Skotija - Ben Nevis, Nesijas zeme ( Loch Ness ), ZA piekraste jeb apkart Skotijai nepilnos 2000km

Kalnaina Skotu zeme. Jau kadu laiku man bija sads merkis pacelot pa Skotiju. Dazi plani mainijas un nolemu,ja jau braucu uz Skotiju tad apbrauksu tai apkart - pacelosu paris dienas, kopuma sanaca cetras dienas un tris naktis. Izbrauksana no Birmingemas piepilsetas 04.00am.

Tris naktsmitnu vietas:

Glasgow 26.05 Glen Nevis Holidays ( kapsana augstakaja Karalistes virsotne Ben Nevis 1344m) 26-27.05 Loch Ness ( noslepumainas Nesijas zeme ) 27.-28.05...talak uz Z un ZA Hotel ''The Waterside'' *** 28.-29.05 Z un gar piekrasti atpakal uz D Edinburgh 29.05 Atpakal cels majup

Nobeiguma uzrakstisu kadi man bija izdevumi gan naktsmitnu, gan parejo - primaro.

Uzpildiju pilnu baku ar degvielu, automasinai sedeklus atpakal - ieliku divriteni, partiku, telti, gulammaisu, segu un parejo ekipejumu...un aidaaaa laizu projam savos holidejos un piedzivojumos.

Pirma liela pieturvieta Skotijas lielaka pilseta Glasgow. Samekleju kur noparkot savu spekratu, iznemu ara velo, pavizinajos pa Glasgow pilsetas centru un parkiem.

Talak cels uz Ben Nevis kalna piekaji Fort Williams - Glen Nevis Holiday's vairaku stundu brauciens ar videjo atrumu ~120-130km/h. Braucot paveras lieliski skati....parsvara kalni, ezeri, satiksme ideala, skati neparasti. Protams ari apstajos specialajas pieturvietas, kur tas paredzamas ''viewpoint'' kur var aplukot un bildet dabas skatus.

Atbraucot uz Fort Williams, uznema mani labi, labs personals, ieradija vietas, kur es varu uzsliet savu telti - pec izveles. Vieta laba, skaiti, erti. Ir veikali Glen Nevis Holiday's atputas kompleksa, ir savs krogs, restorans kur var paest un atpusties, labiericibas ka dusas,tualetes, velas mazgatuve u.t.t., ka ari visa informacija kur un ko tuvakaja apkartne var redzet un aplukot ka ari detalizeta informacija ka tur noklut. Uzsleju savu telti, izpakojos....taka jutos neparak noguris no brauksanas,tad ari nolemu taja pasa diena kapt augsa uz Ben Nevis....ko ko es varu teikt....esmu bijis ari Velsa Snowdonijas nacionalaja parka un tas kalnos...teiksu ta...salidzinajuma ar Ben Nevis Snowdonijas kalni ir tadi mazi paugurini. Panemu savu ekipejumu un uz prieksu. Iesakums bija pagruts, bet gala merki es tomer sasniedzu. Vispar labs sportins tads....ja vertejuma no 0-10 grutibas pakape, tad drosi lieku 9+....Kalna kapsana man aiznema piecas stundas augsa un tad divas ar pusi leja. Sakuma kad nebija nekadas man nojautas par so kalnu, domaju ka speciala taka izveidota, bet , ak dievs neeee....taka jau ir, bet ta nav gluzi taka, bet ...par taku un celu to nevar nosaukt....cels izveidots no lieliem akmeniem, akmens un klinsu blukiem gan dabigi, kuri pasi nostiprinajusies tajas vietas, gan ar cilveku palidzibu, bet viennozimigi taka vai cels ka tada nav ( dazviet ir mazi akmentini )....ar ielas botam tur viennozimigi nav ko darit.

Nakamaja diena, protams jalaiz uz noslepumaino Nesijas zemi. Daudz stastu un teiku par to ir dzirdets un lasits. Tapec mana isaja celojuma plana bija ari sis apskates objekts. Braucot talak uz Z pirma pilseta kas bija pie Loch Ness ezera - Fort Augustus, skaista turistu pilsetele, padzeru kafiju, paedu un talak....Pie Loch Ness ezera man bija noirets Big Chief Wigwam. Mazie diemzel jau bija izkerti pirms 1,5 nedelas...atlika tik lielais....nu neko darit. Bet majina laba, erta. Ir savs ledusskapis, mikrovilnu krans, sedvietas, gulvietas, sava apkures sistema. Jauka, majiga. Pie Wigwama ir uguskura un BBQ vieta....var cept, varit uz atklatas uguns - paradize. Neizmaksaja tik lielas summas ka butu par to jadoma vairakas reizes. Paredzeta lidz sesiem cilvekiem. Ja izdala uz galvinam, tad kapeikas vien sanak.

Protams noteikti vajadzeja izbraukat Loch Ness ezeru...tapec interneta samekleju kas sadus braucienus organize...tiem ir labi kuteri, stasta stastud par Loch Ness ezeru un Nesiju.

Apkart ezeram ir daudz interesantu vietu ko apskatit ,ka popularakos udenskritumus, Nessieland, daudz interesantu taku,vietu, izklaides, muzeji, vietas ko aplukot un pavadit forsi laiku.

Nakamaja diena apbraucu apkart visam Loch Ness ezeram kas aiznem aptuveni tikai cela kadas divas stundas, protams ari japierekina pieturvietu laiks, jo apskates vietas ir loti daudz, tur pat ar vienu dienu ta riktigi nepietiek.

...un tatad nakamaja dienas pievakare jau laizu talak uz Z un ZA caur Fraserburgh uz Peterhead pilseteli kur man bija rezerveta viestnica.

Viestnica ''Waterside'', laba, jauka majiga, bet bija sadi tadi minusi kuriem nebija jabut...bet rezumejot un atstajot atsauksmi ieks booking.com rezultata sanaca ''good''. Talak no Peterhead cels turpinas gar piekrasti un pludmalem...ka Aberdeen, Stonehaven, Dundee,Perth un tad Pedeja apstasanas vieta galvaspilseta Edinburga.

Nu ko Edinburga tipa apskatita, talak tik cels majup. Laidu atpakal un biju sajusma....noteikti tuvakaja nakotne vel kaut-kur izlaidisu tadu mazu likuminu. Ir padoma tagad laist apkart Velsai.

Tagad rezume par primarajiem izdevumiem:

Ben Nevis telts vieta £16 par d/n http://www.glen-nevis.co.uk/

Loch Ness ezers Wigwams £60 par d/n lielais wigwams lidz piecam personam http://www.campingandcaravanningclub.co.uk/campsites/uk/inverness/foyers/lochnessshores

Peterhead *** viestnica £49 par d/n divvietigais numurs https://www.britanniahotels.com/hotels/the-waterside-hotel-peterhead/

Nepilnas divas bakas degvielas....nu o,k lai butu pa rupjo divas bakas.