Par ko Turciju vērts paslavēt

Pirms sāku rakstīt, gribu piebilst, ka to nevaru apgalvot par visu Turciju pilnībā. Tikai par tām vietām, kur pati esmu bijusi, dzīvojusi, proti, Turcijas dienvidu piekrasti no Adanas līdz Antālijai. Iespējams, ka citur Turcijā ir savādāk, ne tā kā šai reģionā. Ja gadījumā kāds no jums pabijis kādās citās vietās un tur esat redzējuši ko atšķirīgu no manis stāstītā, lūdzu padalieties!!!

Viena lieta nu gan Turcijai piemīt, kas mani iepriecina nepārtraukti. Runa ir par apkārtnes apkopšanu, apzaļumošanu. Šī industrija, uzņēmums Turcijā tiešām ir labi attīstīts un darbojas ļoti aktīvi, tajā noteikti ir daudz darbinieku, daudz aprīkojuma un tehnikas. Apgalvoju to, ko esmu redzējusi pati ar savām acīm...

Turcijā tiešam rūpējas un piedomā, lai pilsētās un uz ielām būtu skaisti, acīm baudāmi, lai cilvēkiem būtu kur pasēdēt, bērniem, kur paspēlēties, kur pasēdēt ar ģimeni, draugiem, paziņām pavadot bŗivo laiku skaistā atmosfērā ar apstādījumiem, puķu dobēm, košumkrūmiem utt.....

Turcijā daudzviet pie mājām ir ierīkoti parki atpūtai ar soliņiem, bērnu laukumu, trenažieriem, kas pieejami jebkuram jebkurā laikā. Ir arī parki, vietas ar lapenītēm, kur ir gan galdiņš, gan soli piknikam, pasēdēšanai brivā dabā. Ir arī atrodamas vietas jau gatavas ierīkotas mangalam ar lapeni, galdiņu vietu mangala ugunskuram. Tiek tiešām piedomāts par cilvēkiem. Atpūta brīvā dabā Turcijā ir ļoti populāra. daudzas ģimenes izmanto un piekopj šīs tradīcijas nedēlas nogali pavadīt laukā, brīvā dabā vai tikai rīkojot pikniku vai arī mangalu. Pēc karta ieskatiem un iespējām.

Turcijā rūpējas arī par pilsētu un pat dažu lielceļu apzaļumošanu. Tiek ierīkotas skaistas puķu dobes, bieži vien pat interesantās formās izveidotas. Tās tiek regulāri koptas, aplaistītas. Kā tās nozied, tā tiek iestādītas jaunas, atbilstoši sezonai. Tāpat ir ar košumkrūmiem, kokiem. Tie regulāri tiek aplaistīti, pa laikam apgriezti zari, apkopti. Arī uz daļu lielceļiem pa vidu ir ierīkota zālīte, kurā vietām ierīkotas skaistas puķu dobes ar dažādiem ziediem, sastādītas palmas lielākas un mazākas un arī citi ziedoši skaistumkrūmi. Arī uz lielceļu krustojumiem bieži ir izveidots aplis, kurā sastādīti koki, ierīkotas puķu dobes. izskatās tik skaisti. Un bieži vien katrā vietā savādāk. Tā pat var rīkot īpašu puķu dobju apskates tūri!

Pilsētu apkopšanas industrija darbojas tiešām aktīvi un rosīgi. Man pašai ļoti patīk pastaigāties, bieži pasēdēt kādā parkā. Ko esmu novērojusi sav'ās pastaigās..... Katram parkam ir norīkots viens sētnieks, kas katru dienu parku aprauga, aplaista pūķes un kokus, saslauka gružus, apkopj. Arū uz pilsētas ielu apstādījumiem ir ierīkotas aplaistīšanas sistēmas arī tur ir norīkota kāda persona kas regulāri uzrauga konkrēto teritoriju, savāc gružus, ieslēdz laistīšanas sistēmu. Esmu redzējusi ka reizēm kādos parkos vai pilsētu apstādījumos vai arī lielceļu apstādījumos tiek nolīgta pat vesela strādnieku brigāde, kad nepieciešams veikt lielākus apkopšanas darbus, kā piemēram, sastādīt puķes, izcirst kokiem un krūmiem zarus,izpļaut zāli un citus lielāka apjoma darbus. Tad darbojas vesela brigāde ar strādniekiem. Protams, šai organizācijai ir arī visa nepieciešamā tehnika šādu darbu veikšanai...traktori, kravu mašīnas, zāles pļāvēji utt.... Kādu laiku dzīvojām vietā, kur mūsu apkārtnē bija vairāki zemes ceļi. Tie vasaras sausajā un karstajā laikā tika regulāri aplaistīti vairākas reizes dienā, lai no tiem neceļas pārāk daudz putekļu. Šai organizācijai katrā pilsētā ir savs offis un stāvlaukums ar tehniku.

Katrai pilsētai ir sava.....piemēram Mersin Belediyesi, Manavgat Belediyesi, Alanya Belediyesi, Antalya Belediyesi utt...

Tagad mēs savā pilsētā baudam pasakaino, krāšņo samtenīšu skaistumu...