Ēģipte, Makadi bay

Ēģipte, Makadi bay Pirms devos uz Ēģipti, diezgan daudz meklēju atsaksmes internetā un maz atradu par Makady bay, tādēļ nolēmu, ka atgriežotie, vajadzētu kaut ko uzrakstīt..... Sākšu ar to, ka esmu diezgan daudz kur ceļojusi, pārsvarā saistībā ar savu profesiju, bet pietiekoši daudz arī kā parasta tūriste.... Un pirmais mans ieteikums ceļotājiem būtu šāds – ja vēlaties iepazīt īsto katras valsts kolorītu, NEBRAUCIET UZ KŪRORTIEM, jo tie visur pasaulē ir stipri līdzīgi – pielāgoti vidusmēra tūrista “prasībām” – veikali, krogi, izklaides utt, bet vietējo īsto dzīvi tur neredzēt. Tomēr tādēļ jau kūrorti nav slikti – tā ir forša iespēja atpūsties, kas taču arī reizēm ir vajadzīgs! Varbūt kādi teiks, ka izvēlas kūrorta viesnīcu, tikai lai “pārgulētu”, bet pārsvarā brauc ekskursijās – jā, tas daudzviet tā arī ir iespējams un vēl, ja noīrē mašīnu, vari plānot savus maršrutus pats, TAČU NE ĒĢIPTĒ. Pirmkārt- kāda jēga gulēt kūrortā, ja tie (gan Hurgadas reģiona, gan Šarm el Šeihas) atrodas vismaz 400 - 500 kilometru attālumā no tuvākajiem vēsturiskajiem apskates objektiem (Luksora, Kaira, Aleksandrija u.c.) un tad pa pusdienai sēdēt busā ??? Savukārt pārējās tur piedāvātās “ekskursijas” – kuģīši, tuksnesis – tāda izklaide vien ir, ne nopietna valsts iepazīšana..... Manuprāt, viens no iespējami jēdzīgākajiem veidiem kaut ko vairāk redzēt, varētu būt Nīlas kruīzs, vēl labāk, ja tas sakomplektēts kopā ar vairākām sauszmes ekskursijām. (Novatours, Impro piedāvā šādus variantus) Īrēt auto Ēģiptē principā ir iepējami, bet, tā tiešām nav Eiropa – ne katram būs pieņemama doma ar apšaubāma tehniskā stāvokļa auto braukt vairākus simtus kilomertu pa ceļu, kur tikai tuksnesi vai klintis redz, nezinot ko darīt, ja tas autiņš tur noslāps.... Bet mūsu ģimenes celojuma mērķis šoreiz bija vienkārša atpūta, vēlme piedzīvot VASARU martā, kad Latvijā vēl sniga... Negribējām burzmu, kņadu, veikalus un citus kūrorta centru “labumus”, tādēļ lūkoju pēc “klusākas vietiņas”. Un atradu! Makady bay ir īstā vieta klusai atpūtai pie brīnišķīgas jūras! Makady bay atrodas aptuveni pusstundas brauciena attālumā no Hurgadas, mūsu izvēlētā viesnīca ir Grand Makadi. Viesnīcu izvēloties vienmēr izpētu tūristu atsauksmes – tripadvisor.com , tophotels.ru un holidaycheck.com. Grand Makadi bija labas atsauksmes un to raksturoja kā viesnīcu ar vienu no zaļākajām teritorijām Hurgadas reģionā. Zaļa teritorija te nerodas pati no sevis. Vēl dažus desmitus gadu atpakaļ šajā piekrastē bija tikai tuksnesis un, viss , kas šeit izveidots, ir liels cilvēku roku darbs. Atsauksmes nemeloja, viesnīca bija lieliska, tās jūra – ar fantastiski skaistu koraļļu rifu. Pašā Hurgadā tādu nav. Uz šo dabas parka rezervāta zonu ar kuģīšiem veda snorkulēt tūristus no visas apkārtnes. Pirms es tur nokļuvu, man nebija nekādas jēgas, ko nozīmē termins “koraļļu rifs”, varbūt neesmu vienīgā, tāpēc, īsumā – Tā ir PASAKA. Ja šeit virs zemes Dievs nebija radījis dārzus, tad zem ūdens gan.... un apbrīnojamus. Visu krāsu koraļļi un zivis – lielākas un mazākas, košas un pelēcīgākas, dažādu formu, šais “dārzos” ir pat “taureņi” - burvīgas “tauriņzivis”, vienas no spilgtākajām vidēja izmera zivtiņām- vispār, es biju sajūsmā, kaut vai tādēļ vien ir vērts pabūt Sarkanās jūras piekrastē! Tā kā šai viesnīcai nebija pontons, jo laikam to nav atļauts tur būvēt, lai neizpostītu kādu no koraļļiem, kas ir aizsargājami un par kuru postīšanu draud bargi sodi, tad ieiet jūrā nebija tik vienkārši – kādu gabalu- attālums līdzīgi kā mūsu jūrā līdz apm. otrajam sēklim – ir sekls – kādu laiku diezgan smilšains jūras dibens, bet tad sākās ļoti nelīdzeni akmeņu veidojumi, kurus paisuma laikā varēja pārpeldēt, bet bēguma laikā stipri jāuzmanās, lai negūtu traumas – kādi apm. 4 metri jāpacīnas – un tad – sākas pasaka- koraļļu rifs – pārņem siltums – jo ūdens rifā ir siltāks nekā pie krasta – tā ir neierasta parādība, ja salīdzina ar mūsu jūru, piemēram, kur parasti gan ir otrādi. Rifā ūdens nekad nebūs zemāks kā 21 -23grādi, jo koraļļi aug tikai siltumā. Nepieciešamais ekipējums – speciāli apavi, maska un “truba”. Pēdējos divus mūsu viesnīcā uz stundu var saņemt arī bez maksas, bet var arī nedārgi iegādāties veikalā. Vēl Latvijā esot, bijām izlēmuši, ka noteikti aizbrauksim uz Luksoru, jo tā bija tuvakā iespējamā vēsturiskā ekskursija, ko arī izdarījām. Izbraukšana 4.30 no rīta- apm četras stundas autobusā un esam Luksorā. Ir fantastiski redzēt vietas, kas tapušas līdz pat 4000 gadu atpakaļ... Luksora ir lielākais pasaulē muzejs zem atklātām debesīm.. Par to jau gana rakstīts citur – Karnakas templis, faraones Hatčepsutas templis, Valdnieku ieleja, Memnona kolosi utt. Iespaidīgi! Bez tam kolorīti skati uz vietējo zemnieku dzīvi Nīlas ielejās. Te novāc četras ražas gadā. Vēl mēs dodamies izbraucienā ar kuģīti uz El Gunu – mākslīgi veidotu “pilsētiņu” ar kanāliem un tiltiņiem, kas patiesībā sastāv no 13 viesnīcu teritorijām, golfa laukumiem un bagātnieku villām – jauki, bet izdomāju, ka saprātīgāk būtu bijis no Hurgadas šurp atbraukt ar autobusu (30 – 40 min pretējā virzienā no Hurgadas nekā Makadi bay), nevis vairāk kā 2 stundas vienā virzienā braukt kuģī. Bet tur arī savs jaukums – atpakaļceļā snorkulēšana atklātā jūrā pie koraļļu rifa. Tā kā esam ar četrus gadus veco meitiņu, kas vēl nevar peldēt koraļļu rifos, aizbraucam ekskursijā ar batiskafu – tā to apzīmē ekskursiju aprakstā, lai gan īstenībā kuģis saucas Semi Scope Submarine. Ar lieliem logiem zem ūdens kuģa sānos. Ja neesat snorkulētājs – šis ir galēji nepieciešams pasākums, jo tiešām koraļļus un zivis var apskatīt lieliski, bet , ja peldat pats, nav jēgas tērēt naudu un laiku. Par ekskursiju cenām – mīnuss dzīvojot Makadi bay ir tāds, ka jums nav pieejamas “ielu” ceļojumu aģentūras, jo tādu ielu te vienkārši nav, ir tikai viesnīcu teritorijas... Mēs aizbraucām uz Hurgadu, uzmeklējām “ielu aģentūras” un konstatējām, ka, protams, kā jau visur, tur piedāvātās cenas ir labākas nekā pie viesnīcas gida, tomēr mums ir jānokļūst konkrētos laikos pašiem līdz Hurgadai. Viesnīcas bezmaksas autobuss (ar gudru ziņu?) no rītiem turp nekursē, tātad, pierēķinot vēl ceļa izdevumus, starpība uz trijiem iznāk kādi 10 $, kas kopumā mums nešķita tā vērts, lai radītu sev liekas problēmas... Par naudu – noteikti labāk $ nevis Eiro. Nezinu kāpēc, es to nezināju un mums bija eiro. Eiro arī ņem pretī, bet iznāk neizdevīgāks kurss – starpība tāda, ka mēs samainījām eiro uz viņu ēģiptiešu mārciņām, jo tā sanāca izdevīgāk, bet dolāros maksāt uzreiz būtu bijis vēl izdevīgāk (sīkumos neiedziļināšos, bet tā bija☺) Tirgotāji – uzbāzīgi, bet par to jau raksta daudzi, man principā tas nepatīk, ka nevari mierīgi pastaigāt, paskatīt , salīdzināt cenas – cenu tev neteiks – vispirms teiks - piemēri, paskaties, “došu LABU cenu”, - nu tāds teātris. Vai nu tu to spēlē vai arī izstājies..... Bet , ja esi iesācis, tad izstāties no spēles kļūst grūti....Cenu var nokaulēt stipri. Labākais paņēmiens – iet prom, jo par dārgu, tad noteikti skries pakaļ un dos lētāk. Tas viņiem normāli... Dzeramnaudas – tā ir nepieciešamība. Algas tur tiešām zemas, tādēļ nav žēl kādu kapeiku arī iedot tiem kas strādā, bet dažos gadījumos man šķita par traku.... Piemēram, kāpjot lejā uz kuģīšu piestātni pa laipiņu mūsu meitiņa gāja pa priekšu un tur nebija viegli iet un kāds pusaudzis viņai pasteidzās padot roku – jauki... bet pēc brīža par to man prasīja naudu.... Kad izvilku maku, apkārt vēl seši tādi paši pastieptām rokām... Man nemaz tik daudz sīknaudas nebija. Vai vēl – ieejot faraonu kapenēs pat nepamanīju kurā brīdī manam bērnam kāds labdaris pie ieejas rokās bija iespiedis prastu no kastes noplēstu kartona gabalu – “vēdeklītis karstumā”.. Kad atpakaļnākot pasmaidot to devām atpakaļ , izrādījās, ka arī par to prasa bakšiš (dzeramnauda).. Neiedevu, dusmas sanāca. Tur vispār bija ventilators. Bet vispār noteikti sagatavojiet kabatā sīkaudu neparedzētiem gadījumiem. Negribēju nobeigt ar negatīvo. Noteikti ir vērts aizbraukt uz Ēģipti. Un cik cilvēku, tik interešu un vēlmju, tāpēc, kas vienam šķiet labākais, citam liksies nepieņemami un otrādi, bet , varbūt kaut kas no šeit rakstītā kādam noder un novēlu katram atrast priekš sevis to īstāko Ēģiptes “daļiņu” ceļojumam! Lai izdodas! (P.S. pievienotā galerija vairāk par izbraucieniem - vēl ir galerija "Makadi bay" manā albumā, ja kādam interesē konkrētā viesnīca Grand Makadi)