Bangkoka- Pataija- Koh Chang. 02.03.09.-17.03.09. Braucam paši.

Liels paldies visiem, kas jau izveidojuši ceļojuma aprakstus par Taizemi- esmu izlasījusi visus no tiem, dažus pat vairākkārt. Lielais paldies par atbildēm uz maniem visdažādākajiem jautājumiem Elīnai Ardavai un Ingai Grīnvaldei. Priekšvēsture Portāls www.celakaja.lv bieži vien painformē ceļotājus par dažādām iespējām, aviosabiedrību kļūdām cenās u.c., arī decembra sākumā šāda kļūda bij ieviesusies un varēja "pa lēto" aizlidināties uz Ķīnu. Diemžēl piektdienas vakara ilgā domāšana bija liktenīga un sestdienas rītā jau cena bij' standarta. Mazliet škrobe, bet nu neko darīt. Tomēr šis apstāklis bij ierosinājums pašiem vairāk pačekot aviosabiedrību piedāvājumus, jo dikti jau gribējās kaut kur saulītē pasildīties.... Last minute piedāvājumi uz Ēģipti šogad nemaz nelikās vilinoši, pietam, jo vairāk es skatījos dažādas Ēģiptes galerijas, jo vairāk es sapratu, ka nemaz uz turieni nevēlos doties... Turpretī Taizemes ainiņas likās ļoti vilinošas, bet aģentūru piedāvātā cena mums nederēja... Atradām lidojumu ar KLM par Ls 495,- Decembra sākumā tas skaitījās vēl lēti, tikai pēc tam KLM palaida savu akciju, kur abos virzienos varēja tikt ievērojami lētāk. Tomēr, kad pārbaudījām savus rezervētos datumus, cenas tik ļoti neatšķīrās un tas bija zināms mierinājums. Protams, arī ekonomiskā situācija pa šiem 3 mēnešiem paspēja diezgan ievērojami izmainīties, bet nu mēs tomēr nolēmām braukt. Dodamies ceļā! 02.marts. Pēc 11iem dodamies uz lidostu, jo 13.20 reiss uz Amsterdamu. Tā kā iečekojamies jau līdz galam, sarunājam arī vietas pie avārijas izejas lidojumā Amsterdama-Bangkoka. Drīz vien esam Amsterdamā un laiks starp lidojumiem ir ~6stundas, kuras esam izlēmuši pavadīt lietderīgi un ar metro dodamies uz Amsterdamas centru (Eur 6,70 abos virzienos par biļeti). Ārā diezgan auksts, vējains laiks... Papusdienojam, paklīstam pa suvenīru veikaliņiem un tad dodamies Kanālu tūrē (Eur 12,-), lai vairāk uzzinātu par Amsterdamu un mazliet iepazītu to tuvāk. Pēc 19iem jau atgriežamies lidostā un 20.35 sākam savu gandrīz 11 stundu ilgo lidojumu pretī Taizemes ziemai... 03.marts. 13.30 ielidojam Bangkokā. Viss notiek raiti, samainām naudu tikai tik, cik nepieciešams vīzai (1000 THB). Arī vīzu saņemam aši un koferi pa to laiku jau arī ir paspējuši iekārtoties uz lentas. Jau 14.30 ar Airport Express dodamies uz KhaoSan Road (biļete 150THB). Brauciens ilgst nepilnu stundu un pa ceļam līst... Esam mazliet sabijušies, bet, kamēr tiekam galā, lietus jau ir mitējies. Mums ieteikta viesnīca DD Inn, tāpēc turp arī dodamies. Viesnīca diezgan pilna un mums piedāvā numuriņu- kambari (bez logiem) pa 850THB. To aplūkojuši laipni atsakam un dodamies tālāk, jo viesnīcas tur ik uz soļa. Pēc vēl vairāku viesnīcu numuriņu izpētes jau liekas, ka jābrauc uz kādu citu pilsētas rajonu, bet tad atrodam savu- Rikka Inn. Atvērta tikai šogad un viesnīcas dārgākais numuriņš maksāja 950THB, bet nu ar "Garden View" un lieliem logiem :) Esam diezgan saguruši, tādēļ mazliet atpūšamies un dodamies Bangkokas tūres meklējumos, jo pašai Bangkokai mums atvēlētas tikai divas dienas, šo te ieskaitot. Mums piedāvā visdažādākās ekskursijas, bet mēs gribam tieši pašu Bangkoku- tempļus, upi, pili redzēt. Iegādājam visas dienas ekskursiju par 1600THB. Vakarā ar Tuk-tuk dodamies uz Baiyoke Tower, lai aplūkotu Bangkoku no tās augstākās celtnes. Protams, neizpaliek arī mūsu pirmās vakariņas Bangkokā, kur restorāna saimnieki saka paldies par to vien, ka esam atnākuši pie viņiem, kā arī sākam ēst varen gardos ananāsus un citus augļus, kas nudien garšo pavisam savādāk. 04.marts. Jau 8.00 viesnīcā mums pakaļ ierodas mūsu superīgākais gids Chu (Šū). Mums nepatīk ceļot grupās, tāpēc esam ļoti priecīgi, ka šodien kopā ar mums un gidu būs tikai vēl divas meitenes no Austrijas. Mūsu pirmais pasākums ir brauciens pa Chao Praya River un tās kanāliem līdz Čūsku fermai. Jau pirmajos mirkļos atklājas izslavētie Taizemes kontrasti un tiešām nākas aizdomāties par šo daudzo iedzīvotāju dzīvi, kas mitinās šajās visdažādākajās būdiņās kanāla malā, lai gan aiz tām slejas tik krāšņi tempļi... Par ieeju Čūsku fermā ir jāmaksā atsevišķi (150THB). Pasākums ir interesants, jo par čūskām tiek stāstīts daudz un interesanti, ja ļoti gribas, var tās arī apčamdīt... Vēlāk dodamies aplūkot Grand Palace un Emerald Buddha. Nu tas viss ir tik iespaidīgi un krāšņi, ka tā vienkārši to aprakstīt vārdiem nemaz nav iespējams. Pusdienojam uz kuģa, ir bagātīga ēdienu izvēle un Chu par mums nemitīgi rūpējas. Vēlāk dodamies aplūkot arī Wat Pho, Wat Arun un Golden Mount. Karstums ārā baigs, Chu mums nopērk ūdeni, ananāsus- darbs viņam nav pienākums, bet liels prieks. Kad viņš nogādā mūs atpakaļ viesnīcā, dod aizpildīt sava veida "atmiņu kladi", kur katra grupa ierakstījusi savas atsauksmes, vēlējumus un viņš pievienojis arī attiecīgās dienas bildes. Tas viņam esot ļoti nozīmīgi, lai viņš varot redzēt, ka savas dzīves laikā paveicis ko nozīmīgu. Pēc 17iem, atkal izmantojot Tuk-tuk, dodamies uz Siam skvēru. Šajos milzīgajos veikalos cenas ir tādas pat kā pie mums, pietam mūsu "nestandarta" augumiem ir samērā grūti kaut ko piemeklēt (manu ceļabiedru Chu dēvēja par "garāko cilvēku Bangkokā" (1.98m) un vairākas reizes dienā jautāja- "Kāds laiks ir tur augšā?") 05.marts. Braucam uz Pataiju. Kad sākām interesēties kā vispār turp nokļūt, viesnīcā mums teica, ka ar taxi varot aizbraukt pa 2000THB. Mēs nopirkām biļetes busiņā pa 400THB. Beigās izrādījās, ka mūs vnk aizveda līdz Victory Monument un iesēdināja sabiedriskajā transportā (tur biļete maksāja 150THB). Labi, ka busiņš nebija pilns, jo viņi pamanījušies tur ielikt vēl vienu solu rindu un kājām vietas praktiski nav. Bet nu citādi brauciens ir labs un jau 15.00 iekārtojamies viesnīcā (Sunshine hotel). Atlikušo dienas daļu atvēlam Pataijas apskatei un meklējam ekskursijas nākamo divu dienu aizpildīšanai. Mūsu plāns: Nong Nooch Tropical Garden un Crocodile Farm. 06.marts. Mums bija informācija, ka ar pusi dienas Nong Nooch Tropical Garden (www.nongnoochtropicalgarden.com) ir par maz, tādēļ meklējām pilnas dienas ekskursiju, jāteic gan, ka nebija īpaši viegli tādu atrast, bet mums izdevās. Maksa 850THB (par pusi dienas 650THB). 8.30 jau dodamies uz slaveno dārzu, no Pataijas jābrauc tikai 20minūtes. Tiešām nopriecājamies, ka esam izvēlējušies šim krāšņumam atvēlēt visu dienu, jo tiem, kas ieradušies uz pusi dienas, dārza apskatei atvēlētas vien 40 minūtes, pēc tam seko ziloņu šovs un tad jau jādodas prom. Mēs dienas gaitā visu izstaigājām lēni un nesteidzīgi, aplūkojām arī dārzā sastopamos putnus un zvēriņus. Ļoti izdevusies diena! Uz dārzu no mūsu viesnīcas devās arī amerikāņu ģimenīte, kas iepriekšējā dienā bija viesojušies Crocodile Farm, bet sastāstīja mums, ka tur arī viss vienā lielā skriešanā un viņiem nav paticis, tādēļ mēs nolēmām ekskursiju samainīt pret citu- to arī varēja sarunāt un mūsu izvēle bija Sriracha Tiger Zoo. 07.marts. Rīts mums ir brīvs, to izmantojam atpūtai pie baseina. 14.00 ir mūsu brauciens uz Sriracha Tiger Zoo (www.tigerzoo.com), ekskursija izmaksā 500THB. Sākotnēji ir 45min brīvais laiks, lai apskatītu teritoriju, paviesotos pie Tīģeru un Krokodilu mājās, tad seko Tīģeru šovs. Uz to aizejam, ir interesanti, bet neliekas nekas īpašs (jo redzētais ziloņu šovs Nong Nooch bija fantastisks). Pēc tam apmeklējam arī Krokodilu šovs, kas diemžēl nesniedz cerēto, jo pašam šovmenam īpaši neveicas un viņš vairākkārt paslīd un nokrīt uz slapjās flīžu grīdas, kā arī teju paspēj izvairīties no kāda mazulīša, kurš izrādās veiklāks par viņu. Uz Ziloņu šovu neejam, jau esam redzējuši lieliskas lietas, ko pieprot šie milzīgie dzīvnieki, tajā laikā aizejam palūkot kā notiek gatavošanās Cūku skrējienam, kur arī ir daudz interesentu. Vakarā dodamies uz Walking Street. Nomaršējam abos virzienos un dodamies atpakaļ uz viesnīcu- Pataija kā pilsēta mani neuzrunā (un es vēl īsti nesaprotu vai tas ir labi vai slikti). 08.marts. Pametam Pataiju un dodamies pretī laiskai atpūtai- Koh Chang. Vispār nebijām domājuši, ka tas attālums tomēr ir tik liels, braucam 4 stundas (600THB). Tad vēl ar prāmi kāds brītiņš un jau pēc 14.00 esam Koh Chang. Ar Taxi nav problēmu, tur to ir vesela rinda, samaksājam 100THB par personu, nokomplektējam pilnu mašīnu un dodamies uz viesnīcu. Pirmajām divām dienām esam izvēlējušies Sea View Resort & Spa (www.seaviewkohchang.com). Nav lēta, bet man izdevās atrast piedāvājumu iekš www.atsiam.com--> paliec 2naktis, maksā par 1. Tā nu deluxe numuriņš mums izmaksāja Ls35,- par diennakti. Viesnīca-pasaka. Uzreiz jau saprotam, ka jātiek pie interneta un jārezervē vēl te palikšana uz pāris dienām. 09.marts. Nekāda baigā laiskošanās nesanāk, kaut kā slinkums gulēt pie baseina... Ap pusdienslaiku izīrējam rolleri (ērtākais pārvietošanās līdzeklis uz salas) un dodamies ceļā... Bija mums iepriekš plānots apmeklēt ziloņus, tādēļ izlēmām turp aizbraukt un izzināt visu sīkāk. Tā nu sanāca, ka jau pēc 40min ar savu tās dienas kompanjonu- 14 gadus veco zilonēnu- devāmies džungļos. Un atkal mums paveicās, jo kopā ar mums nāca vēl tikai viens zilonis, kura ceļabiedri bija pārītis no Lielbritānijas. Nu tas bija kaut kas fantastisks: izvēlējāmies divu stundu programmu, kur pirmā stunda atvēlēta džungļu pastaigai, bet otrā- peldei kopā ar ziloņiem. Mūsu zilonēns gan uzvedās kā jau jaunietim pieklājas- spītējās, taurēja, meklēja sev visādas saknītes, bet viņš bija fantastisks. Vakarā dodamies uz Lonely Beach, kur pēc tam dodamies pusdienot un vakariņot katru dienu, jo atklājam ļoti jauku ēstuvi. Ļaujamies arī masāžām- to laikā atkal ārā līst, šoreiz diezgan spēcīgi, bet nu lietus ātri pierimst un uz viesnīcu jau atkal dodamies pa sausu ceļu. 10.marts. Mainām apmešanās vietu- dodamies uz Bang Bao. Arī šeit jau pirms braukšanas uz divām dienām esam norezervējuši bungalo namiņu iekš Bang Bao Sea Hut. Šeit arī ir skaisti, bet tas ir citāds skaistums kā Sea View Resort, pilnīgi cits... Saņemam arī apstiprinājumu no atsiam.com, ka pēc tam atkal jau varēsim doties atpakaļ par akcijas cenām un tas priecē. Šajā dienā atkal laiskojamies- mazliet pabraukājam ar kaijaku, pasirojam pa veikaliņiem, ēdam suši un pankūkas ar banāniem (tādas es gribu cept arī tagad mājās)... :) 11.marts. Sea Hut burvība arī ir tā, ka brokastu galds tiek klāts tieši pie Tava bungalo namiņa laikā, kad esi painformējis, ka vēlēsies brokastot.... Tāds romantisks pasākums izvēršas, arī mazie putniņi jau šo tradīciju ir novērojuši un seko laikam līdzi... Šīsdienas plāniņš- aidā, lūkot zemūdens valstību jeb Snorkelēšanas tūre. Šis pasākums aizņem visu dienu un ir patiesi burvelīgs. Apmeklējam 4 salas, pie katras no tām iespējams snorkelēt ~40min. Un atkal mums veicas, jo laiva nav pārbāzta un cilvēku ir salīdzinoši maz. Vakarā esam diezgan ievērojami mainījuši ādas toni un arī mazliet saguruši no šīm lieliskajām aktivitātēm. Vakariņojam Buddha View- ļoti jauki, iesaku. 12.marts. Šodien nekādas aktivitātes, izņemot gozēšanos saulītē un ūdens priekus, nav paredzētas. Pēc brokastīm, kas šajā dienā mums ir salīdzinoši vēlu, atkal dodamies atpakaļ uz Sea View Resort. 13.marts. Atkal par mūsu draugu kļūst rolleris, šoreiz 135cc, jo iepriekšējais (125cc) neguva manu atsaucību pēc nepieciešamās iešanas vienā no kalniem... Var just, ka šis ir mazliet spriganāks, šīs dienas plāns- brauciens apkārt salai. Ja esat lasījuši iepriekšējos aprakstus, tad noteikti zināt, ka salai pilnībā apbraukt apkārt nav iespējams, bet šis fakts mūs tāpat neatturēja no došanās lūkot salas pretējo pusi. Protams, tā ir nesalīdzināmi mierīgāka, mazāk aktīva, bet ne mazāk krāšņa. Mēģinām aplūkot ūdenskritumus, bet nav lietus sezona, līdz ar to upes gultnes ir izžuvušas un atrodamas vien salīdzinoši mazas tērcītes... Pie viena no ūdenskritumiem, kur tiek tirgotas arī biļetes, izlasu, ka apskate vietējiem ir 40THB, bet ārvalstu viesiem 200THB. Vakarā līst, diezgan stipri, bet mēs jau neesam no cukura- dzīvojamies pa baseinu, ka prieks :) Vakars, protams, atkal atvēlēts Lonely Beach ēstuvītes apmeklējumam... 14., 15.marts. Šajās dienās mēs turpinām atpūtu- joprojām esam kopā ar rolleri, turpinām pārvietoties pa salu, peldēties, tvert saulīti. Apmeklējam arī tuvāko ūdenskritumu- Klong Plu. Tiem, kas sailgojušies pēc saldūdens, lieliska iespēja arī tur nopeldēties. 16.marts. Jau 9.00 sākam ceļu atpakaļ uz Bangkoku. Braucam ilgi- KhaoSan Road sasniedzam pirms 17iem. Sastopamies ar problēmu, ka grūti atrast vietu, kur atstāt bagāžu uz pāris stundām, bet beigās atrodam bagāžas novietni Sawasdee viesnīcā (tajā, kas pretim lidostas autobusam). Pāris stundas mums ir, lai vēl iegādātu pēdējos suvenīrus un jau pēc 19iem dodamies uz lidostu. Lidmašīna paceļas neilgi pēc pusnakts, pilots ziņo, ka ārā +28 grādi.... 17.marts. Ielidojam Amsterdamā- sniega nav, bet Taizemes saules arī ne. Ārā +5. Labi, ka lidojums uz Rīgu jāgaida tikai 3 stundas, mazliet jau gribas mājās. Saņemu sms no Latvijas, lai lidojam uz citu pusi, jo laiks neesot tas labākais- tā arī ir, ielidojam Rīgā, ir sniegputenis, ārā 0 grādi.... Mūsu fantastiskākais atvaļinājums beidzies, bet mēs noteikti dosimies vēl, jo tik daudz vēl ko redzēt... Lai Jums veiksmīgi ceļojumi!