Paris un Versailles

Tā nu mēs izdomājam aizbraukt uz Parīzi.Uz Lieldienām. Sen gribējās redzēt to,par ko bija tikai lasīts un kas bija redzēts filmās-Notre Dame,Eiffel tornis,Luvra un un un... Braucām ar vilcienu no Brēmenes,piedzīvojumi sākās jau pa ceļam- nosprāga lokomotīvs,kā dēļ mēs nostāvējām uz sliedēm trīs liekas stundas. Visvairāk besija tas,ka šo laiku mēs varētu labāk pavadīt Parīzē,apskatot skaistumus!Tā mēs iebraucām pilsētā ap pusdienslaiku,un metāmies meklēt mūsu hoteli.Pateikšu uzreiz,ka mēs ceļojam pašas,nevis caur turfirmu,kur pārsvarā viss ir noregulēts,un tāpēc vel būdamas mājās,izpētījam kā nākas Parīzes karti,metro karti un vācu-franču sarunvārdnīcu.Es jums teikšu,tas mums ļoti labi palīdzēja!Metro mēs neapmaldijāmies, tikai izkāpam par vienu pieturu tālāk, bet,nedaudz paklaiņojot pa ielām un vienreiz uzsprasot smaidošai pārdevējai gaļas veikalā, visu laimīgi atradam un bijam priecīgas nomest somas no pleciem mūsu numurā.Viesnīca atrodas Latīņu Kvartālā,starp Luxemburgas pils un Sorbonnas Universitātēm-ļoti izdevīga vieta,pavisam tuvu līdz Seine,Ile de Cite,Notre Dame de Paris-un tā tālak,īsāk sakot,līdz visam tam,ko mēs gribējām redzēt!Starp citu,metro brauciens maksā no 1 eiro 7 centiem,atkarīgs no tā,cik tālu brauc un cik biļetes pērk-ja pērc uzreiz 10 gabalas paciņu,tad lētāk.Noliekot mūsu mantas,mēs izgājām jau iepriekš norunātā virzienā-programmu es biju sastādījusi jau iepriekš,meģinādama,lai viss būtu pa ceļam un apmēram vienā virzienā.Vistuvāk bija Notre Dame,bet,ieraugot milzīgas rindas,kas virzijas uz ieeju torņos,mēs uzreiz pārdomājam,izlēmām atnākt rīt no rīta.Tad devamies Luvras virzienā,pa ceļam fotografējot,visu skaisto,kas pagadijās pa ceļam-un tā bija tiešām daudz!Pie Luvra nedaudz atputāmies, ieejam iekšejā sētā,ieraudzijam lielu stikla piramīdu,viņai blakus vel pāris mazie un tālāk redzējās neliela Triumfa arka.Ieeja Luvrā bija caur to lielo piramīdu,uz ieejas parbaudīja somas ar rentgena palīdzību-man somā ieraudzīja nazi,kuru nācās nodot,saņemot pretī numuriņu atpakaļsaņemšanai.Uz ieejas biļešu kasēm bija rinda,kurā mēs pastāvējām kādu pusstundu-un ar to vajag rēķināties jebkurā vietā,kuru gribās apmeklēt!Luvrs bija skaists.Ieeja maksāja 8,50 eiro.Daudz statujas,gleznas,lieliskie sienu un griestu gleznojumi un bareljefi,redzējām arī Džokondu-diemžēl,to nedrikstēja fotografēt.Izejot Luvrai cauri,gājām tālāk uz Lielās Triumfa Arkas pusi,pa ceļam izejot cauri skaistajiem Tuiļri dārziem. Iela,kas veda uz Arku, bija Champs Elisees,liela, plata iela ar daudziem veikaliem-tai starpā arī ļoti dārgiem,kur mēs pat nedomājam ieiet.Iesaku arī nemesties uzreiz pirmajā suvenīru veikalā-noteikti atradīsiet kaut ko lētāku,nekā uz Champs Elisees!Beidzot nonācām līdz Arkai-viņa ir milzīga!līdz aukšai ved 284 pakāpieni-bet mēs bijam jau riktīgi piekusušas!Ieeja maksāja 8 eiro.Tomēr uzrāpāmies-un mums par atalgojumu bija lieliskie skati uz Parīzi.Kad bijam lejā,bija jau apmēram plkst.19,bet mēs izlēmām aiziet līdz Eiffel tornim.Ieraugot rindas tur,mums pazūda visa griba to apmeklēt,bet pa to laiku palika tumšš un uz Eiffel torņa aizdegas brīnišķīgi skaistas gaismas,uz ko mēs skatijāmies ar atvertu muti. Nākamajā dienā no paša rīta gājām uz Notre Dame. Draudzene atteicās kāpt Tornī, sadzirdot, ka uz turieni jarāpjās 466 pakāpieni-bet man tas bija jāizdara! Un es nenožēloju,pavadot nākamo pusstundu gorgulju un parējo skaisto akmens būtņu sabiedrībā.Ieeja maksāja 7,50 eiro,starp citu ieeja katedrālē par brīvu,var arī noklausīties Dievkalpojumu,par samaksu ieeja tikai Tornī.Pēc tam mēs pavizinājamies pa Seine ar laivu,tā saucamo Bateaubus,viens brauciens ir apmēram 1,5 stundas,laiva brauc garām skaistiem vēsturiskiem objektiem un maksā 11 eiro.Tad mēs devamies uz katakombām-brrr... ne priekš vājiem nerviem.Garas tumšas pazemes ejas,domāju,metri 7-10 zem zemes,pa malām cilvēku kauli un galvas kaussi-pretīgs paskats.Kauli salikti kā malka,dažās vietās līdz griestiem un apmēram divu metru biezās sienās...Man bija prieks,kad beidzot izgājām ārā...starp citu,ieejas maksa-5 eiro.Vakarā aizlaidām uz disseni-nu i cenas, es jums teikšu!Man bija šoks-viens dzēriens maksāja 9 eiro-vienalga,vai Energy vai 40 grami vodkas.Ieeja maksāja 15 eiro,vienu dzērienu ieskaitot-kaut kāds kokteilīts...man ne īpaši patika. Trešajā dienā mūsu ceļi veda uz Versaiiles.Tas ir apmēram 25 km no Parīzes,bet ļoti ērti aizbraukt ar RER vilcienu-tas iet no Eiffel Torņa un viens brauciens maksā 5,60 eiro.Ejot pilij klāt,ieraudzījam veselu pūli cilvēku,arī rinda ieejas virzienā bija apmēram 300 metri gara-bet ko lai dara,nebrauksim takš atpakaļ!Nostāvējam rindā 2 stundas,bet tas bija to vērts-Versailles atstāja uz mums-vismaz uz manis- iespāidu ne mazāku,ka visas dienas Parīzē.. Ieejas maksa bija 8 eiro.Nerunājot par greznām telpām un mēbelēm,gleznām un statujām, dārzs ir kaut kas brīnišķīgs-strūklakas,dzīvnieku,cilvēku un mifisko būtņu statujas,skaisti izveidoti krūmi,tad iestādījumi,kas atgādināja labirintu-bija žēl,ka pavasaris vel īsti nesākās un visi koki vel nebija zaļi.Un tad mēs piekusām un nolēmām uztaisīt mums mazu pikniku-iepriekš bijam nopirkušas sieru,desu,maizīti,vīna pudeli-tas viss mums noderēja un papriecināja mūsu kunģīšus!Tālāk gāja jau jautrāk-vīns sildija no iekšas,un it kā diena palika gaišāk..))Uz to laiku tieši sāka strādāt strūklakas-tas notiek trīs reizes dienā-un saka skanēt skaista klavesīna mīzika. MMM.tas bija super... Nākamajā dienā no paša rīta aizbraucām uz Eiffel Torni,bija vel pusstunda lidz atveršanai,bet jau bija izbūvējusies diezgan kupla rinda.Tur mēs pastāvējam ap pusotru stundu,nopirkām biļetes(līdz pašai aukšai maksā 11 eiro)un iekāpam liftā-tur viņi ir divstāvu,katrā stavā lien apm.32 cilvēki.Un te man palika bail.. man ir bailes no augstuma!! Tā es atbraucu līdz otrajam stāvam,kur arī paliku,kamēr draudzene aizbrauca uz torņa augšu.Pa to laiku es paspēju padzerties kafiju,apēst vafeli ar putukrēmu un pamanīt divas latvietes. Tad mēs satikāmies atkal ar draudzeni,kura bija sajusmā par savu braucienu tornī,un laidāmies lejā. Tur kādu laiku mēs stavējam grozīdamas galvas,skatoties apkārt un brīnoties,cik tomēr tas Tornis ir milzīgs!Un ir arī cilvēki,kas iet aukšā ar kājām!Nestādos pat priekšā,cik spēka tas maksā....Un tad,pacik šī bija mūsu pēdējā diena Parīzē,mes aizbraucan uz hoteli,savācām mantas un aizvedam tās uz Gare du Nord-staciju,no kurienes mums bija jābrauc prom un atstājam bagāžas glabātuvē.Laiku līdz vilciena atiešanai mēs pavadijām blandoties pa Montmartru,apmeklējām Sacre Coeur- skaistu baznīcu uz pakalna,no kurienes varēja redzēt lielāku daļu Parīzes.Šinī dienā arī debesis attīrījās un palika siltāk-taisnību sakot,iepriekšejās dienās laiks mūs nav lutinājis! Aizbraucām ar metro-starp citu,tur mēs orientejāmies jau tīri labi!!-uz kādu skaistu parku,kur pastaigājāmies un pagulējām uz zālītes-es biju tiešām aizmigusi!Nu ja,tād arī bija laiks mums doties atpakaļ uz vilcienu.... P.S.Mums patika! Labprāt atkartotu!Bet iesakam iepriekš padomāt par ūdeni pastaigām,lai karstajā dienā nebūtu jāmaksā par 0,5 litru pudelīti 2-2,5 eiro.Daudz lētāk būs atrast kādu supermarketu,tur varēs arī produktus piknikam iegādāties.Un vispār vajadzētu 100 eiro dienā pietikt,protams,ja jūs neiesiet ēst dārgākos restorānos un neiepirksieties Champs Elisees.Un nekautrejieties prasit ceļu cilvēkiem uz ielas,vislabāk jau policistiem,viņi palīdzēs ar prieku-to es saku no pašas pieredzes!