Ogrodzieniec pils

Mans ieplānotais ceļš turpinājās cauri Polijai un nākamais pieturas punkts ir Ogrodzieniec pils. Ogrodzieniec ir maza pilsēta un rodas tāda sajuta ka 30% no iedzīvotājiem pārtiek tikai no šīs pils. Bezmaksas auto var novietot ne tuvāk kā 1km attālumā. Ceļš augšup ved pa ceļu kura malā ir dažādas tirgotavas. Tur ir gan saldējumi, gan arī visādi aksesuāri un rotaļlietas viduslaiku stila. Dažādi ieroči un drēbes. Ja man būtu 5 gadi, es noteikti izčīkstētu kādu zobenu un bruņucepuri. Ieeja ir 18PLN, studentiem 11. Vēlāk biļetes neviens nepārbauda, teorētiski var ienākt cietoksnī no mūra kreisās puses.

Apstaigāt apkārtni var viegli vienas stundas laikā, tāpēc nevajadzētu steigties. Man šī pils ļoti iepatikās, mani pārsteidza biezās sienas un tās iekārtojums. Pilī bija izstādīti arī ieroči un bruņas. Ir grūti iedomāties cik spēcīgam ir jābūt, lai varētu karot ar bruņām, kuras bieži vien svēra vairāk kā 25kg un pārvaldīt ieroci, kurs bieži vien arī bija smags. Var uzreiz redzēt, ka viduslaiku bija ļoti brutāli un nežēlīgi. Dažādas moku ierīces, galvas ciršana, pakāršana, sēdināšana uz naglām, ķermeņa locekļu atraušana ar virvēm u.t.t. Es negribētu tagad dzīvot viduslaikos. Tā tīri paskatīties jā, bet piedzīvot gan nē. Ja kādam gadās doties uz Polijas šo pusi, noteikti iesaku apskatīties šo pili. Lūk pāris foto un pilna garuma video.