Mana jūra_2016

2016.gada 13.jūlijā jau 5.gadu sākās piekrastes aizsardzības kampaņa un zaļā ekspedīcija Mana Jūra.

Līdz šim biju tikai sabiedriskajos mēdijos dzirdējusi par šiem pasākumiem, bet pati gar jūru gāju kopā tikai ar bērniem, mazbērniem, draugiem, ...Faktiski savā mūžā esmu nogājusi gar jūru gandrīz visu gabalu no Klaipēdas līdz Vitrupei, pie tam dažas vietas pat vairākas reizes.

Bet šogad, izdzirdot LR 1 raidījumu, kur tika intervēti kampaņas organizētāji un aktīvisti, ienāca prātā apskatīt gājiena grafiku:

un izpētīt piedalīšanās iespējas. Pamanīju, ka kampaņas sākums iekritis tieši vienā mana atvaļinājuma nedēļā un nolēmu vismaz nedaudz piedalīties.

Sākums paredzēts no Lietuvas robežas 14.07., tāpēc 13.07.vakarā devāmies uz Nidu. Pirms tam, pētot internetā satiksmi uz šo pierobežas ciemu, atradu, ka tur no Rīgas var aizbraukt tikai ar Klaipēdas autobusu. Bez tam, Klaipēdas autobusam nav pieturas uz robežas un jāpērk biļete līdz Palangai (cena 17,45 EUR). Un jāsarunā ar šoferi, lai izlaiž. Ko arī darījām.

Kad izkāpām pie ceļa stabiņa Nida 4 km, piezvanījām ekspedīcijas vadītājam Sergejam, kurš no kempinga atbrauca pretī kopā ar kempinga saimnieku. Pa ceļam jau saimnieks pastāstīja, kuras mājas nopirkuši lietuvieši un kā viņi visi te saimnieko.

Informēju šeit tikai, ka tas patiesi ir to vērts. Jo īpaši bērniem no 10 gadiem, kam nav problēmu lēkšu lēkšiem pa dienu noskriet kādus 20 km, ik pa laikam nopeldoties un platām acīm klausoties un brīnoties par pavadoņu stāstiem. Ūdens visas 4 dienas patiesi bija ļoti silts un , jācer, būs tāds arī turpmāk. Bez tam palieli viļņi.

Tos, kam liekas, ka nav interesanti iet gar jūru 30-40 svešu cilvēku kompānijā (kā arī man sākumā šķita), varu nomierināt- nav jau jāiet visiem barā, ja negribas, katrs var iet savā tempā, jo galvenais jau no rīta kopā piecelties, pabrokastot un atdot savu telti un guļamlietas ekspeditoram, kas tās nogādā nākamajā naktsmītnē.

Bet citas bildes un 3 dienu gājienu gar jūru skatīt manās galerijās.

Uz tikšanos citos posmos līdz 14.augustam Ainažos !