Brauciens uz Meža gaisa takām Lietuvā

Pagājušajā gadā Anykščiai reģionālajā parkā Lietuvā atklāja jaunu atpūtas objektu Medžiu Laju Takas – pastaigu takas gaisā starp kokiem. Tā nu kādā vēsā, saulainā un vējainā jūnija rītā nolēmu pats visu apskatīt, jo tur bijušo tautiešu atsauksmes internetā ir visai pretrunīgas. Bet man ir niķis – pārsvarā par lietām spriest tikai tad, ja pats esmu redzējis vai izbaudījis.

Laiks braukšanai ideāls. Saulains, bet nav karsts. Mugurā pūš stiprs ceļavējš. Tuvojoties gala mērķim par vēju bažījos visvairāk – tas pieņēmās spēkā. Pa nesen apstrādātiem laukiem un grants ceļiem vējā brāzmas dzenāja putekļu stabus un plastikāta iepirkumu maisiņus apdzīvotās vietās. Ja nu stiprā vēja dēļ gaisa takas starp kokiem šodien slēgtas?

Lai nokļūtu uz Anykščiai reģionālo parku, navigācijā vispirms biju norādījis gala mērķi pašu Anykščiai pilsētas centru. Tuvojoties pilsētai no Šauļu – Paņevežu puses, pa gabalu labi saskatāmi baznīcas torņi. Baznīcu vajag “paturēt acīs”, jo tieši gar tās žogu ved ceļš uz gaisa takām, par ko norāda arī labi saskatāmas norādes ”Medžiu Laju Takas” un “Puntuko Akmuo”. Ja izmanto navigāciju, var arī ievadīt galamērķi Anykščiai, Vilniaus gatve 1 un tālāk sekot norādēm uz ceļa.

Pēc kādiem 8 – 10 kilometriem ir norāde nogriezties mežā pa labi. Vēl pāris kilometru pa līkumotu, nedaudz paugurainu asfaltētu ceļu un sasniegts galamērķis – neliels asfaltēts stāvlaukums koku ēnā. Novērtējot stāvlaukuma izmērus jāpiekrīt komentāriem internetā – lielam apmeklētāju skaitam tas nav piemērots. Arī šodien brīvas vien dažas vietas stāvvietā, bet gaisa takās apmeklētāju drūzmu nemana.