, ka tā tur ir. Es ieteiktu tomēr to pameklēt, jo visticamāk tā pirmā pludmale un kāpnes, kas ved uz pludmali, ir privāta teritorija.

Esmu apkopojusi informāciju arī par manām mīļākajām viegli pieejamām pludmalēm Goa dienvidos.

Galgibag Beach

Galgibag jeb Turtle Beach atrodas pašos Goa dienvidos, netālu no Goa robežas ar Karnataku. Pudmale ir aizsargāta, jo šī ir bruņurupuču ligzdošanas vieta. Tāpēc pludmales smiltīs nekas netiek ne izvietots, ne būvēts. Tālāk no pludmales var atrast restorānus un lētas naktsmājas – gan privātas istabas pie vietējiem, gan viesu mājās. Galgibag apkārtne ir ļoti skaista un klusa, un tāda pati ir arī pludmale. Pozitīvi ir tas, ka te apgrozās maz cilvēku, it īpaši nesezonā.

Nokļūšana uz Galgibag ir ļoti vienkārša – tur ir tikai viens liels ceļš, kas iet paralēli pludmalei. Ja brauc ar autobusu, tad jādodas uz Canacona autoostu un tur jāpārsēžas autobusā, kas brauc uz Galgibag. Arī vienkārši.

Agonda Beach

Lai gan Agonda ir viena no vistūristiskākajām vietām Goa dienvidos, man tā ļoti iet pie sirds. Droši vien tāpēc, ka tā ir populāra jogotāju, veģetāriešu, vegānu un hipiju “tusēšanās vieta” un līdz ar to arī noskaņojums tur ir atbilstošs – mierīgs un bezrūpīgs. Izskatās, ka šo vietu iecienījuši arī rietumeiropas valstu ekspati.

Galvenajā ielā, kas iet tieši paralēli pludmalei, ir redzami neskaitāmi restorāni, kafenīcas un ēstuves, jogas studijas, viesnīcas un viesu mājiņas, bodītes, ājurvēdas kosmētikas un zāļu veikaliņi u tml. Lai gan vieta ir ļoti populāra, cenas gan ēdienam, gan jogas nodarbībām, gan viesnīcām nav uzskrūvētas.

Arī šeit nokļūt nav grūti. Ja brauc ar autobusu – atkal dodies uz Canacona autoostu un tur kāp iekšā autobusā, kas brauc uz Agondu. Uz autobusiem ir rakstīts tā galapunkts un lielāko pieturu nosaukumi. Ja šaubies, tad droši jautā jebkuram autobusa vadītājam vai konduktoram. Viņi parasti ir ļoti laipni un izpalīdzīgi.

Mobor Beach un Betul Beach

Mobor un Betul apkārtnē ir pāris dārgā gala resorti. Pludmales pārsvarā ir tukšas – maz cilvēku, tikai pāris restorāni un, nu jā, tiem pašiem resortiem piederošie šezlongi. Bet tā – tur valda miers un klusums un tā ir laba vieta pastaigām. Tā kā tur var atrast ēnu, kur paslēpties no stiprās saules, tā liekas laba vieta, kur atlaisties ar līdzpaņemto grāmatu.

Kad aiziet līdz Betul pludmales pašam galam, nonāk vietā, kur upe (Sal River) ietek jūrā. Tur iebrauc arī zejas laivas.

Pavisam netālu no Mobor pludmales ir autobusa pietura, tā kā aizkļūšana līdz šejienei ir iespējama arī ar autobusu. Autobuss atiet no Margao autoostas un piestāj arī Benaulim – salīdzinoši lielā pilsētā.

Carmona Beach

Kluss un mierīgs ciematiņš, kurā uz dzīvi bijām apmetušies arī mēs, un veselas divas reizes! Klusa pludmale, kuru apmeklē tikai nedaudzie tūristi. To ir iecienījuši vietējie, bet arī to te nav bariem. Tāpēc tā ir laba vieta ģimenes atpūtai un ilgām peldēm. Pludmalē ir tikai pāris vienkārši restorāni, bet ar tiem pilnīgi pietiek, ja grib ieturēt vienkāršas pusdienas vai vakariņas. Vai iedzert alu…

Netālu no Carmona pludmales ir dažas lielas viesu mājas un restorāni. Bet neskatoties uz to, lielus cilvēku barus pludmalē neredz.

Ja ir vēlēšanās uz Carmona pludmali braukt ar autobusu, tad ir jābrauc ar to, kam galapunkts ir Fatrade. Autobuss kursē no Margao autoostas un brauc cauri Benaulim. Jākāpj ārā galapunktā, jāpaiet kāds kilometrs tikai taisni un galā būsi!

Ja gribi uzzināt ko vairāk par autobusiem Goa, izlasi Kaspara rakstu mūsu blogā WeAreFromLatvia.com – Traveling by Local Bus in Goa, India! Tas ir ļoti lēts pārvietošanās veids.

Pievienoju arī video, kurā ir redzams kā mēs braucām ar motorolleri. Apskatot to, varēsi saprast, kā tad izskatās ceļi Goa dienvidos. Man nebija ķiveres, jo motorollera nomā deva tikai vienu ķiveri – vadītājam. Vispār, Indijā ir tādi, teiksim, savdabīgi likumi – ķiveri obligāti jāvelk tikai motocikla vadītājam, kā arī obligāti jāpiesprādzējas arī tikai vadītājam. Vai nav savādi?