Prom uz siltajam zemem!

:) Tā nu sanāca, ka šogad izdevās aizdoties līdz Ēģiptei-precīzāk Sharm El Sheihai! Dziivojaam 4* hotelii- Sham Holiday resort! Pienemama cena, kopuma ari pienemams serviss! Daudz biju dzirdējusi par Ēģiptiešu uzbāzību, bet pat iedomāties nespēju, ka viss notiks tā! Net tādā valsti, tam taa noteikti jabut! Vieni un tie paši jautājumi, komplimentu jūras, protams, lai ievilktu savaa veikalinjaa un izraditu &quot"Egipten Hospitality" kaa vnji pashi sauc, tas ir teejas iemalkoshanu, kuras laikaa neuzkritoshi Tev jav rokaas 10 lietas bezmaz vai iesainotas! Kā jav visi savos aprakstos, arī es iesaku suvenīrus pirkt tikai pēdējo dienu laikā! Cenas ko vinji sauc pārsniedz savu vērtibu pat 3 reizes! Jo nekaunigaks buusi, jo mazāk iespējas apčakarēšanai! Vajadzētu atcerēties, ka praktiski viss noperkamais atkārtojas ik uz stūra, tapēc vajag salīdzināt cenas un nekaunīgi kaulēt, ja nepiekrīt kaulēties, vienkārši doties prom, tad arī parasti izskan izdevīgie piedāvājumi. Labs cenu salīdzinājums ir ar supermarketiem,kuros cenas noraditas uz iepakojuma, jo tur cenas ir salidzinosi zemas- tas nozime, ka no pardeveja var pat meginat dabut vel par zemaku cenu, neka attiecigaja veikala! Tomer preces nebut nav svarigakais! Vajadztu uzmanities no cilvekiem, kas laipni piedava Tevi uztaisit par beduina sievieti, jo sienot lakatus, vinji taa neuzkritoshi medz palaist rokas- pret iebildumiem reakcija: " es jav neko". Pat shoferis marsutniekos atrumu parsledz ar tadiem netiesiem pieskarieniem pie kajam! Pirmaas dienas likaas vienkarshi pretigi, tomer velak iemacijos no tadam situacijam izvairities, kaa ari satiku dazus patiesam patikamus cilvekus. Japiebilst, ka viesnīcā viss bija kārtīgi, cilvēki izturas ļoti lietiški, nekādu uzbāzību, patīkami! Kā teica iepazītie cilvēki, tad tūristi tiek ļoti aizstāvēti, ja kāds pieskarās vai apdraud, noteikti var griezsties policijā...man jav liekas ka sievietes loma tur vel joprojam ir ļoti zema, bet pret turistiem laikam izturas labak! Labāk šādos ceļojumos dodieties ar saviem puišiem, tad vismaz mazliet vairāk cieņas! Pat ja nav puisha- uz jautajumiem... "Have u boyfriend?" labak atbildet- Yes! Jūra un zivis, tā laikam ir tā parsteidzoshaka celojuma dala, ļoti skaisti un grūti aprakstīt, bet tas ir jāredz! Snorkuleshanas maskas tur var nopirkt sakot ar 110 poundiem(11ls), bet mums labi noderēja arī Rīgā pirktās, kuras te maksaja latus 3! Es nezinu vai jēga pirkt korallu kurpites un pleznas...pa koraliem staigat taa pat nedrikst, un pat ar kurpitem es nerisketu, jo daudzi koralli ir bistami. Par pleznam- varbut, ja kadam taas atvieglo peldeshanu! Udens ir loti saalsh, lai ienirtu vajag milzigu piepuli, tapec ari peldeshana ir viegla! Zivis ar rokam labak neaiztikt- ja ieskataas var ieverot, ka dazam zivim pie astes ir asmenishi, kurus taas loti veiksmigi liek lietaa... korallos paslepusies juras ezi... Ja kads velas baudit ekstremalas sajutas starp vairakiem 10 zivju, kas peld tuvu tuvu, var taas piebarot ar tadiem augliem/dārzeņiem kā gurķis vai arbūzs! Tomer man no rokas gurki izrāva apmeram 80 cm liela resna zivs apnjemiigi iekosdama pirksta! No taa mirkla mazliet neomologi palika peldet starp tam zivim! :) (ar maizi zivis labak nebarot- no taas zivis mirstot). Iesaku visiem izbraukt ar jahtu, un snorkolet gar koralliem kad piestaj! :) ļoti skaisti, ir iespēja arī nirt- tomēr nirējus pirmaja reizee tur pa to dibenu stumda,laikam nirshana jaapgust vairaakaas reizees, udens ir tik tiirs- ka snorkolejot var redzet gandriz visu to pashu! Par Kairu? Braucot caur Nova Tours problēmu autobusaa nebija, bija pat 2 vietas uz vienu cilveku! Protams 5,5 stundas viena virziena autobusaa nav nez ko forshi, bet es priecajos ka aizbraucu! Uzskatu ka piramidas man bija jaredz... Visur meginas iesmeret papirusu par diezgan augstam cenam, sakot, ka tas ir iists- nevis banaanu lapu- tomer kā saka paši ēgiptieši, banaanu lapu papirusu taisitu tikai divainie, jo ir pieejamas gan cukurniedres, gan viltojumu taisishana ir diezgan riskanta! Var paprasit papirusu mazliet samercet un sabruzit- ja tas neplist un nescist- tad ir ists! Ja papiruss taa darbnica maksaja 150 poundus (15 ls) tad citur vareja dabut ari par 3-5 ls, protams varbut zimejums nebus tik labaa kvalitate! Ras Abu Galum! Apvienots gan dzipi safari, gan snorkoleshana, gan beduinu ciemi, gan ari kamielu izjades! Man tiesham patika! Pa tuksnesi traukties ar 140 km/h...un kamielishi- tie nu gan ir zveerinji! Pateicigi bus par baltmaizi- jo beduini tos dazkart baro ar kartonu, praktiski nav ko est- milziga nabadziba! Iesaku katram reiz tur pabut un izbaudit to, ka pec 4,5 h lidmashinaa var izkapt pilniigi citaa pasaulee! Ipashi ieteikumi: Ekskursijas ko piedava uz ielas ir letakas, neka taas ko piedava celojumu birojs- tomer braucot ar savu celojumu agenturu- nekada riska, viss skaidrs, kaut kada droshiba! Noteikti pirmaas dienas pie juras saaciet ar stipru aizsargkremu, saule tur ir daudz savadaka nekaa te! :) nju, lai veicas!