Zhoppings Milaanaa

Taatad izlidojaam 9.augustaa ar airbaltic, Malpensaa (~50km no Milaanas) noseedaamies peec grafika, un ar shuttle autobusu nokljuvaam Milaanas centraalajaa stacijaa. Izbaudot patiikamo temperatuuras mainju (25-30graadi dienaa, 20graadi naktii), liidz hotelim (The Big Residence 4*, www.octopustravel.com) aizgaajaam kaajaam kaadaas 15minuutees. Pirmais iespaids - milaana noteikti ir mazaaka par riigu (tomeer nav viss ~1.9miljoni iedziivotaaju), jo ielaas cilveeku praktiski nebija. tam gan veelaak radaas labs izskaidrojums - visa Itaalija augustaa atpuushas. Centraa, kas neietilpst veesturiskajaa centraa (ar Duomo, Sforza utt.), straadaa videeji viens iestaadijums no pieciem. Protams, par darba laika iipatniibaam arii buusiet jau dzirdeejushi – pusdienas paartraukums ir videeji 2h garsh, un var buut laikaposmaa no 13:00 liidz 17:00, atkariibaa no iestaadiijuma individuaalaa grafika. Taatad veikli iechekojushies viesniicaa, devaamies peec ieprieksh sastaadiitaa saraksta ieveerteet tuvaakos outletus. Aizkljuvaam liidz Corso Buenos Aires, un pirmais iespaids fantastisks. Atlaides ir nevis ierastaas 30%-50%, bet 70%-80%, tas viss, protams variee katraa veikalaa. Katraa zinjaa, izteereejis 30EUR, vari arii iznaakt no veikala ar 3 preceem. Pirmajaa dienaa paaraak neiekarsaam, jo lielas ceriibas saistiijaam ar otrajaa dienaa paredzeeto. Taa vietaa apskatiijaam pilseetu, un vienkaarshi labi sajutaamies. Otrajaa dienaa devaamies aarpus Milaanas uz lielaako outletu paradiizi Itaalijaa - Seravelle designer outlets. Kaads uznjeemiigs (laikam) brits ir izveidojis "kjeedi" ar outletu centriem dazhaas Eiropas valstiis. Itaalijas gadiijumaa tas ir 100km no Milaanas (esot viens arii pie Romas), un ietver 150 (paarsvaraa) brendotus veikalus, kas izkārtoti platiibaa liidziigaa Dominai, bet briivaa dabaa. Tur atrodami gan Prada, Gucci, D&G utml, gan arii kaut kas tuvaak tautai - Diesel, Hilfiger, O'Neill. Ar vilcienu devaamies tajaa virzienaa no Milaanas centrālās stacijas (celjaa 75min, kursee 1x divaas stundaas), galaa nonaacaam ar autobusu (15min, kursee tikpat biezhi). Kopumaa divaas stundaas ir iespeejams nonaakt galapunktaa. Par pashu shoppingu sheit neko nebildiishu - kaadas lietas pasham patiik, tik apmierinaats no turienes arii atgrieziisies. Izveele protams ir ljoti plasha, un principaa nevajadzeetu buut probleemaam peec vienas pavadiitas dienas kaut ko sev pienjemamu (gan cenaa, gan dizainaa) tieshaam atrast. Treshajaa dienaa, atslodzei no smagaa darba (zhoppinga), un izkalkuleejushi labaako dienu izejot no laika prognozes, devaamies uz Veneeciju. Vilciena biljeti, ieprieksheejaa dienaa piedziivotaa deelj (sk. sadalju "nacionaalaas izmaksas"), shoreiz pirkaam automaataa – uz preciizu reisu, par zinaamu cenu, noreekjinoties ar krediitkarti - ljooooti eerti! Vilcieni uz Veneeciju iet pat vairaakas reizes stundaa - atshkjiras vien cena, un celjaa pavadaamais laiks. Muusu gadījumā celjaa liidz Veneecijai pagaaja nepilnas 3h, stacija ir tieshi centraa. Te iipashi neiesliighu detaljaas. Laimiigas sagadiishanaas deelj traapiijaam uz tobriid pilnaa sparaa noritosho maakslas biennaali - citaadi tajaa pilseetaa diezgan vienmulji un neerti - nezheeliigi tuuristu bari. Tajaa pat vakaraa ar vilcienu atgriezaamies Milaanaa. Ceturtaa diena. Viskvalitatiivaakais tomeer ir shoppings ierastajos tirdznieciibas kanaalos. Uz Milaanas nopietnaakaas shoppinga ielas Vittoro Emanuelli (saakas tieshi no Duomo laukuma), kuras saakumaa veel ir 7staaviigs shopping centrs un arii tika viskvalitatiivaak iztērēta nauda. Te bija gan high end brendi, gan videejie (kaa Stefanel, Diesel), gan tautas brendi (kaa H&M). Esot Milaanaa, iesaku arii apskatiit Swatch veikalu Via Della Spiga 30 - vienkaarshi ekselents interjers! :) Kopumaa njemot Milaana ir diezgan garlaiciiga – vai nu tas bija augusta deelj, vai kas cits bija pie vainas, bet „socializeeshanaas” vietas nebija pamanaamas, ja neskaita nedaudzos straadaajoshos ielas baarinjus. Starp citu - smeekjeet telpaas aizliegts, taapeec biezha paraadiiba ir, ka dzērienus cilveeki tuksho aiz baara durviim, pie viena uzvelkot duumu. Dazhas izmaksas: 1) Shuttle Malpensa - Milaanas centraalaa stacija - 5EUR/persona, vienaa virzienaa 2) Vilciens Milaana - Arquata Scrivia - 5.46EUR/persona, vienaa virzienaa 3) Autobuss Arquata Scrivia - Outlet - 1.25EUR/persona, vienaa virzienaa 4) Sabiedriskais Milaanaa (metro, autobuss, tramvajs) - 1EUR/persona, 75minuutes. Kaapjot tramvajaa biljeti "nokompostree", un uz taas paraadaas laiks cikos tu to esi izdariijis. 75min no shii briizha, biljete ir deriiga visos tramvajos visos virzienos. Atruna uz biljetes par metro nebija pietiekami skaidra, bet kaa nojautu tad metro shii biljete ir deriiga vienam braucienam. Kad noskaidrojiet - pastaastiet :) Starp citu, kontrolieri sabiedriskajaa transportaa nesastapu nevienu. 5) Vilciens Milaana - Veneecija - 20.66EUR/persona, vienaa virzienaa. 6) Paeest var ljoti dazhaadi. Leetaakais laikam ir McDonald's/Burger King. Komplekts maksaa ap 6EUR. Pica/makaroni ar maajas viinu iekljaujas 30EUR uz divaam personaam. Ja sava idiotisma deelj mieriigi piekritīsi itaalja laipnajam piedaavaajumam atnest viinu, kameer pats izveelies eedienus, iekljausies kaados 50EUR. Bet tas ir diferenceejams :) 7) Mineetais hotelis maksaaja 65EUR par nakti double room. Dazhas "nacionaalaas" izmaksas/iipatniibas: 1) Sods par biljetes "nenokompostreeshanu" vilcienu stacijaa 5EUR no cilveeka. Staasts vienkaarshs - peerkot biljeti uz Arquata, kasees nostaaveejis savas 20min tiku pie biljetes, kas deriiga 48 stundas. Neko ljaunu nenojauzdams lecu vilcienaa iekshaa, un kad jau celjaa, uzraadiiju kontrolierim biljeti. Vinjsh Italian English paskaidroja, kaadas darbiibas man bija jaaveic pirms kaapu vilcienaa, un ka mana neuzmaniiba ir sodaama. Protams samaksaaju. Diskleimeris: No shiim izmaksaam izvairiities noteikti iespeejams runaajot nedaudz itaaliski. 2) Biljetes nopirkshana vilcienaa - 5EUR no cilveeka. Kad shoppings nokaartots, saguruma 4ajaa liimenii (ir zinaatniski pieraadiits, ka kopaa ir 5i saguruma liimenji - 5ais visbiezhaak tiek realizeets gultaa) nokljuvushi liidz Arquata Scrivia stacijai secinaajaam, ka biljeshu kases jau ir sleegtas, un Milaanas stacijaa redzamie biljeshu automāti nav atrodami. Piedevaam, jau bija izsleegti monitori, kuri parasti veesta par to kuraa peronaa kura virziena vilcienaa var iekaapt. Tuvojaas divi vilcieni vienlaiciigi, un izveeleejaamies nepareizo. Tachu paspeejaam nokljuut liidz iistajam. Tas taa. Kad divas pieturas pirms galapunkta sastapaam kontrolieri, vinjsh protams laipni paardeva divas biljetes, pie viena neaizmirstot arii paprasiit godiigu atalgojumu par saviem pakalpojumiem - 5EUR par biljeti. Diskleimeris: no shii ir iespeejams izvairiities laikus paarbaudot kashu darba laiku, un nopeerkot biljetes agraak. 3) Pie reekjinu apmaksas ielu restoraanos nevajag samulst, ka uz katru cilveeku tiek pieskaitiita 2EUR maksa. Iesaku to uztvert kaa teejas naudu.. Noderiigas saites: http://serravalle.mcarthurglen.it http://www.octopustravel.com http://www.trenitalia.it http://www.milanostyle.com/index_shopping.shtml