Saulainā Spānija

Ceļojums uz Spāniju sākās ar lidojumu uz Barselonu, bet pēc tam brauciens uz kurortpilsētu Lorret de Mar, kur sagaidīja Hotel Garbi Park ar saviem piedāvājumiem.

Spānijas karaļvalsts - otra lielākā valsts ES aiz Francijas un atrodas Pireneju pussalā (3000) ar galvaspilsētu Madridi. Valstī brīnumaini sadzīvo mauru atstātais mantojums; kataloņu, basku etniskā identitāte; feniķiešu un romiešu kultūras slāņi un mūsdienu modernais dzīves veids. Tā ir valsts ar bagātu vēsturi un senām tradīcijām - flamenko un koridas zeme.

Barsenona - Katalonijas administratīvais centrs, kas atrodas Vidusjūras krastā un sastāv no vairāku kalnu kopsakarībām, ar augstāko virsotni Tibiadu 517m. Pilsētu apdzīvo vairāk kā 1milj 600 tūkstoši iedzīvotāju un galvenā sarunu valoda te ir kataloņu, bet viņi saprot un sazinās arī angļu un franču valodās. Katalonieši ir diezgan atturīgi un taupīgi ļaudis, kas runā savos dialektos, kas līdzinās franču un itāļu valodām. Spāņu valodā kopumā pasaulē runā ap 400 milj. iedzīvotāju.

Ierodoties Barsenonā, pirmais apskates objekts parasti ir Sagrada Familia (Svētās Ģimenes baznīca), kas tapa pēc arhitekta Antonio Gaudi (1883-1926) ieceres, taču bez īpaša projekta - smeļoties iedvesmu dabā un improvizācijās formu ziņā. Gaudi radīja konstrukcijas, kas viņa laikabiedriem likās neiespējamas. Viņš strādāja intuitatīvi, bet pēc principiem, kas atbilda visiem mehānikas likumiem.

Sagrada Familia ir neparastākā baznīca Eiropā, kas celta tikai uz ziedojumu pamata. Galvenais baznīcas būves mecenāts bija viņa draugs E. Guels - tekstilmākslinieks un kuģubūvnieks. Torņu apdarei Gaudi veltīja īpašu uzmanību, lai "enģeļiem uz tiem būtu patīkami skatīties". Gaudi laikā tika pabeigta tikai Kristus dzimšanas fasāde (1904), bet pēc Gaudi traģiskās bojā ejas, visi darbi apstājās. Pēc zināma laika Gaudi tika apglabāts savā svētnīcā.

Vēlāk katedrāle turpināja augt un papildināties vairākos citos arhitektūras projektos un stilos. Torņu smailēs var nokļūt ar liftu. Ir izstrādāts katedrāles noslēguma projekts, kas jāpabeidz 2026 gadā. Gaidīsim, kas notiks...

Antonio Gaudi mūžā tapuši vairāki īpatnēji projekti un viens no tiem ir Guela parks. Sākumā bija iecere izveidot "dārzu pilsētiņu '', bet iecere izgāzās, jo toreiz te bija pilsētas nomale un bagātie ļaudis to negribēja apdzīvot. Vēlāk tapa kopīgs veidojums ar mecenāta E.Guela atbalstu. Pielietojot savu, īpašo tēlniecības stilu projektējot ēkas, Gaudi ievēroja gravitācijas spēkus un citus dabas likumus, tāpēc viņa ēkas raksturojās ar viļņveidīgām līnijām un īpašiem rotājumiem. Gaudi parks, kas ir Barselonas iedzīvotāju un viesu atpūtas un apskates zona, ir iecienīta arī tūristu vidū, tāpēc 1984 gadā tas pasludināts par Nacionālo pieminekli un iekļauts UNESCO aizsardzībā.

Pie ievērojamiem A.Gaudi projektētajiem objektiem pieder "Sv. Pāvila klosteris", "Guela parks un pils" "Casa Batla", "Casa Milda ", "Antonio Gaudi māja" u. c., kas ir pretrunīgu vērtējumu pārņemti ( kaulu māja..)

Devāmies Montžuika kalna nogāzē, lai redzētu kā Spānijas laukuma virzienā tika izveidota jauna iela, gar kuru 1929 gadā pacēlās milzīgi izstāžu paviljoni. Avēnijas vidū tika izbūvētas maģiskās strūklakas - redzējām un baudījām programmu, bet avēnijas galā galvenā izstāžu ēka, kur tagad mājo Katalonijas Nacionālais muzejs. Šī grandiozā projekta autors bija Carloss Buigass. No kalna lieliski pārskatāma osta un pilsēta.

Te mājo arī Olimpiskais centrs, kas uzbūvēts 1936.gadā, kad bija paredzēta olimpiāde, bet to izjauca Spānijas pilsoņu karš. Olimpiešus stadions sagaidīja 1992. gadā, kad pirmo reizi olimpiādē piedalījās arī Latvijas brīvvalsts sportisti. Stadions aptver 70 000 vietas.

Virzoties uz Barselonas centru, nonācām galvenajā pastaigu avēnijā jeb Rambla, kas izvietojusies no Katalonijas laukuma līdz Vidusjūras krastam, kur izslējies K.Kolumbam veltītais piemineklis. Laukuma vidū ļoti liela strūklaka, kas dod veldzi karstajās dienās...Avēnija jeb bulvāris sastāv no 5 posmiem un ir vairāk kā km garumā...pa ceļam var iegriezties baznīcā...

Runājot par Barselonu, vēl gribu pieminēt plašo un skaisto lidostu...

Jauka atpūta un brīnišķīgs uzziņu avots...bauda labam garastāvoklim ...