Polija-vakar,šodien,rīt.....

Parasti lasot ceļojuma aprakstus par braucieniem uz jebkuru valsti kura atrodas aiz Polijas kaut kā Polija tiek tā kā diskriminēta(izņemot dažas publikācijas un tās kuras veltītas Polijai).Centīšos kaut nedaudz reabilitēt šo valsti kuru arī es pirms 10.gadiem(ar savu auto) šķērsoju vienā rāvienā ! Jā ,bija laiks kad baidījāmies apstāties nomaļās vietās vai naktī,jo bija daudz dzirdēts par bandītiem un pusbandītiskiem poļu policistiem ! Bet laiki mainās un arī Polija ir krasi mainījusies ! Tikai gribu pastāstīt par vienu atgadījumu pirms 8.gadiem netālu no pilsētas-Kutno ! Braucam (četri cilvēki) tumsā un pirms pilsētas pēkšņi aptur ceļu policists un pieprasa maksāt 50.zlotus par ātruma pārsniegšanu !!? Bet zīmes pirms pilsētas nebija ! Bet policists bija izņēmis no bagāžnieka saliekamu zīmi !!!!(standartizmēra) un ķēra tos kuri zin ka te ikdienā nav nekādu zīmju ! Tā lūk ! Bet tas bija sen-tagad nekādu brīnumu šajā valstī nav-viss ir ok,Polija zeļ un plaukst ! Ja 5-6 gadus atpakaļ lamājamies par drausmīgajiem ceļiem tad tagad mēs tikai varam poļiem ūdeni pienest ! Ceļi tiek remontēti visur un ar vērienu ! Gan par savu naudu gan piesaistot eiropas naudu top iespaidīgas trases it sevišķi aiz Waršavas ! Vieglajiem bez maksas izņemot vienu(autobāni) kurš ir par maksu.Loti daudz gar ceļiem ir jaunu viesnīcu un moteļu, un jāpiebilst ka diezgan līmenī ! Tā ka braucot īpaši netrakojam,pa ceļam apskatām arī šīs valsts skaistākās vietas.Nepateikšu neko jaunu tikai ieteikšu tiem kas nav bijuši apskatīt sekojošas pilsētas.Ja interesē arhitektūra tad būtu jāredz-Krakovas vecpilsēta,Varšavas vecpilsēta(kur var garšīgi paēst kādā no neskaitāmiem krodziņiem,arī poļu virtuve-,,golonka,fļaki,žurek,žeberki po staropolski,) ļoti patika Toruņa kurā atrodas Kopernika institūts.Ja patīk daba un kalni iesaku aizbraukt uz Zakopani-patiešām skaistas vietas-arī ārpus pilsētas ! Zakopanē ir ļoti daudz moteļu,hoteļu,privātpansiju,praktiski katrā mājā izdod istabiņas -un lēti ! Ļoti interesants maršruts ir gar Baltijas jūru-Gdiņa,Gdaņska,Sopota.Šī Polijas daļa ir savādāka kā viduspolija,ja neesat bijuši-sirsnīgi iesaku ! Pēdējā laikā Polija kļuvusi arī sakoptāka,arī autoparks kļuvis ,,biezāks,,-arvien mazāk redzamas populārās-Polonēzes,poļu Fiati(mugursomas,jeb perzaki kā tos nodēvējām) .Dažus gadus atpakaļ nācās braukt cauri Polijai Ziemassvētkos,jāsaka ka no visām valstīm kuras šķērsojām(Vācija,Austrija,Ungārija,Slovākija)-Polija bija visvairāk izgreznota ar izgaismotām eglītēm,lampiņām,mantiņām,virtenēm-nu at to gaumi nu poļiem nedaudz tā ir kā ir,bet par gaumi jau nestrīdas...Tā ka nevajag lidot cauri Polijai ,jo šī valsts ir skaista ja protam saskatīt šo skaistumu.Veiksmi ceļojumos !