Tūristu sala Tenerife

Ko gan jaunu varētu pateikt par Kanāriju salām - Spānijai piederošo arhipelāgu, kuru ik gadus apmeklē pāri par 10 miljoniem tūristu, kamēr salu pastāvīgo iedzīvotāju skaits ir mazliet zem 2 miljoniem. Salas ir veselas 13, bet apdzīvotas ir tikai 8. Tenerife ir no tām vislielākā. Daudzi tur jau bijuši un katram ir savs redzējums, neba nu manējais vienīgais un pareizais. Tālab arī neaprakstīšu kur un kā mēs kurā dienā pavadījām laiku. Šis sacerējums drīzāk ir kā konspekts, domāts ģimenēm ar bērniem, kas vēl nav paspējuši tur pabūt un plāno ceļot uz savu roku kā arī iecerējuši nevis vienkārši zvilnēt pludmalē, bet gan apmeklēt vienu otru pazīstamāku tūristu atrakciju. Man informācijas meklēšana paņēma vairākus garus vakarus pie kompja, tālab sadomāju salikt vienuviet tos apsvērumus un objektus, kas mūsu ģimenei likās ievērības cienīgi. Vienu daļu objektu apskatījām paši, bet par dažiem citiem atsauksmes nāk no paziņām, kas tur pabijuši. Mēs Tenerifi pirmoreiz apmeklējām 2002. gadā, tas toreiz bija mūsu pirmais brauciens uz ”siltajām zemēm”. Toreiz bijām sajūsmā. Nebija gan, ar ko salīdzināt. Tagad esam pabijuši vēl šur tur un šoziem (janvāris 2009.) vēlreiz atgriezāmies Tenerifē. Un jā – vēl joprojām tā ir mūsu mīļākā ”siltā zeme”! Esam ar mieru atgriezties tur vēl un vēlreiz un apskatīt tās vietas, kuras pagaidām neesam paguvuši. Kurā gadalaikā braukt uz Tenerifi? Šī sala atrodas okeānā pie Āfrikas krasta un klimats tur tūristiem labvēlīgs visu cauru gadu. Vasarā nav pārlieku karsts un ziemā arī ir pietiekoši silts, lai Latvijas vasarnieks varētu justies labi un sauļoties un peldēties uz pilnu klapi. Tomēr ziemas sezonā noteikti ieteiktu izvēlēties viesnīcu ar apsildāmiem baseiniem, lai bērni varētu tur ilgstoši plunčāties, nemainot ādaskrāsu uz zilgani violetu. Jūrā janvārī ūdens bija pārāk auksts priekš manas gaumes - nu, drusciņ pamērcēties var, bet tad drīz vien gribas ārā. Aktuālos laikapstākļus un webkameras var ievērtēt Meteosurf mājaslapā http://www.meteosurfcanarias.com/temperatura-weather/ Kurā vietā apmesties? Tenerifes daba no visām Kanāriju salām ir visdaudzveidīgākā – salas ziemelu daļā atrodama auglīga zeme, zaļa subtropiska ainava un dramatiski kalni. Atlantijas okeāna varenie viļni arī dramatiski triecas pret krastu. Un bieži vien (sevišķi ziemas sezonā) jūrmalā draiski plīvo sarkanais karodziņš, kurš brīdina, ka peldēties varētu iet tikai tie ļaudis, kuri stingri noņēmušies darīt sev galu noslīcinoties. Nē, nē, nav tik traki – ir arī daudz dienu, kad peldēties drīkst. Ziemeļpusē tūristi mēdz apmesties kūrortpilsētā Puerto de la Cruz. Vēl tur atrodama salas galvaspilsēta Santa Cruz un universitātes pilsēta La Laguna. Ja ceļojums uz Tenerifi iecerēts ziemas sezonā un jūsu mērķis ir saule un jūra, manuprāt nebūtu īsti prātīgi plānot apmešanos ziemeļpusē, jo tur ir vēsāks un lietaināks nekā dienvidos. Salas vidienē pirms 3 miljoniem gadu sabruka viens milzu vulkāns, rezultātā tagad tur izbaudāma vulkāniska ainava ar plikiem kalniem, varbūt šur tur kādu veģetāciju, lavas laukiem un salas augstāko kalnu – vulkānu Teide vidū. Līdz ar to nekādu tūristu kūrortu tur nav. Ir gan šādi tādi miesti, piemēram, Vilaflor, kur var apmesties tie, kas grib pa kalniem kāpelēt. Mūsu mērķis tas nebija, tāpēc nevaru par šo tēmu sīkāk izteikties. Dienvidu pusi izvēlas vairums tūristu, jo tur ir siltāks un sausāks klimats un tīri foršas pludmalītes. Tur atrodama arī lidosta Tenerife Sur (Reina Sofia). Vairums tūristu apmetas Playa de las Americas, kas ir salas lielākais, skaļākais un tūristiem pārblīvētākais kūrorts. Turpat blakus ir cits kūrorts, kādreizējais zvejnieku ciematiņš Los Cristianos, kas ir mazliet mierīgāks, bet daudz neko neatpaliek no augšminētā. Tālāk rietumu pusē ir krietni mierīgākā Los Gigantes. Mēs esam izbaudījuši Los Cristianos un Costa Adeje, kas saplūst kopā ar Playa de las Americas. Bija OK abās vietās, viesnīcas arī bija labas. Gribētos jau, lai viss nebūtu tik tūristu pārblīvēts, bet tūristu kvartālam ir arī savas priekšrocības – piemēram, ēstuves, izklaides utt. atrodas kājāmgājējam viegli sasniedzamā attālumā. Izklaides Sāksim ar zooparkieem. Loro parks www.loroparque.com Visapmeklētākais zoo Kanāriju salās, atrodas Puerto de la Cruz tuvumā. Tūristi pat no Gran Canaria tiek vilināti izbraucienos uz šo parku. Sākumā tas bija ekskluzīvi papagaiļu parks, bet nu papildināts arī ar citiem putniem un dzīvniekiem, tomēr papagiļi ir nospiedošā vairākumā. Jāatzīst, ka mums šis tomēr nebija Parks Numur Viens. Bija jau OK, bet Džungļu parks bija daudz foršāks. Loroparkā arī jārēķinās ar lielām cilvēku masām visur un samērā štruntīgu izvēli ēdināšanas jomā. Interesanti paskatīties delfīnu, jūraslauvu un vaļu šovus. Papagaiļu šovs gan likās dikti vārgs salīdzinot ar citur redzētajiem. Parkā pavadījām 6 stundas un likās, ka ar to pilnīgi pietika. Ja apmešanās vieta ir dienvidu pusē, tad manuprāt visforšāk uz šo parku ir braukt ar īrētu auto, tad pa ceļam var pieķert vēl citus objektus klāt. Biļetes var iegādāties internetā, ja negribas stāvēt rindā pie ieejas. Var arī nopirkt kombinētoe biļeti uz Loro Parque un Siam Park. Džungļu parks www.aguilasjunglepark.es Ja iechekosiet mājaslapu, tad tur var izdrukāt atlaižu kuponus. Vai arī var pirkt kombinētās biļetes ar Aqualand. Te atrodami 7500 kvadrātmetri džungļu imitācijas – gan dzīvnieki, gan augi, gan šādas tādas fiziskas aktivitātes virvju trašu un nelielas rodeļu trases veidolā. Šovi arī, kā nu bez tiem – te baudāms plēsīgo putnu un eksotisko putnu šovs kā arī par dārgu naudu var fotografēties ar putniņiem. Te var atbraukt ar bezmaksas autobusiem no Las Americas un Los Cristianos. Te mums brangi patika, labi pavadījām laiku līdz pat pēdējam autobusam. Ar to ēšanu gan arī tā, ka dabūjams pārsvarā tik junk-food. Pica kafūzī pie ērgļu šova negaršīga. Pērtiķu parks www.monkeypark.com Atrodas netālu no Los Cristianos. Tas ir samērā neliels, bet izceļas ar to, ka var iet pie pērtiķiem būros un tos barot ar uz vietas nopērkamo barību. Te mēs nebijām, bet aculiecinieki stāsta, ka ar 1-2 stundām šim parkam pietiekot, bet ka šīs stundas esot interesanta laika pavadīšana. Kamieļu parks http://www.camelparktenerife.com/en/index.html Netālu no Los Cristianos. Ja ne reizi neesat mēģinājuši jāt ar kamieli un dikti gribas, varbūt var arī aizbraukt. Bet reāli - nu izjāj to gabaliņu, pastaigā biki gar kamieļiem un ēzeļiem un viss. Ak jā, vēl baseiniņš tur ir neliels. Ir transports no Los Cristianos un Las Americas Oasis del Valle http://www.oasisdelvalle.com/ Var izjāt ar kamieļiem un ponijiem, aplūkot mājdzīvnieciņus un tropiskos augus. Tur mēs nebijām. Turpināsim ar ūdensparkiem. Aqualand http://www.aqualand.es/tenerife/index.php?wlang=en Arī mājaslapā var izdrukāt atlaižu kuponus. Vai arī iegādāt kombinēto biļeti ar Džungļu parku. Te ir gan ūdensparks, gan delfīnu šovs. Un Dolphin Planet (ja pareizi atceros) par atsevišķiem eirikiem var paskatīties nelielu izstādīti par delfīniem un arī pa zemūdens logiem pavērot, kā šie peld. Manuprāt šis Planet pasākums nav tās naudas vērts. Vienīgi, ja jums ir pacietība noskatīties ne pārāk garu filmu (to rāda brīžiem angļu, brīžiem spāņu valodā), tad gan varbūt var tur iet. Ūdensparka baseini ir neapsildāmi, tā kā ziemas sezonā jārēķinās ar aukstu ūdeni - sevišķi, ja laiks nav īpaši karsts. Visādi šļūcamie ir katrai gaumei. Man gan personīgi ūdens likās tik auksts, ka samērcēju tik kāju pēdas. Delfīnu šova laiki ne vienmēr atbilst tiem, kas mājaslapā rakstīti. Tā kā, ja ir īpaša interese par šovu un ne tik daudz par ūdens atrakcijām, tad vēlams iepriekš piezvanīt un noskaidrot laikus. Šai parkā pieejama vēl viena opcija tiem, kam delfīni īpaši patīk - par atsevišķu samaksu var piedalīties t.s. izglītošanās tūrē - nepilnas stundas garumā neliela grupiņa tiek aizvesta uz delfīnu baseinu, tiek pastāstīts mazliet par viņiem un var viņus aptaustīt un nofotografēties. Tad papildus bonuss ir tāds, ka šova laikā var sēdēt rezervētās VIP-vietās un arī brīvprātīgie šovam tiek izvēlēti no šīs grupas. Tā arī mans bērniņš tika izvizināts ar delfīniem pa baseinu, tas viņai bija super piedzīvojums. Ja izdomājat parakstīties uz šo pasākumu - kad ieiet parkā, tad pa labi aiz šļūckalniņiem, kur delfinārija ēka, jāiet uz dzeltenajām durvīm un tur var pieteikties. Bet tajos laikos, kad pienāk autobusi, darbiniece dzeltenās durvis aizslēdz un nāk un grozās pie ieejas un ķer klientus tur. Siam Park http://www.siampark.net/en/ Tiek reklamēts kā Eiropas jaunākais un lielākais ūdensparks. Tā kā viesnīcā mums pastāstīja, ka arī šai parkā baseini, izņemot vienu, netiekot apsildīti, tad nospriedām, ka šī parka apguvi atstāsim uz citu reizi. Var nopirkt kombinēto biļeti ar Loro Parque Un tagad mazliet botānikas. Šīs vietas nepaspējām paši apskatīt. Banānu plantācija Jardines del Atlantico Atrodas Autopista Salida 26, Buzanada. Tas ir netālu no Los Cristianos. Telephone: 922 72 0403 and 922 72 0360 Kā jau saprotams, tur var apskatīt banānu audzētavu un arī nelielu Tenerifes modeli, kas apskaidro tradicionālo ūdensapgādes sistēmu. Ir arī neliela kafejnīca. Jardin Tropical Bananera el Guanche Atrodas Ctra. El Botánico, 43 38300 La Orotava, tātad salas ziemeļdaļā. Tel 0034 922 33 00 17 Mājaslapas gan šai vietai nav. Tur varot apskatīt gan banānu plantāciju, gan arī visādus citādus eksotiskos augus, ieskaitot kafiju un papaiju. Varētu būt interesanti manuprāt. El Drago koks un neliels parks sp šo koku. http://www.panoramio.com/photo/1427279 Neesot nekas īpašs, bet garāmbraucot varot apskatīties, saka zinātāji. Parque Frontos http://www.tierradefrontos.com/ Lomo Grande, 1. Los Blanquitos 38594 Granadilla de Abona Parks, kurā var iepazīties ar vīna darīšanas kultūru. Arī pagaidām vēl neapgūts. Kaut kas cilvēka roku darināts, arī šajos objektos neiegriezāmies. Pueblo Chico www.pueblochico.com Atrodas Camino Cruz de los Martillos, 62. 38300 La Orotava , tel. +34922334060 Te apskatāmas Kanāriju salas miniatūrā, mērogā 1:25. Guimar piramīdas http://www.piramidesdeguimar.net/ingles/pagina.htm Apskatāmi pāris akmeņu krāvumi un neliels muzejs. Atsauksmes, piemēram, šādas: manuprāt nav vērts maksāt naudu par ieeju - nu nekas TĀDS... vnk akmeņu krāvumi (nu tip saglabājušās piramīdu apakšējās daļas), tādi akurāti un taciņas starp tiem Parque Marítimo César Manrique Atrodas Santa Cruz. Atpūtas komplekss, kuru neizbaudījām. Arī neviens paziņa tur nav bijis. Ekskursijas. Izbrauciens uz vulkānu Teide To var veikt gan organizētā veidā, gan ar īrētu auto. Mēs izmantojām pirmo variantu - man bija interesanti, bērniem ne visai. Jāievēro, ka augšā ir ļOTI auksti, mēs riktīgi nosalām ar visām ziemas jakām, jo vējš zēģelēja ne pa jokam. Sirreāli skati pa ceļam... Izbrauciens uz Masca ciematu Te var arī tikt ar autobusu vai pašu spēkiem. Ciemats augstu kalnos, ceļš kā jau kalnos - līkumu līkumiem. Diemžēl arī nepaspējām šo vietu apmeklēt, bet tie, kas tur bijuši, atsaucas ļoti pozitīvi. Esot fantastiski skaisti. Izbrauciens ar kuģīti skatīties vaļus vai delfīnus un/vai peldēties. Kuģīši biezā slānī atrodami Las Americas un Los Cristianos krastmalā. Viesnīcas un tūroperatori parasti mēdz iesolīt kaut kādu savu sevišķo variantu (par dārgāku naudiņu, protams), bet krastmalā būdiņas un iekšārāvēji ik uz soļa, katrs piedāvā savējo. Neiesaku cilvēkiem, kas sirgst ar jūrasslimību. Kaut gan laiks bija tiešām mierīgs un izvēlējāmies pašu īsāko tūri un vienu no lielākajiem kuģīšiem, tomēr nelabuma dēļ kaifs izpalika. Delfīni bija, jā, un jautri lēkāja viļņos, bet tobrīd tas likās nesvarīgi :D Izbrauciens ar zemūdeni www.submarinesafaris.com Tūres ilgums ir apmēram 1 stunda. Vairāk zivju ir no rīta. Izbrauciens ar zemūdens skūteriem http://www.bob-diving.com/underwaterscooter-4.html Biju sadomājusi, ka šito noteikti man gribētos izbaudīt, mājaslapā izskatījās varen kārdinoši. Bet, kad nonācām līdz piestātnei un ieraudzījām aprūsējušos skūterīšus un nelielo laiviņu, ar kuru būtu jādodas jūrā, vēlme saplaka momentāni. Jo mana nešķiramā ienaidniece jūrasslimība jau priecīgi sarosījās, ka nu tik šai būšot darīšana. Bet netika viņai tas prieks. Šovi Flamenko šovs 2009. g janvārī bija skatāms Airam šovs http://www.airam-musical.com/ tiešām krāšņs un interesants. Tiesa gan, kā jau viss ap Vidusjūru, diezgan vēlu vakarā, kad bērniem jau stipri velk uz gultu. Bruņinieku šovs www.castillosanmiguel.com Izklausās ļoti interesants, bet arī tur mēs nebijām - nedēļa pagāja pārāk ātri...